Gjest Gjest_AngelinaJ_* Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Ja hva i hjemmet ditt er du mest glad i ... Selv er jeg mest glad i en vugge jeg fikk i gave da eldstegutten ble født. (3 mnd for tidlig) Vi har i etterkant fått den rosemalt, og malt på begge barnas navn og fødselsdato. Den har hedersplass i stua.
tobo Skrevet 25. august 2006 #2 Skrevet 25. august 2006 Fant skjelettet av en lenestol i en container. Gikk møbeltapetsererlinja og bygde den opp fra bunn. Nå står den her i stua og er familiens favoritt. En metallplate under stolrammen viser det tidsriktige navnet "rock & rest". tonje
Gjest Gjesta Skrevet 25. august 2006 #3 Skrevet 25. august 2006 Spisebordet vårt. Vi er tredje generasjon som bruker det! Det er håndlaget, og mormor byttet det til seg mot dress-stoff like etter krigen. Spisebordet med seks stoler sto på stuen hennes i alle år, og vi spiste mange familiemiddager der. Etter hun døde, ble bordet flyttet inn på kjøkkenet til mine foreldre, til de flyttet inn i leilighet med et lite kjøkken. Da overtok vi det, maltedet opp igjen og nå står det på stua vår.
Gjest loren i.i Skrevet 25. august 2006 #4 Skrevet 25. august 2006 Jeg har en pult som jeg har fått av oldemor. Den står foreløbig på rommet mitt hos mamma og pappa, jeg og samboeren min har ikke plass til den enda.. Oldemor (født 1906) har arvet den, og årstallet 1821 står i bunnen av den ene skuffen. Gleder meg til å kunne ta den med og plassere den i mitt eget hjem en gang.. Den er mørk brun og har en skuff "under skriveplata" i tillegg til to små skuffer med en smal hylle over i bakkant.. Jadda, jeg er god til å forklare
Gjest Orinoco Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Smijernssenga mi med Jensen madrassene
Bobeline Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 Stolen som bestefaren min lagde, er mitt favoritt møbel. På en god andreplass kommer senga...
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 Spisebordet vårt. Det er et gammelt eikebord som har vært i mammas familie. Tror vi er 4. generasjon som bruker det. Jeg syns det er et kjempefint møbel, i tillegg til at det har en affeksjonsverdi ved at det var kjøkkenbordet vårt nesten hele oppveksten, og det har vært i familien lenge. Er jo også veldig glad i pianoet mitt, men siden det er et el.piano vet jeg ikke om jeg vil kalle det et møbel. Det er nå hvertfall min kjæreste eiendel.
Kykkelikokos Skrevet 25. august 2006 #8 Skrevet 25. august 2006 Spisestuen vår. Sparte lenge til å få råd til den, og den er så fiiin
hilli Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Kjøkkenbordet vårt. Det er bare et ubehandlet furubord fra Ikea, men det er det første møbelet vi kjøpte sammen til leiligheten vår. Jeg har blitt skikkelig glad i det, selv om det ikke er særlig fint. Når vi bytter ut de billige midlertidige møblene, beholder jeg bordet
Gjest Kitten Skrevet 25. august 2006 #10 Skrevet 25. august 2006 Et blomsterbord etter min oldemor, i sotet smijern, med litt krimskrams på, bla knøttsmå løvehoder...
Fjellrypa Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Et skatthold som jeg kjøpte i Burma da jeg var ute og reiste for en 11 års tid siden. Var enormt mye styr med å få det hjem, faktisk betalte jeg vel mer i transport enn jeg gjorde for selve skattholdet. Det er i alle fall veldig fint, og minner om andre verdensdeler og et veldig annet liv enn det jeg har i dag.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Jensen-madrassen med pocketfjærer i. Beste investeringen vi har gjort noensinne, den er dyrisk deilig å ligge i, og vi fikser nesten ikke å sove på hotell eller på besøk hos noen, for da lengter vi hjem til pocketfjærene!
Lucky? Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Er vel egentlig mest glad i senga mi jeg Skulle gjerne brukt mer tid i den Ellers så er jeg veldig glad i noen gamle møbler jeg har i kjelleren som er fra mine oldeforeldre...den ene kommoden skal få hedersplassen i hallen på det nye huset
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 (endret) Senga vår, den er bare helt utrolig. Vi måtte bytte ut alt på soverommet fordi det ble angrepet av mugg. Alt ble kastet og rommet revet inn til betongen, da fikk jeg endelig smijerns sengen jeg alltid har ønsket meg. Men deilige Jensen madrasser i Glemte noe, har et sølvtøyskap etter min oldeforeldre(arvet det når bestefaren min døde), det er vel ca 100 år gammelt, det er vel på delt førsteplass med senga. Endret 25. august 2006 av Niko
Gjest -eline- Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Fant en stol i teak og skinn på loppis i fjor, nydelig glød i treverket og skinnet er i god stand. Betalte 80 kr for den! Formspråket er kjempeflott og den ser utrolig vakker ut (god å sitte i og), tror en annen årsak til at jeg liker den så godt er at det viste seg at vi faktisk kjøpte oss et stykke norsk designhistorie. Stolen ble designet av Rastad&Relling på 60-tallet og er avbildet i mange bøker/magasiner både nasjonalt og internasjonalt. I tillegg så må jeg innrømme at det føles veldig godt å ha fått tak i de spisebordsstolene som vi ønsket oss... Siklet lenge etter høyryggede Skandia jr stoler, men siden de ikke produseres mer så trodde jeg ikke det kom til å skje med det første. Følgte litt med på Ebay, men vurderte ikke by på noen slike før det plutselig dukket opp et sett med 4, hvor det var "local pick-up only"... Var bare oss som bydde på de gitt, så da ble det en liten tur i leiebil fra sør-England opp til Birmingham for å hente stoler en søndagskveld, stoler som kostet mer enn det en fattig student burde ha råd til å kjøpe... Fikk kjøpt to stykker til via en nettbutikk før jeg flyttet tilbake fra UK, flyttelasset bestod stort sett av klær, tegnesaker, bøker og 6 spisebordsstoler
Lassie Skrevet 25. august 2006 #16 Skrevet 25. august 2006 Sofaen vår Det er en svart hudsalong, buesofa, som jeg kjøpte på Bohus i 2003. Husker ikke hva den heter lenger, og det er nok ute av varesortimentet deres nå. Men den er det goood plass i og den er kjempedeilig å sitte i. Er kjempeglad i den sofaen. Hadde ønsket meg sånn sofa i sikkert 5 år da jeg endelig fikk kjøpt den. Det blir enda maaange år til jeg kaster ut den, mannen får si hva han vil Har ikke noe spesielt forhold til den, men den er bare så deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå