Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #1 Del Skrevet 25. august 2006 Uff! Det er det at det er så massse bøker å velge mellom! jeg vet ikke hvilke bøker jeg skal kjøpe! ei heller ikke hva jeg skal lese til da, osv! lærene vil ikke si hvilke bøker vi skal ha! fryktelig irriterende!! Blæ... Hvorfor kan det ikke være sånn at DE bøkene skal vi kjøpe, DE sidene må vi vi lese til da, alt hadde vært så mye enklere da... Sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scully Skrevet 25. august 2006 #2 Del Skrevet 25. august 2006 Hør med de på kullet over deg, de har nok gode råd om hva som er nødvendig og hva som er overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #3 Del Skrevet 25. august 2006 Vanskelig for meg å si nøyaktig hvilken bok du MÅ kjøpe,det avhenger av hvilken skole du går på. Du bør iallefall lese godt på Anatomi og medikamentregning. Du finner pensumliste på bibliotekets hjemmesider, der ser du hvilke bøker som skal brukes, og det står trolig hvilke kapitler som er pensum. Det er høyst sannsynlig at du må kjøpe bøkene Generelll Sykepleie 1-3, eller SykepleieBoken 1-2. Se på timeplanen fra uke til uke og der finner du ut hvilke tema som skal foreleses om. Ut fra det forbereder du deg og leser grovt gjennom emnene på forhånd. Vær flittig å ta notater under forelesninger og vær aktiv i timene. Det går som regel bra. Lykke til da. Hilsen 2. års student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #4 Del Skrevet 25. august 2006 Er selv førsteårsstudent på sykepleie, og skjønner frustrasjonen din godt. Men (som du sikkert har hørt), så har du selv ansvar for læringen når du har kommet inn i høgskolesystemet. Spør 2. og 3. årsstudenter (kanskje har du vært med på faddergruppe og kan snakke med h*n) om hvilke bøker de har brukt og er fornøyd/misfornøyd med og/eller snakk med den som er modulansvarlig. Litt vanskelig å hjelpe deg med noen spesifikke bøker fordi jeg ikke vet hvilken skole du går på (pensum kan jo varierere fra den ene til den andre). Les ukeplanen og se hvilke emner som blir tatt opp, f.eks "Cellelære," "Reproduksjon" osv. Da kan du se i den/de bøkene du har kjøpt og lese om nettopp celler eller reproduksjon til den og den forelesningen. Har dere ikke fått noen sånn plan, så skader det jo ikke å spørre om de kan utforme en slik til dere. Ønsker deg masse lykke til med studiene, og husk at det er bare de 2-3 første ukene som er så forvirrende. Man kommer inn i systemet etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå