Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Hvor mye jobber dere ved siden av studiene? Hvor relevant er jobben i forhold til det du studerer? Trenger litt hjelp til å finne ut hvor mye jeg skal jobbe og fremdes ha litt fritid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. august 2006 #2 Del Skrevet 24. august 2006 Tidligere år har jeg bare hatt sommerjobb, og ikke jobbet noe ved siden av studiene. I år har jeg fått en veldig fleksibel jobb. Jobber hjemmefra, når jeg vil, men minimum 5 timer i uka (og har tenkt til å jobbe mer hvis jeg orker). Den jobben er relevant for studiene mine, selv om det er en ren rutinejobb, så jeg er veldig fornøyd med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. august 2006 #3 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobber fast hver tredje helg, pluss at jeg jobber kanskje gjennomsnitt en dag i uken. Jobben min er veldig relevant for studiet, da det er på et sykehus og et sykehjem og jeg skal bli sykepleier. Når jeg er i praksis jobber jeg ikke ved siden av, bortsett fra min faste helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #4 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobbet 5,5 timer to ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #5 Del Skrevet 24. august 2006 Hittil har jeg jobbet ca 80-90 timer i mnd ved siden av studiene. Jeg har jobbet ekstra mye dette halvåret for å ha råd til å ta meg helt fri i sommer. Men fremover tipper jeg det blir ca 15 timer i uka. Min jobb er på skolen min, men ikke spesielt relevant til studiene. Men jeg bruker min gamle utdannelse i denne jobben så det er da godt for noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #6 Del Skrevet 24. august 2006 Er sykepleier student på andre året, full tid. Jeg har aldri tidligere jobbet innen helsevesenet, og er derfor glad for den erfaringen jeg får ved å jobbe som pleieassistent hver tredje helg. I tillegg til det, er jeg trebarnsmor, der den minste er 4 år, og jeg er alene med dem annen hver mnd. Dette går greit for meg, jeg prøver å være strukturert,men det blir lite struktur over det. Eksamener gikk over alle forventninger det første året, og jeg satser på samme resultat iår...(eller iallefall i nærheten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #7 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg har studert i noen år nå (jus), og har nok i snitt jobbet cirka 50% stilling ved siden av skolen, mer i feriene. Mange synes dette er altfor mye, men jeg synes det funker greit, selv om det nok går litt utover studiene. Har et høyt forbruk som jeg må finansiere;) Har hatt to studierelevante jobber, samt noen som ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #8 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobber ca 40% ved siden av studiene, pluss at jeg jobber fulltid om sommeren. Jobben min er veldig relevant i forhold til studiene, og gjorde studiet mitt lettere ifjor. Ikke alt man kan lese seg til, men som man må se i praksis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @nea Skrevet 24. august 2006 #9 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobber fast tredjehver helg i hjemmesykepleien. Ganske relevant i forhold til utdannelsen min siden jeg er tredjeårs sykepleiestudent. Kommer til å ta på meg en del ekstravakter i tillegg til de faste helgene så lenge jeg har overskudd til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 24. august 2006 #10 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobber fast hver tredje helg, pluss at jeg jobber kanskje gjennomsnitt en dag i uken. Jobben min er veldig relevant for studiet, da det er på et sykehus og et sykehjem og jeg skal bli sykepleier. Når jeg er i praksis jobber jeg ikke ved siden av, bortsett fra min faste helg. ← må bare tilføye at jeg i år ikke kommer til å jobbe så mye som det jeg gjorde de to første årene av studiet, da det er VELDIG mye å lese nå som det er siste året.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #11 Del Skrevet 24. august 2006 Eg jobba 100% i vår, og skal jobbe ca 70% i år, ved siden av fulltids-studier. Eg er lærarvikar, og i år skal eg jobbe ca 6 timar om dagen, 4 dagar i veka. Eg skal bli lærar, så jobben min er ganske relevant for utdanninga, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 24. august 2006 #12 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg er fulltidsstudent, og jobber ikke ved siden av. Vil heller ha litt dårlig råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 24. august 2006 #13 Del Skrevet 24. august 2006 Studerer sykepleier på heltid - 1. året, og jobber ca. 2 dager i uka. Mer i feriene selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane How Skrevet 24. august 2006 #14 Del Skrevet 24. august 2006 50% og hele sommeren. Har ikke så tunge studier, men det er slitsomt å lese etter arbeidsdag, særlig siden jeg har endel overtid i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 24. august 2006 #15 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg jobber ca 40t/mnd; en dag i uka pluss annenhver helg, i en dagligvarebutikk. Altså ikke spesielt relevant for studiene mine (studerer statistikk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. august 2006 #16 Del Skrevet 25. august 2006 Jobber bare i ferier. Skjønner meg ikke helt på de som sier at de må jobbe hele året for å få det til å gå rundt. Da mener jeg det er de økonomiske prioriteringene det er noe i veien med. I feriene har jeg en relevant jobb, ja. Kunne ikke falle meg inn å ta en jobb som ikke er relevant, siden jeg tar all erfaring jeg kan få. Men føler ikke helt at tiden strekker til resten av året, da det alltid er noe som må leses, og jeg gjør en del på fritiden som tar tid. Syns uansett at studiene er en fulltidsjobb og vel så det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #17 Del Skrevet 25. august 2006 Jobber bare i ferier. Skjønner meg ikke helt på de som sier at de må jobbe hele året for å få det til å gå rundt. Da mener jeg det er de økonomiske prioriteringene det er noe i veien med. ← Bor du i Oslo? Man får det kanskje til å gå rundt i andre steder av landet, men det er vanskelig å klare seg på de pengene man får utbetalt av lånekassen når man studerer i hovedstaden. Jeg må jobbe hele året for å klare meg økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nea Skrevet 25. august 2006 #18 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg jobber 2 kvelder i uka og annenhver helg. Det han ingenting med min utdanning å gjøre, men mye med min økonomi! Hadde ikke klart meg uten for å si det sånn.! Jeg skulle nok ha ønsket meg en jobb som er mer relevant for min utdanning, men da kræsjer det med undervisningen på skolen. Jeg har jo i grunn samme jobb som de som skal lære meg den jobben jeg skal ha.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #19 Del Skrevet 25. august 2006 Er fulltidsstudent, men klarer meg fint med pengene fra lånekassa samt det jeg har tjent på sommerjobb, så trenger ikke jobb ved siden av. Hvis jeg etterhvert skal få jobb i tillegg, må det være nettopp for å få erfaring innenfor det jeg utdanner meg som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #20 Del Skrevet 25. august 2006 Jobber ca 40% ved siden av. Jeg skal kun leve av Lånekasse penger, men syns det er greit å jobbe litt og få spart opp litt penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå