Gå til innhold

egne klær til pappa

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert mamma
Skrevet

som mor begynner jeg å bli temmelig frustrert,barna reiser til far med full bagasje,klærne er vasker,strøket og jeg sender de klærne som er likest.Det mangler alldrig noe...Derimot når barna kommer hjem mangler en hel del,han bor på en annen kant av landet og jeg må mase for å få sendt tilbake klærne...Nå er det høst jakkene etc som mangler.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
som mor begynner jeg å bli temmelig frustrert,barna reiser til far med full bagasje,klærne er vasker,strøket og jeg sender de klærne som er likest.Det mangler alldrig noe...Derimot når barna kommer hjem mangler en hel del,han bor på en annen kant av landet og jeg må mase for å få sendt tilbake klærne...Nå er det høst jakkene etc som mangler.. :tristbla:

Har samme problemet og er dritt lei det! Jeg sender aldri med klær lengre og tar på klær som jeg ikke er redd for når han skal til faren. Jeg har kjøpt 3 par gummi

støvler på en måned;)

Skrevet

her er det omvendt problematikk. jeg er stemor til en stor og fin gutt som stadig mangler utstyr som han trenger. vi har kjøpt noe tøy til han som han mangler med og sender det med tilbake til mor (han er jo her bare 2 helger i måneden pluss ferier så det er latterlig å ha to par garderober syntes jeg). vel, det dukker aldri opp igjen her hos oss, og han mangler stadig vekk helt logiske plagg som eks. hele og passende jeans, eller badebukse som vi ber om blir sendt med (har nå kjøpt det og har en her for det er jo ikke store summen, men alikevel), på vinteren er det manglende vinterutstyr. vi har spurt mor flere ganger, men - kanskje hun tenker som dere at "nei til pappa skal jeg jammen ikke sende med noe mer enn høyst nødvendig".....

Skrevet

Da min stesønn var på samme alder og vi hadde ham annenhver helg o.s.v, kjøpte vi noen sett med klær for å ha hos oss. Vi orka ikke at det skulle bli en kilde til konflikt, og syntes det var bedre at han hadde noen sett ekstra, slik at vi alltid hadde noe fint å ha på ham om vi skulle noe spesielt i helga.

Det var jo ikke snakk om full garderobe. Vi henta ham dessuten alltid hjemme, og dermed kunne vi passe på at han hadde med seg/på seg andre ting. (utetøy/skikkelig yttertøy o.s.v) Vi kjøpte også andre klær og skor og slikt til ham som han fikk med seg hjem.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

:ler: kjenner igjenn ja!!! Og her er det meg som stemor som er frustrert!!!!!! VI sender ALLTID barna nydusjet i rene ordetntlige klær, og pakker ned ordentlige rene klær. Og når barna kommer fra mor kan de komme i skittne hullete klær og de som er pakket ned er bare tagiskt.. *SUKK*

Men vi har tatt det opp gang på gang på gang. Har faktisk begynnt å funke litt bedre, men det har jo med å gjøre at ungene er så store og vil ikke ha på seg hva som helst heller da.

Også er det så tungvindt når mor skal levere utstyret til oss, også mangler det regnjakke, støvler, eller fotballsko, osv osv. ER DET VIRKELIG SÅ VANSKELIG Å PAKKE ALT KLART KVELDEN FØR??????

Alle kan glemme, jeg også. men hver gang er det noe. jaja, sånn er det bare!! Hos noen er det mor og hos andre er det far. PS: veldig mange fedre ER veldig flinke. ¨må bare få understreket dette for så ofte er det liksom mor som skla ha orden på klær og unger og hus osv, men det er ikek sånn overalt!! STOOOR applaus til alle alenefedre som er så flinke!!!

(men dere alenemødre er flinke dere og, ikke misforstå meg!!)

Skrevet
STOOOR applaus til alle alenefedre som er så flinke!!!

(men dere alenemødre er flinke dere og, ikke misforstå meg!!)

:ler: her skal man trå varsomt, ellers blir man revet i filler av den ene leiren.

Skrevet

Ungene mine skal til faren for første gang i morgen. Jeg tenkte at jeg skulle sende med noen sett med klær som de bare kan ha liggende der. Støvler og regntøy, pysjamaser, tannbørser, noen bøker, spill og sånt. Når det gjelder yttertøy, regner jeg med at det holder at de både reiser til han og kommer hjem i det de har på seg når de drar herfra.

Skrevet

Har også hatt problemer med at klær ikke kommer hjem igjen. Av vanlig innetøy gjør det ikke stort, det har de nok av. Men det er begrensninger på hvor mange dresser, sko og annet du kan kjøpe til de små. Jeg har nå, på siste time, sagt at om noe ikke er med hjem i bagen neste gang så sender jeg ikke med mer. Ikke før han skjerper rutinene på pakkingen, det bør ikke være så vanskelig ;)

Her forsvant alle matbokser også i løpet av noen måneder, han hentet i barnehage og matboksene ble igjen hos ham.

Skrevet
Har samme problemet og er dritt lei det! Jeg sender aldri med klær lengre og tar på klær som jeg ikke er redd for når han skal til faren. Jeg har kjøpt 3 par gummi

støvler på en måned;)

Sånn måtte jeg gjøre det også. Satt alltid igjen med skikkelig dårlig tøy, etter å ha sendt gutten avgårde i fine klær. Kjipt.

Jeg har klokkertro på at det å fjerne garderoben som tema er lurt for å dempe konfliktnivået.

Skrevet

just me;

dette kunne jeg skrevet selv. vi er visst i eksaktlig samme båt.

Skrevet

lurer på NÅR disse stemødrene kom inn i bildet??

Når mamma var drittlei av å sende de til pappa i rene ,hele klær .og fikk de halvparten tilbake ,,skitne.. :husarbeid:

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Men iall verden! Hvorfor må du sende med klær?????? Kan dere ikke ha dobbelt sett med klær? Eller ha færre klær da og vask dem oftere.

Du syr puter under armen på han...

Skrevet

Hei jeg er en mor til tre barn, som er hos pappa

jeg er også en av de som får, ungene hjem møkete.

jeg er og en stemor for ett barn, som kommer møkete og med klær som enten er for små eller med hull i.

jeg har kjøpt inn noen klær til mitt stebarn og løst det den måten.

med mine barn så tenker jeg at jeg har mitt på det tørre,

ved og sende dem rene til far og vaske dem når de kommer hjem.

Jeg synes og at ting går litt for langt, det er ikke gøy og gå på kino med stebarnet

for så og skynte oss hjem for og skifte til mammans klær,

hva tenker barnet da? eller skal man la barnet gå møkete og hullete eller i for små klær ut og kose seg. !!!

Eller når man kommer i b-hagen for og hente barnet, så går barnet i lånestøvler...

barnet er vått inn til huden og i ekstratøyet ligger det ikke noe skift...

barnet måtte sitte med våte klær, uten sokker og med joggesko.

Frustrasjonen er høy kan man si. :forvirret:

Skrevet

Jeg har ei datter som bor hos faren sin og som er hos oss annen hver helg ++ og ei stedatter som er her annenhver helg.

Klesproblemet har vi løst på den måten at vi har vanlige klær her hos oss til en helg, mens i ferier har de med klær fra mor/far.

Da barna var små hadde vi ekstra sett av regntøy, utedresser, sko osv. For da trenger de gjerne et ekstra skift så for å slippe å dra med så mye frem og tilbake var dette en grei løsning.

Klart det hender det ligger igjen ett plagg eller to, men det er som regel ingen krise. Men er det større eller viktige ting som blir glemt igjen er det ikke værre enn at det går ann å levere det siden.

Nå er min datter 14 år så når vandrer klær og ting frem og tilbake som hun selv vil for nå er hun så stor så hun klarer å ta ansvar for det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...