Lib Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 (endret) Vi skal på tur med jobben (bare jenter) og skal enten til Riga eller Praha. Noen som kan anbefale det ene eller det andre ? Hvilke av de to stedene er det billigst å spise og drikke ute, og hvor er det best shopping ? Vi bryr oss ikke så veldig mye om hvordan det ser ut i byen ellers Endret 25. august 2006 av Lib
Ginen Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Har vært i Praha 2 ganger, falt pladask. Hvem sier nei til en 6etg skobutikk og 3etg diskotek? Praha koster generelt svært lite mtp på å spise ute. Men kan noen ganger være litt dyrt å reise til/bo. Riga har jeg bare hørt godord om, det er nok litt i Prahas stil det også. Kunne tenkt meg å reise dit også. Og så er det mye flott arkitektur og kulturelle begivenheter begge plasser, men det bryr dere visst ikke særlig om...
Mona Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Jeg tror at Riga er billigere enn Praha. Shopping i Praha er ikke spesielt billig dersom det ikke er salg.
Scheherazade Skrevet 26. august 2006 #4 Skrevet 26. august 2006 I Riga er det iallfall veldig billig å spise ute, selv fancy restauranter med virkelig god mat er veldig billig. Du kan få tre-retters lunsj på gourmetrestaurant for cirka 130 kroner (Otto Schwarz tror jeg det heter, der var vi) Også TGI o.l er billigere enn her. Restauranten Vanille anbefales også, kjempefint interiør og billig og god lunsj, bl.a sushi, wok og pasta. Synes ikke Riga har så mange spennende butikker i gamlebyen, i nye-delen er det Zara, Mango osv, men det byen virkelig har er masse store kjøpesentre! Ligger litt utenfor byen, må gjerne ta taxi dit. Ellers er markedet i noen gamle flybunkerser verdt et besøk, masse merkelige ting og mye skrot, nesten som å være på et marked i Asia. Praha synes jeg blir litt mye krystall, men det har de "vanlige" butikkene der også, Zara, Mango osv i shoppinggaten. Mat er billlig der også, men skal ikke uttale meg helt ettersom det er fem år siden jeg var der. Øl er/var iallfall kjempebillig!
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Riga er dyrt med hensyn til shopping (klær o.l)
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Billigst uten tvil er Praha, mange fine butikker som vi ikke har her.Flotte kjøpesentrer.Ta rød bane til Chodov nytt stort senter som åpnet i fjor ved juletider. Vin og øl er biligere enn vann, så god fornøyelse. Kan anbefale å ta Petrin banen (fløybane) opp i åsen til restaurant Nebozizek, fantastisk utsikt over byen og slottet. www.nebozizek.cz Jeg blir aldri lei Praha,har vært der over 20 ganger,reiser på lørdag,bare geder med utrolig. Da blir det shopping og jeg kan også andefale Laterna Magika. film og teater som går smtidig, en fantastisk opplevelse. www.ticketpro.cz Ønsker dere en riktig god tur. Riga er dyrer på klær .
Gjest gjesta Skrevet 27. august 2006 #7 Skrevet 27. august 2006 var nettopp i riga, og ble ikke videre imponert nei. Kjøpte to par nydelige sko, for det var det masse av. eller noen topper på cubus. Der har de cubus, lindex og dressmann, narvesen og rimi. De har mange designer-butikker det er moro men dyrt å se i... kjøpesentrene er store: Domina (der var vi) betalte 7 lats dit med taxi. Spice Barona Centrs (ble bygd i gamlebyen nå, er ferdig i oktober tror jeg) Origo (der var vi) Origo ligger i gamlebyen ved siden av stockmann, der har de varehus som sten og strøm i oslo, men parfymeri nederst. Vi var tre ganger på kino på 6 dager fordi det var så billig. kostet omtrent 35 kroner å se en film og ser dere en film i sal 1, er det en kjempefltt sal, God reise!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå