Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de få tingene som ikke er på plass før bryllupet vårt er bryllupskaken. Har sjekket en del på nettet for å få ideer om hva vi skal bestille.

På norske sider finner jeg stort sett den tradisjonelle kaken med marsipanlokk med div. pynt på. :-?

Når jeg derimot går inn på utenlandske sider, dukker det opp noen voldsomt flotte kaker. Rene kunstverkene. Det er disse jeg synest er flotte. :D Det norske blir jo dønn kjedelige i forhold.

Er det jeg som har misforstått eller er det mulig å få tak i slike kaker her i Norge også. Jeg bor forresten i Bergen.

Blir kjempeglad for inspill om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan skrive ut bilder av kakene du synes er fine og ta en runde på ulike bakerier. De fleste konditorer klarer å lage et kunstverk om de bare vil, men som de sa til meg holder de denne litt trauste standarden slik at kakene ikke skal bli for dyre. Vi har valgt noe annet enn det man ser på norke sider, og selv om det ble litt dyrere lot det seg ordne. Lykke til :D

Gjest kakemoms
Skrevet

Prøv Lie- Nielsen konditori i Bjørnsonsgate!

Jeg vet ikke om de tar slike oppdrag, men det er jo lov å spørre, og der er konditorene i hvertfall kjempeflinke!! Det må da vel være gøy med en slik utfordring innimellom alle de vanlige hvite damene..... :blunke:

Lykke til! Håper vi får høre om/se bilde av resultatet!!

Klem fra en som liker kaker fra Lie- Nielsen!!

Gjest *Perser*
Skrevet

Jeg falt for en kake som jeg så på utalandsside! Prøvde alle bakirene i stavanger og sandnes men så ga jeg opp tilslutt og vi bestilte denne her den var faktisk kjempe god

ikke så bra bilde, men den er på 3 etasjer, og langt i fra like fin som den jeg egentlig ville ha! pytt pytt vi hadde 12 andre kaker også så den jeg hadde sett på hadde blidt alt for stor uannset...

http://community.webshots.com/photo/460548.../60060204wBHOpG

Skrevet

Bare til informasjon, så er kaka en av de tingene som har veldig liten betydning når man endelig har kommet til den store dagen. Bare den ikke ser helt forferdelig ut får den stort sett ikke så mye oppmerksomhet. Vi styra mye med hvordan kaka skulle se ut, og jeg skjønnte i ettertid at det var mye borktasta arbeid. Endte faktisk opp med kake uten brudepar på toppen, og det var ingen som kommenterte det egang..

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Det bor en dame på Os som har hjemmebakeri, hun lager kaker etter ønsker. Kanskje det kan være av interesse. Har ikke hjemmesiden her, men kan finne den når jeg kommer hjem. Der er det bl.a. bilder av noen kaker + priser.

Kaia, som ikke gadd å logge seg inn akkurat nå.

Skrevet

Heisann! Er det ikke gøy å planlegge bryllup? Jeg koser meg når jeg holder på! Skal på budeshow på søndag. Men jeg finner ikke noen bryllupskake jeg liker.. alle er så vanlige og kjedelige.. nesten som når foreldrene mine giftet seg for tyve år siden. Jeg har lyst på ei kake som er litt nyere og stilig! Dersom noen har noen forslag er jeg veldig takknemlig for det! Jeg las ditt innlegg Turid. Har du noen av de nettadressene du har vært å sett på i utenlandske sider?

Skrevet

Hei igjen!

Linken til siden ligger under bryllupspekerne på bryllupsguiden. Gå inn på "monicas drømmekaker". Lykke til!

Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg jeg da.. men jeg er forferdelig glad i kaker.

Marsipan/bløtkaker er ikke akkurat det jeg drømmer om da.. blir fort litt kjedelig.

Derfor har jeg bestemt at HVIS jeg skal gifte meg en gang, så skal jeg ha en kake som ikke er BARE marsipan og krem.

Jeg skal ha en kake i 3 etasjer:

1 vanlig marsipankake

1 saftig kaloribombe av en sjokoladekake

og 1 stor ostekake.

Hvis pynten står i stil hele veien, så tror jeg at dette hadde blitt en flott kake jeg. Kanskje jeg skal bestille en bare for moroskyld.. :ler:

Kakespiser Lea

Skrevet

Ja, jeg fant flere linker på Kvinneguiden. Men når jeg søkte på bryllupskaker på div. søkesider, fant jeg en hel haug. Masse deilige fristelser. :D

Men det er kanskje noe i det der med at en stresser unødvendig med noe som ikke blir lagt merke til. Jeg må nok tenke litt på dette.........

Skrevet

Anka, kaka var kjempeflott!!!

Har også funnet mange flotte kaker på utenlanske nettsider. Siden vi skal ha bryllupet i oslo, har vi tenkt oss en tur innom Pascal og se på kakene de har. Vi har heller ikke lyst på vanlig marsipankake og på Pascal har de mye lekkert og godt!!! :P

Gjest Turi B.
Skrevet

Anka, det er akkurat slike kaker jeg snakker om. Kjempelekkert :P

De må vel forresten være kjempedyre. Hva koster noe slikt?

Skrevet

Skal dere ha baby, Anka? Så koselig! :) Gratulerer! Hils så masse til din kjære og gratuler han også fra meg :)

Skrevet

Turi B, jeg vet egentlig ikke hvor mye man må gi for en sånn kake.

Vi betalte 500,- :D

Svigermor jobber på konditoriet som lagde den for oss.

Det var visst mye om og men for å få lagd den, for de hadde ikke

former som passet, ikke stativ som passet og ikke eske som passet.

Hun er type, NEGATIV hu som lagde kaka, skjønner du!

Men jeg skulle ha den kaka jeg, dermed basta!!!!!

Alle kakene/etasjene hadde forskjellige smaker også, den var kjempe god.

Ja, Anki1971! Nå er det baby som står for dør!!!

Bra timing det!!!?? Har hilst til K!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...