Gå til innhold

hjelp meg! hundekjøp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kanskje noen der ute som kan råde meg....

jeg og min samboer skal kjøpe pomeranian valp... vært på leting en stund. kommet over en som henter inn valper fra irland. Pris 11 000.

Vært veldig hyggelig og grei hele veien. Forklarer fin og skikkielig.

Skulle få en valp i starten av oktober. Skrev oss på liste hos henne. Fikk i dag mail om at valper kommer i løpet av en til to uker.. altså lenge før hun sa sist...... så nå må vi bestemme oss fort.

Kom jo brått på ,men så lyst på denne rasen..

Blir litt usikker så spør henne om følgende:

- ønsker vite om alt er ordnet i riktige former så vi sitter med en lovelig hund

- ber om å få se bilde av hunden

- spør om hvordan ordne det økonomiske.

Får bare korte og litt frekke svar tilbake. Kan jo være hun er lei av at jeg spør men... er jo en hund det er snakk om. et levende vesen og den koster en god del penger..... Vet ikke hva jeg skal gjøre....

råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, his du ikke får svar på det du spør henne om, så er det kanskje best å la være. Høres litt mistenkelig ut...

Skrevet

ja... jeg lar det være... ble så usikker på hele opplegget. :sjenert: desverre....

Skal ha en hund av den rasen, så er jo synd dette skulle gå dårlig. men jeg vil helst ha hunden min etter helt ordnede forhold!

:)

Skrevet

Har du bare en bitteliten anelse av at noe ikke er riktig, bør du avstå. Magefølelsen stemmer ofte.

Lykke til med letingen!

Skrevet

Hvis du har funnet annonsen på nettet - kan du vise oss den? For hvis det er den personen jeg tror det er, så er det ikke ekte vare... Disse hundene er større enn det standarden sier, men det er noen seriøse oppdrettere jeg kan gi deg, men da må du regne med ventetid, og det er det vel nesten verdt også, i så fall hvis du virkelig vil ha hunden deres...

Skrevet

Annonsen står på Finn.

Skrevet
Annonsen står på Finn.

Link, kanskje? Fant ingenting.

Skrevet

Jeg fant den ikke lenger.

Skrevet

trodde ikke man fikk inn valper fra utlandet lenger før de er 6 mnd gammel?

Skrevet (endret)

Irland, sverige og england kan valper komme fra uten karantene. De har ikke rabies i de landene. Tror det er der det ligger.

De har i alle fall ikke karantene...

Endret av Cherie
Skrevet
trodde ikke man fikk inn valper fra utlandet lenger før de er 6 mnd gammel?

Du får det,men hunden må ha helsekortet helt i orden!

Søstersen fikk nettopp sin hundebaby fra England-h*n var 12 uker.

Gjest Gjest_dragoline_*
Skrevet

Hei. om hun får valpene om 2 uker er de jo ikke leveringsklare før november.

Det er sant at de ikke har karantene lengre, men de må ha rabies for å komme til Norge. Og med alt dette skal være iorden, får du ikke valpen hjem før den er 6 mnd. Beklager.

Skrevet

Dette er ikke helt sant, for Irland/Storbritannia/Sverige er uten rabies og valpen kan komme hjem når den er leveringsklar - hvis den har pass med vetattest, tatt ormekur og er idmerket. Valper kan, så vidt jeg vet, også tas med fra andre land før den er 3mnd hvis du har fått import-tillatelse fra Mattilsynet på forhånd.

Skrevet
Dette er ikke helt sant, for Irland/Storbritannia/Sverige er uten rabies og valpen kan komme hjem når den er leveringsklar - hvis den har pass med vetattest, tatt ormekur og er idmerket. Valper kan, så vidt jeg vet, også tas med fra andre land før den er 3mnd hvis du har fått import-tillatelse fra Mattilsynet på forhånd.

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...