Gjest Grønn Frosk Skrevet 25. august 2006 #1 Skrevet 25. august 2006 Katten min ble sterilisert i desember i fjor, og har etter det utvikla litt sånn.. hengebuk. Helt nederst på magen så henger det liksom litt pose. Ellers virker hun frisk opg fin, og er ikke overvektig andre steder enn akkurat det. Er det vanlig at en slik pose utvikler seg etter sterilisering?
Gjest Pusemamma Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Ja det er normalt. Min har også sånn mage. spurte vetrinæren i mars og det er vanlig når jentene blir sterilisert.
My Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Ja, min katt har også sånn pose. Jeg visste ikke at det hadde sammenheng med steriliseringen, men når jeg tenker etter så hadde hun ikke sånn pose før hun ble sterilisert.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Min hannkatt har også slik hengemage. Jeg har to katter, og han ene har det ikke, men han er veldig aktiv. Han med hengebuken derimot liker veldig godt å ligge i sofaen.
Lucky? Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Min katt har også hengemage, den går det ikke ann å gjøre noe med
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2006 #7 Skrevet 26. august 2006 Min hankatt har også "hengebuk" og det har han hatt leenge. Han er kastrert og litt lat.. og litt for feit, så han er på slanker'n (og etter slankingen begynnte så ble en flink muse fanger;)
Gjest Grønn Frosk Skrevet 26. august 2006 #8 Skrevet 26. august 2006 Da veit jeg at det er normalt Ho er slank ellers, men magan er jo der. Ser på den som kosemagen hennes, jeg. Ho hadde en periode etter steriliseringa hvor ho var litt lat og skvetten, men det er nesten vekk nå. Nå springer ho ute hver natt og gnafser i seg alskens insekter og dyr. Fiiine katten min
Gjest Elfrida Skrevet 26. august 2006 #9 Skrevet 26. august 2006 Jeg har hørt at det har å gjøre med at de må skjære over eller dele/ødelegge noe av magemusklene når de kastrerer hunkatter, som jo er et mye større inngrep enn på hannkatter. Katten er jo like sprek som før, hopper og løper uten problemer, så jeg tror ikke det plager henne.
Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #10 Skrevet 28. august 2006 Min hunkatt har også hengemage, selv om hun er tynn ellers. Ser litt rart ut med en sånn fold der nederst, men hun har alltid vært sånn. Også før hun ble kastrert, og før hun fikk unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå