Gjest Peer Skrevet 9. januar 2003 #1 Del Skrevet 9. januar 2003 Min samboer er ei alle tiders jente. Vi har kanskje noe mindre sex enn den perioden vi var "kaniner", men en 2-3 ganger i uka i snitt blir det nok. Problemet er at hun ALDRI tar eget initiativ, selv om hun er kåt! Hun har noen ganger ymtet frampå at hun ønsker mer sex, og vi kan jo være kåte på forskjellige tidspunkter, så hvis bare hun kunne ta eget initiativ når jeg ikke er kåt, så kan jeg jævlig fort bli det... Da ville det bli mye mer sex. Hun sier at hun ikke "fikser" det å ta initiativ når hun er kåt, men at hun fort blir kåt hvis jeg viser at jeg er det. Hun vil ganske enkelt blir "forført", eller "beseiret". Er dette et fenomen dere jenter kjenner til, hvilken "barriere" er det hun må bryte, for at dette skal funke? Skulle så gjerne ønsket hun hadde denne egenskapen, det er jo vanvittig opphissende å bli kåtet opp, da... ...av ei jente som viser hva hun vil... selv om jeg som oftest liker å "beseire" henne... Please...har dere et råd, jenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #2 Del Skrevet 9. januar 2003 Min samboer er ei alle tiders jente. Vi har kanskje noe mindre sex enn den perioden vi var "kaniner", men en 2-3 ganger i uka i snitt blir det nok. Problemet er at hun ALDRI tar eget initiativ, selv om hun er kåt! Hun har noen ganger ymtet frampå at hun ønsker mer sex, og vi kan jo være kåte på forskjellige tidspunkter, så hvis bare hun kunne ta eget initiativ når jeg ikke er kåt, så kan jeg jævlig fort bli det... Da ville det bli mye mer sex. Hun sier at hun ikke "fikser" det å ta initiativ når hun er kåt, men at hun fort blir kåt hvis jeg viser at jeg er det. Hun vil ganske enkelt blir "forført", eller "beseiret". Er dette et fenomen dere jenter kjenner til, hvilken "barriere" er det hun må bryte, for at dette skal funke? Skulle så gjerne ønsket hun hadde denne egenskapen, det er jo vanvittig opphissende å bli kåtet opp, da... ...av ei jente som viser hva hun vil... selv om jeg som oftest liker å "beseire" henne... Please...har dere et råd, jenter? Er i AKKURAT samme situasjon! Ville blitt så ustyrlig klåt hvis du hadde tatt tydelig initiativ, hvis vi satt sammen og koset oss eller noe, og hun plutselig hopper ned på kne mellom knærne mine og gjør ting som jeg blir kåt av.. mmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinnsbarn Skrevet 9. januar 2003 #3 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg tar initiativ, men kjæresten min er så sær at han heller vil se på nyhetene (og han ser på alle sendingene på alle kanalene...) så jeg må vente.... HVOR KULT ER DET???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 9. januar 2003 #4 Del Skrevet 9. januar 2003 Heisann! Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis dere ikke har kjent hverandre så lenge så kan det jo hende at hun trenger litt tid på seg. Tid til å bli trygg på deg og ikke minst seg selv. Jeg var selv ganske uerfaren da jeg traff min mann, så det tok en stund før jeg turte å "forføre" ham. Nå er ikke det noe problem. Gi henne mye ros og komplimenter og ikke mas om at hun må ta mer initiativ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #5 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg tok initiativ, ofte....... Men etter såå mange avvisninger så blir en redd for å ta initiativ. Jeg er ofte kåt, men orker ikke bli avvist. Nå har vi havnet i en ond sirkel. Han klager på at jeg aldri tar initiativ, og jeg sier at jeg er redd for det. Men noen ganger manner jeg meg opp til det, og da skinner det kanskje igjennom, fordi jeg har hele tiden denne frykten i bakhodet mens jeg prøver å forføre, og ta initiativ. Så da blir det lite glede, lite lek og heller sorg og alvor av det. Resultatet er at jeg er så usikker på meg selv at vi meget sjelden har sex for tiden, selv om vi begge har lyst. Det korresponderer ikke lenger. Så kanskje du kan tenke igjennom om det kanskje kan være at hun føler seg litt avvist også de gangene hun har tatt initiativ. Det er sikkert ikke det samme for dere. Men vi sliter ihvertfall med å komme ut av dette. lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zimmermann Skrevet 10. januar 2003 #6 Del Skrevet 10. januar 2003 Vi menn blir jo iblant avvist, noe jeg finner helt normalt, og som også er et ganske kjent fenomen. Men det forhindrer oss ikke i å gjøre nye "fremstøt". Hvorfor skal man ha mer forståelse for kvinners følelser når de blir avvist, enn for menns følelser i en avvisningssituasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. januar 2003 #7 Del Skrevet 10. januar 2003 Kanskje fordi det anses som "normalt" at en mann tar initiativet, og at han da avvises av og til, det er en naturlig del av det hele. Men dersom ei jente har store problemer med å bryte den barrieren med å ta initiativ (fordi det påen måte kan få henne til å føle seg "billig" (for slik er vi jenter oppdradd. vi skal ikke VILLE ha sex, vi skal til nød gi dt til våre menn, av og til (ja, samfunnet oppdrar fortsatt jenter slik))) så gjør avvisninger det hele enda værre. Jeg kjenner til problemstillingen. Jeg ville ikke vise at jeg ville ha sex, for jenter "gir" sex, gutter "får" sex. Å gi bort noe han ikke ber om, det er ikke bra (Ja, jeg vet de er sykt å tenke slik, men slik oppdras jenter av samfunnet, for jenter som ligger med mange er billige, gutter som gjør det er tøffe, må vite!) Det krever en viss trygghet på seg selv, og på forholdet, for å tørre å ta initiativ. en avvisning da, det ødelegger nok mye av det motet hun har opparbeidet seg. DERFOR akn man tenke mer på jenters følelser i en slik situajson enn menns føleleser (selv tenker jeg masse på sambo når jeg avviser ham. Jeg kan ende opp med å gråte for hans del fordi jeg selv ikke orker, for jeg får dårlig samvittighet for at jeg er så trøtt eller lignende. Han påpeker stadig at det ikke gjør noe, at slikt takler han. Så, jeg forsøker å lære meg å tenke MINDRE på hans følelser i slike situasjoner jeg. Han tenker mye på mine, alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #8 Del Skrevet 12. januar 2003 Litt merkelig at Peer ikke har fått flere synspunkter her om dette, enda det sannsynligvis er mange kvinner her? Tror jeg har mine mistanker om hvorfor... Hilsen Bamsefar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamsefar Skrevet 12. januar 2003 #9 Del Skrevet 12. januar 2003 Når "Hege", ut fra et latterlig motiv, flyttet den egne tråden jeg laget under dette temaet, så får jeg putte inn ytringen min her i stedet: "Jeg ser at Peer tar opp et spørsmål om hvorfor det er så vanskelig å få dama si til å ta initiativ til sex. Et bemerkelsesverdig lite antall kvinner har følt seg kallet til et svar... det kan se ut som de tusler unna, og ikke vil "face" temaet... Årsaken er etter min mening, at kvinner er svært feige, i forhold til når mannens gener, mannens natur, passer eller ikke... Dere ØNSKER kort og godt å opprettholde naturens mekanismer hos mannen, som går på å være pågående... Det dere kvinner også vet, er at det er de samme mannsmekanismene fra naturen, som driver oss til å stadig ha et ønske om sex med mange ulike kvinner, for å befrukte de... DENNE delen av mannens natur, aksepterer dere ikke, men den delen av mannes natur som går på at han er pågående og viser initiativ, ønsker dere mer enn gjerne å beholde... Dere er smarte.... dere VET at disse mekanismene går over i hverandre, og derfor ønsker dere at det skal være et ikke-tema her inn, og unnlater å svare." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cath. Skrevet 12. januar 2003 #10 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg liker ikke å ta initiativ bestandig, fordi Han blir så kåt med en gang. Jeg trenger å kunne jobbe han opp liksom, jeg liker at han er litt "kostbar" og at jeg må jobbe litt for det. Kanskje det er slik Damen din også føler? At du "alltid er klar"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 12. januar 2003 #11 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg tror det blir feil og generalisere alle kvinner, og si at vi ikke tar initiativ! Ellers saa kjenner jeg meg utrolig godt igjen i innlegget ditt gjest; Jeg tok masse initiativ tidligere......men i dag; desverre funker ikke samlivet slik det skulle. Og blir man avvist 9 av 10 ganger man prover aa ta iniativ, kan det liksom vaere det samme med hele greia...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirry Skrevet 19. januar 2003 #12 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg tar aldri initiativ... Vet ikke helt hvorfor det er blitt slik, men slik er det. Er kanskje blitt opplært til at det er mannen som velger øyeblikket (og det er jo stort sett de fleste øyeblikk) Av og til kan jeg faktisk ha lyst å ta på han, men jeg tørr liksom ikke...det er noe som holder meg tilbake..er kanskje redd for at han skal tenke noe negativt om handføringen eller noe...vet ikke, men iallefall er jeg ganske så tilbakeholden med å gi... Og jeg har sex med øynene igjen...klarer ikke ha de åpne... (dette får jeg nok meget kritikk for i innleggene, men jeg er bare ærlig..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2003 #13 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg har observert følgende (og jeg veit at jeg ikke er alene): Jeg sier at å jeg tror jeg går å legger meg (hint hint jeg er klar for sex, kanskje jeg har badet tidligere på kvelden og er helt klar). Gutten sitter i stua å ska på liv å død se ferdig noe på tv. De skjønner ikke at vi vil ha sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Skrevet 20. januar 2003 #14 Del Skrevet 20. januar 2003 Hvorfor sliter en del jenter med å ta initiativ, tro? Er ikke også dette et av de områdene hvor det burde være full likestilling mellom kjønnene, egentlig? Jeg tror det er vanskelig å etablere full likestilling i samfunnet, når kvinnene har "rett til" å velge på øverste hylle, de områder likestillingen skal gjelde på, og ikke. Nå må jeg riktignok si at det er utrolig inspirerende for en mann, og bringe ei jente fra et stadium der hun overhodet ikke tenker sex, til hun lenger ut i seansen tigger om det... ..kort sagt...få henne varm og myk, og litt mer kortpustet... ...men det har vel noe å gjøre med kjønnenes tradisjoner, oppdragelse osv, ja, til og med fra naturens side, at mannen skal/vil være den pågående, og kvinnen skal/vil bli "forført"? Er det egentlig slik at det fra naturens side påhviler oss menn, et større "ansvar" enn kvinnen mht menneskehetens forplantning? Må jo også si at kvinner som i "klart språk", både muntlig og visuelt, viser at de vil ha sex, er ganske herlige i blant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 20. januar 2003 #15 Del Skrevet 20. januar 2003 Ingenting er mer sexy enn ei jente som veit hva hun vil, og det hun vil, det er å ha sex med meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantina Skrevet 21. januar 2003 #16 Del Skrevet 21. januar 2003 Vil nok ikke si at jeg aldri tar initiativ, men at det er sjelden kan jeg godt gå med på. Dette har en svært enkel forklaring: Jeg rekker aldri å tenke tanken at jeg har lyst før han kaster seg over meg og vil ha! Hvis han derimot ikke tar initiativet på en stund, så gir det meg tid til å få lyst selv, og da tar jeg selvfølgelig initiativ. Kan ikke helt se hvorfor jeg ikke skal kunne be om det jeg har lyst på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musemor Skrevet 22. januar 2003 #17 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg har ikke problemer med å vise kjæresten min at jeg er kåt, og det VET jeg at han setter stor pris på! Til alle jenter i faste forhold: Ikke vær så pysete. Det nytter ikke å si til en mann at "nå går jeg og legger meg", og håpe på at han tar hintet. Trodde alle visste at menn må ha ting i klartekst!? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. januar 2003 #18 Del Skrevet 22. januar 2003 Min kjære har sagt fra at "nå går jeg og legger meg" tar han ikke som noe hint, så lenge jeg ikke sier "jeg har ikke noe vondt i hodet" (inspirert av den reklamen som gikk på tv for noe sidne?). så da blir det vel til at je sier det sånn da. Men faktsik, på hverdagene er jeg ikke så interessert i sex ved leggetid. Jeg er egentlig aldri interssert i sex ved leggetid jeg nesten. I helga har vi det gjerne om moregnen, og ellers så passer det meg mye bedre å kombinere det med en middagshvil enn med legging for natta, rett og slett fordi jeg da er for trøtt, og vet at vekkerklokka lager lyd klokka 6 neste morgen, og jeg trenger masse søvn. Men "jeg skal dusje nå, vil di være med" funker somregel helt fint, eller rett og slett intensiv klining. Da skal det ikke sore hinta til Nei, egentlig trenger jeg ikke ta direkte initiativ heller, bare ikke protestere når han tar dem, eller gi ham hint om at det er lov å ta det, for, han er slett ikke uvillig i så måte. Dette funker for oss i alle fall, det er vl opp til hver enkelt par hvordan de løser dette, uten at det er noe man snakker om, så går det seg vel til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnhild Skrevet 24. januar 2003 #19 Del Skrevet 24. januar 2003 :D Hun jeg har og bor sammen med i snart 22 år, har aldri tatt noe initativ, og jeg spør hvorfor så bli svaret det er bare sånn. Vi har gjerne SEX sammen om Søndagsmorgen for ellers i uken er det jobb og tidlig opp, når vi har blir det i ca 20 min i misjonærstillingen og hun ligger der nesten helt passiv og allerhelst med nattkjole påog trusen kan jeg trekke av Bh ligger hun uten. Jeg prøver alt fra bryster til ndentil med fingre og prøver jeg og "S " henne så kiler det over hele kroppen hennes og hun hyler og da er det bare og pakke sammen til neste Søndag hvis hun da ikke har funnet ut at hun skal sånn ut og tisse hele tiden og da er det ikke noe mer den helgen heller. Jeg må føre hånden hennes bort på Jr for og få henne til og gjøre noe hos meg. Aller helst vil hun stå opp med engang hun våkner uten noen ting.Hun lovet meg og barbere seg nedentil men hittil ikke noe der heller. Noen som har noen gode råd til meg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Skrevet 24. januar 2003 #20 Del Skrevet 24. januar 2003 "Jeg må føre hånden hennes bort på Jr for og få henne til og gjøre noe hos meg." Jr??? :o ...og du heter altså Bjørnhild??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå