Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 For en stund siden la jeg merke til en signatur på en av dere her inne. Det var en setning som var skrevet på svensk. Slik jeg husker den var det noe slik som: "Hva visste vel jeg om at dagene som gikk var selve livet". Eller noe i den retningen.. Synes de ordene sa så mye jeg. Noen som vet om de er hentet fra et dikt eller noe?
Gjest Fantus Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jeg husker at onsdagsfilmen på TVNorge hadde den setningen som reklame for et par år siden, men jeg vet ikke hvor TVNorge hadde hentet de fra, dessverre.
Gjest Elfrida Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. Stig Johansson
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Det gjorde at jeg fant denne siden her:) http://www.ordtak.no/index.php?fn=Stig&en=Johansson
Gjest Elfrida Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 "Livet är naturligtvis en gåva - vem skulle våga köpa något så osäkert?" og "Vill man leva länge ska man vara slank, nykterist och rökfri - men då finns det liksom ingen anledning." Stig Johansson igjen. Sjekk heller her: http://www.livet.se/ord/källa/Stig_Johansson
Carrot Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 (endret) flott link :-) men det er ikke derfra orginalsetningen kommer tror jeg - for en gammel dame på sykehjemmet her sa det der til meg for mange mange år siden og da hadde hun det fra en av sine favorittforfattere visst nok.. Endret 24. august 2006 av Carrot
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 flott link :-) men det er ikke derfra orginalsetningen kommer tror jeg - for en gammel dame på sykehjemmet her sa det der til meg for mange mange år siden og da hadde hun det fra en av sine favorittforfattere visst nok.. ← Du husker ikke tilfeldigvis hvem, hva, hvor?
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 flott link :-) men det er ikke derfra orginalsetningen kommer tror jeg - for en gammel dame på sykehjemmet her sa det der til meg for mange mange år siden og da hadde hun det fra en av sine favorittforfattere visst nok.. ← Stig Johansson er forfatter og lyriker... En av dikterna gjorde honom rikskänd. Dikten heter Förlusten och är så kort att folk har lärt sig den utantill: »Alla dessa dagar som kom och gick / inte visste jag att de var livet«. Fra: http://www.lyrik.nu/forf.asp?visa=2
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 Da er det helt sikkert han, hun gamle dama refererte til.
Brunhilde Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Jeg tror kanskje dette er svaret: "Alla dessa dagar som kom och gikk, inte visste jag at det var livet" Minna Canth, finsk forfatter 1844-1897
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. Stig Johansson ← Jeg tror kanskje dette er svaret: "Alla dessa dagar som kom och gikk, inte visste jag at det var livet" Minna Canth, finsk forfatter 1844-1897 ← Her er samme sitatet med to forskjellige forfattere.. Fint er det nå uansett da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå