Gå til innhold

Inspirasjon til husbygging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Holder på å bygge hus. Synes det er viktig å vite hva slags muligheter som finnes i forhold til innredning. Hvordan fikk dere som har bygget hus "inspirasjon"? Har kjøpt et par interiørblader, gøy å se der... Noen som har noen spesielle blader å anbefale? Eller andre måter for å se hva som finnes på markedet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på stilen du ønsker. De ulike bladene viser i hovedtrekk forskjellige stiler. Selv er jeg begeistret for norsk, dansk og italiensk design (og litt svensk), og liker BoNytt og BoBedre (både den norske og danske).

Maison har akkurat kommet med "kjøkkennummeret" sitt (bruker å ha ett i året), der var mye lekkert. Vanligvis er jeg ikke noe særlig begeistret for bladet, men "kjøkkennummeret" er bra.

Skrevet

Enig i at Bonytt er av de bedre, men at andre kan slumpe til å ha noe. Har hentet flere tips fra Bonytt.

Ellers er jo ikea-katalogene, både hovedkatalogen og kjøkkenkatalogen, fine å hente ideer til plasseringer og møblering fra.

Ifi har et eget blad, som i alle fall Byggmakker deler ut gratis her i byen. Husker ikke navnet, men de har en del konkrete tips på utstyr, trender og slikt.

På biblioteket finnes det ei innredningsbok fra noen år tilbake, med innredning kun med Ikea-møbler. Den er tykk og fin og har hørt flere som har funnet noe morsomt i den.

Byggahus.se er et utmerket utgangspunkt for surfing på alt som har med hus å gjøre. Det samme er hus.no.

Ellers gjelder det jo bare å finne ut hvilken stil dere vil ha, o gta hovedinnkjøp deretter. Huset gir vel i seg selv en del begrensninger på plasseringsvalg, vil jeg tro.

Og så er det greit å ha i mente at bildene du ser i interiørmagasinene er stylede utgaver av disse innredningene. Du får antakelig aldri så mye bod- og skapplass at det ser slik ut til hverdags. Spesielt ikke med barn i huset ;)

Fru NItha

Skrevet

Jeg brukte interiørbøker. Synes at de er mye bedre enn blader.

Har bøker om både stue, kjøkken, bad og soverom. Masse smarte løsninger for oppbevaring og plass-sparing.

I tillegg synes jeg at møbelkataloger kan være greie å ha for hånden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...