Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo nå skjønner dere. Jeg har ikke mulighet til å fortsette med dansetreninga mi til høsten, så tenker på å begynne på aerobic. Det er billig og er nærme der jeg bor, og jeg tenker dette er lurt for at jeg skal orke å dra meg avgårde.. Dessuten må jeg ha høy musikk når jeg trener. Men så har jeg litt fordommer mot aerobic egentlig.. Litt sånn trening for late damer? :P ehem.

Men dere med erfaring: Er det bra trening? "Hjelper" det mot noe spesielt? Da tenker jeg vel mest på muligheten til å gå litt ned i vekt...

Kommer sannsynligvis til å trene to ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs hvilket nivå går på da. Det finnes dans-aerobic og aerobic med få trinnkombinasjoner, som er ment mer for å bedre kondis og få opp forbrenningen.

Skjønner fordommene dine. Jeg går ofte på dans-aerobic og timen før meg er for begynnere og viderekommende. Innmari mange dvaske damer som kun gir 40% av det de kan. Ser helt tåpelig ut. :forvirret:

Skrevet
Innmari mange dvaske damer som kun gir 40% av det de kan. Ser helt tåpelig ut.  :forvirret:

Nå skal man jo ikke gå på aerobic for å ta seg bra ut. Synes det er mer patetisk med disse sats-bertene som sminker seg før trening. Og tenk hva alternativet til disse som går på aerobic er, de kunne jo sittet hjemme i sofaen i stedet. Tross alt bedre at de går på aerobic og gir 40% enn at de sitter i sofaen/foran dataen og gir 0%!

Du som kritiserer overvektige så ofte burde jo ikke kritisere de som trener! Hva er det som er bra nok for seg? Ikke er det OK å være overvektig, men det er heller ikke bra nok at man forsøker å komme i form ved å trene?

Skrevet
det spørs hvilket nivå går på da. Det finnes dans-aerobic og aerobic med få trinnkombinasjoner, som er ment mer for å bedre kondis og få opp

Hva "gjør" dans-aerobic da? Vet ikke hva slags det er enda, skal på prøvetime neste uke.

Skrevet

Hvor god trening aerobic er kommer jo helt an på hvor mye energi du putter inn i øvelsene. Det kan være daft, eller kjempeeffektivt, alt ettersom hvor mye du tar i. Jeg foretrakk alltid timer med fokus på intensitet fremfor koreografi da jeg trente aerobic, og traff sjelden på slappfisker der...

Skrevet

Det gjelder vel for de fleste timer. Hvor mye du får ut av timen kommer an på hvor mye du gir. Spinning kan være ganske så sløvt det også hvis du bare sitter der og tråkker uten motstand.

Skrevet

Hm, nå ble jeg litt provosert kjenner jeg. :frustrert:

For det første så er jo aerobic fullstendig hva man gjør det til selv. Om det er noen dvaske damer der, så påvirker ikke det hvor mye jeg får ut av min trening. For det andre så er det ikke sikkert jeg ser så proff ut hele tiden, men jeg forsøker hvertfall å gi 100%. For det tredje så er kan man ofte få mye mer ut av trening med enkle trinn, enn dans-aerobic. Da kan man gi mer, og ikke miste treningseffekt fordi at man ikke henger med på trinnene. Dans-aerobic kan være morsommere, men det krever at man ikke kommer inn i en time der de har holdt på med samme kombinasjonen et par uker... :sjenert:

Skrevet
For det første så er jo aerobic fullstendig hva man gjør det til selv.

Det ante meg på en måte, så jeg skal gi jernet ;)

Skrevet

Det var dritgøy :D Eller, det var ok, men herlig å få trent igjen og bli _skikkelig_ sliten! Og så var det faktisk endel andre på min alder der og. Dog hovedvekten ligger på damer i 40åra ;)

Men jeg kommer helt sikkert til å fortsette, og nå må dere ha meg unnskyldt for jeg skal kollapse i min seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...