Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Akkurat nå skjer det noe med meg som jeg bare MÅ dele med noen........ - Midtveis i førtiåra, sitter i kantina med gjengen og aner fred og ingen fare. Så ser jeg bort på bordet tvers over, og møter øynene til en som sitter der. Jeg blir helt betatt og fortapt og jeg vet ikke hva....... Passer på å gå i kantina til samme tid dagen etter, velger samme bord - og der er han igjen! Like skjønn.....hjertet banker og jeg skjelver på hendene når jeg løfter kaffekoppen. Sånn har det vært siste uka, interessen virker å være gjensidig - blikkontakten blir lenger for hver gang, men hva nå?? Jeg er "godt gift", ser han har giftering også. Men for første gang i mitt over 20 år gamle ekteskap har jeg lyst til å gjøre et sprell - kjenne at jeg lever litt... Men det er en stor arbeidsplass og jeg aner ikke hva han jobber med eller i hvilken avdeling - han vet sikkert like lite om meg. Skal jeg bruke fornuften og glemme det hele og finne et annet bord i kantina? Skal jeg være litt fjortis og prøve å finne ut litt mer om ham, gjerne komme tilfeldig bak ham i køen når vi skal rydde etter oss? Se hva som skjer? Kan jeg leve ut forelskelsen uten å kaste over bord det jeg allerede har?? Bare å skrive dette, og se ansiktet hans for meg er nok til at jeg blir litt andpusten igjen. Kom igjen jenter - be meg pelle meg tilbake til jorda, eller gi meg noen andre visdomsord........
Gjest Bellatrix Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Hvis du er ute etter å såre mannen din kaster du deg over denne fyren.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Er ikke det da, vet du. Men det er så himla deilig å være forelsket igjen....... (og for å unngå at noen kjenner meg igjen velger jeg denne gang å være helt anonym)
Gjest Bellatrix Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Ja, det er deilig å være forelsket. Jeg blir forelsket i mannen på nytt til stadighet.
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Dette må da være en god følelse det! Selv om du er godt gift så er det lov å flørte litt! -Mener jeg da... Kan du ikke kose deg med blikkontakten dere har, smile og flørte litt da? Hvis du vil så kan du jo leke litt detektiv.. Finne ut litt om han, hva han jobber med, alder, navn, hvor han bor osv. Men det går en grense da.. Dette kan være dine hemmelige tanker. Men det er fort gjort å bli dratt inn i noe som du kanskje ikke ønsker. Ta godt vare på mannen din og flørt litt med kantine mannen..
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Ja, det blir nok bare med flørten, men det er lenge siden jeg har vært i det gamet så jeg vet nesten ikke hvordan jeg gjør det........ Noen tips som ikke er for banale?
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 * holde blikket hans litt "for lenge" * gi han et forsiktig smil * hvis du møter han i kantinen eller andre steder, gi han et lite nikk * gi han oppmerksomhet Alt dette kommer til å gi deg et lite, godt sug i magen.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Jeg mener at det ikke er verdt å leke med disse forelsket-følelsene for denne mannen i kantinen. Jo mer næring du gir dem, jo vanskeligere blir det å kvitte deg med tankene. Hvis du er glad i mannen din og verdsetter og ønsker å fortsette ekteskapet ditt, lar du det være med tankene og fantasien. Du kan dagdrømme litt, men ikke ta kontakt med ham, og ikke begynn med research angående hvem han egentlig er.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Jeg får vel prøve.... Tenkte jeg skulle strekke litt på beina nå og ta en runde i gangene og myse litt. Det er vel som å lete etter nåla i høystakken, men den som ikke prøver osv..... I morgen kan jeg ta med kikkert, så kan jeg kanskje se hva som står på ID-kortet hans
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 Men nå kom jeg plutselig på at jeg ikke skal i kantina i morgen - skal i lunsjmøte :cry: Og så er det helg.....
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #12 Skrevet 24. august 2006 Enig med det dere andre skriver jeg også altså. Men det skader ingen med en uskyldig flørt. Kjenner litt at man lever da. Men som jeg sa, så går det en grense.
Kylling Skrevet 24. august 2006 #13 Skrevet 24. august 2006 Jeg tror det er ytterst få som ALDRI blir betatt av andre enn ektemannen.
Minien Skrevet 24. august 2006 #14 Skrevet 24. august 2006 Jeg tror det er ytterst få som ALDRI blir betatt av andre enn ektemannen. ← Det er stor forskjell på å være betatt og å faktisk gjøre noe med det - som det virker som om trådstarter har tenkt til...
Kylling Skrevet 24. august 2006 #15 Skrevet 24. august 2006 Selvsagt. Når jeg leser hovedinnlegget en gang til så virker det jo som hun sitter og planlegger utroskap.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #16 Skrevet 24. august 2006 Hey - jeg er her ennå, du kan godt stile innlegget ditt til meg!!! Og jeg planlegger ikke utroskap, hallo - leser du en gang til det jeg har skrevet ser du at jeg ikke aner hva fyren heter, hvor han jobber eller hva han gjør. Men det er så deilig å være litt forelsket igjen, slik som det var da jeg var ung.....unnskyld - yngre Jeg er i bunn og grunn en ganske kjedelig person, typisk A4 - så det blir nok bare til litt kiling i magen, men greit nok det. Og skulle vi få nærmere kontakt - vel, da får vi se.
Kylling Skrevet 24. august 2006 #17 Skrevet 24. august 2006 Jeg er "godt gift", ser han har giftering også. Men for første gang i mitt over 20 år gamle ekteskap har jeg lyst til å gjøre et sprell - kjenne at jeg lever litt... Kan jeg leve ut forelskelsen uten å kaste over bord det jeg allerede har?? ← Så hvordan har du da tenkt å "leve ut" forelskelsen om du ikke har tenkt å være utro? Og hva slags "sprell" er det du har i tankene?
Gjest BagLady Skrevet 24. august 2006 #18 Skrevet 24. august 2006 Kan jeg leve ut forelskelsen uten å kaste over bord det jeg allerede har?? ← Nei. Du kan drømme og lengte, men ikke leve det ut.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. august 2006 #19 Skrevet 24. august 2006 Hey - jeg er her ennå, du kan godt stile innlegget ditt til meg!!! Og jeg planlegger ikke utroskap, hallo - leser du en gang til det jeg har skrevet ser du at jeg ikke aner hva fyren heter, hvor han jobber eller hva han gjør. Men det er så deilig å være litt forelsket igjen, slik som det var da jeg var ung.....unnskyld - yngre Jeg er i bunn og grunn en ganske kjedelig person, typisk A4 - så det blir nok bare til litt kiling i magen, men greit nok det. Og skulle vi få nærmere kontakt - vel, da får vi se. ← Jeg synes det virker som om du håper på at det skal bli noe mer, men at du ikke tror at du får "muligheten". Men hvis du faktisk forsøker å få kontakt med ham og finne ut mer om ham, så begynner du å vandre inn på farlig område. Jeg synes ikke det er noe jeg tar ut av luften heller når du skriver ting som "det blir nok bare til litt kiling i magen", og "Og skulle vi få nærmere kontakt - vel, da får vi se." Spør deg selv om dette svermeriet ditt er noe du kunne fortelle mannen din om? Gjør deg selv og familien din en tjeneste ved å la dette svermeriet ditt kun forbli i ditt eget hode.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #20 Skrevet 24. august 2006 Kunne kanskje uttrykt meg klarere ser jeg. Presisering: Med "For første gang i løpet av 20 år har jeg lyst til å gjøre et sprell" mente jeg at det faktisk er første gang på 20 år jeg har fått disse følelsene - ikke at jeg nødvendigvis planlegger å være utro. Å leve ut forelskelsen - ja hvordan skal jeg gjøre det uten å være utro, da??? Vel, i min generasjon (uff, nå hørtes jeg gammal ut) behøver ikke en flørt å føre til at man hopper til køys i neste runde. Kunne bare tenkt meg å prate med ham - bli litt kjent - se om han er så fin som han virker. (Han kan jo faktisk være en drittsekk også, og da er saken grei.) Det kan stoppe der, og hvis det ikke gjør det - ja da er det kanskje meningen at det skulle være slik????? Fornuften sier nei-nei, den vågale (og hittil ukjente) siden av meg sier - gå litt videre!!! Tiden får vise hva det blir til, og hvilke valg jeg vil måtte ta..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå