Gå til innhold

Tidspunkt for middag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest viktoria

Jeg og mannen min jobber til litt forskjellige tidspunkt, og det er sjelden at vi spiser middag sammen. Hvordan er det med å spise sein middag, og ta kveldsmaten på forskudd, dvs spise en skive eller to når jeg kommer hjem fra jobb og spise middag kl 2200??

Jeg prøver å gå ned noen kilo...er det dumt å spise middag så sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo hva du spiser og hvor lenge etter du legger deg.

Har hørt at siste måltid bør være 2 timer før du legger deg. Har vel noe med at du ikke forbrenner stort når du sover tenker jeg.

To dager i uka er det sein middag hos oss, men ikke så sein som med dere da. 20.00/20.30. Jeg spiser et lett måltid når jeg kommer hjem og spiser vanlig middag senere.

Ofte hardt, for magen er klar for middag klokka 16.30! Og da smaker det ikke særlig godt med brødskiver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du bør ikke gjøre det til en vane å spise middag rett før du legger deg i alle fall, for magen bør også få hvile når du sover.

Men, det avhenger jo altså av når du legger deg... La det gå litt tid mellom siste måltid og leggetid, i alle fall når dette er middag, som er kraftig kost for magen å jobbe med.

Men, vurder deres døgnrytme, og finn ut hva som passer best for dere. De er jo koselig å spise sammen, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...