Gå til innhold

Harmony-kolleksjonen til H&M

Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou
Du skjønner, man klipper ulla av sauene - de klippes hver vår før de sendes på beite. Dagens saueraser er avlet fram med tanke på å skulle klippes. Derfor er det som forrige innlegger skriver,  dyreplageri ikke å klippe sauene. Ulla vokser raskt ut igjen. Skal vi ha oss saueskinn, derimot, må det slakting til.

Hvis du er imot dyrehold i det hele tatt, skjønner jeg kanskje argumentasjonen din, hvis ikke er jeg nok litt spørrende....

Kanskje alternativet ditt er bomull? Da håper jeg du velger økologisk. Det er lite som krever mer kjemikalier og vann enn bomullsindustrien...

(...dette har forresten potensiale i seg til å bli en ny kjøttdeigtråd, for de som husker den  :legrine:)

Sant hvert ord her (meg bondejente). En sau som aldri blir klippet, se dèt er dyreplaging,det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor leste du det?

Jeg fant kolleksjonen i magasinet, men der sto det ingenting om hva klærne var laget av.  Noe av det var litt fint, men jeg vil heller ikke ha akryl, så det hadde vært fint å finne ut hva deg jeg likte inneholdt.

Jeg leser endel svenske moteblogger, og stort sett alle har blogget om kolleksjonen, og at den var veldig misvisende mtp. materialene. Mulig det står på de svenske H&M-sidene? Ellers har de sikkert vært i butikkene og sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...akryl er så langt unna ull som man kan komme. Polyester og akryl er bestevenninner  :ler:

Grunnen til at jeg ikke liker akryl er at det kan stinke svette. Og parfyme lukter dritt på det. Også blir det elektrisk  :hår:

Nuppe meg her og nuppe meg der - det glemte du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner, man klipper ulla av sauene - de klippes hver vår før de sendes på beite. Dagens saueraser er avlet fram med tanke på å skulle klippes. Derfor er det som forrige innlegger skriver,  dyreplageri ikke å klippe sauene. Ulla vokser raskt ut igjen. Skal vi ha oss saueskinn, derimot, må det slakting til.

Hvis du er imot dyrehold i det hele tatt, skjønner jeg kanskje argumentasjonen din, hvis ikke er jeg nok litt spørrende....

Kanskje alternativet ditt er bomull? Da håper jeg du velger økologisk. Det er lite som krever mer kjemikalier og vann enn bomullsindustrien...

(...dette har forresten potensiale i seg til å bli en ny kjøttdeigtråd, for de som husker den  :legrine:)

Jeg har vokst opp på gård, så jeg vet hva dyrehold innebærer. ;) Men tankerekken din er i beste fall mangelfull. Vi har sauene fordi vi vil ha ulla deres. Altså hadde det ikke vært noen underkua sauer å klippe dersom vi ikke hadde dem nettopp for å klippe dem. (Og spise dem. Og ta skinnet deres.)

Jeg har store problemer med industrielt dyrehold, men innrømmer at jeg ikke er perfekt, dvs. hundre prosent konsekvent, i hva jeg bruker pengene mine på. Men jeg gjør i alle fall hva jeg kan uten å gå for mye på akkord med min egen komfort. Jeg er veganer og handler mye økologisk. Og da synes jeg jammen jeg kan få være imot ullindustrien uten at folk skal snakke til meg som om jeg ikke har tenkt over standpunktet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg er forresten ikke imot at sauer klippes, for de som måtte tro det. Det er at mennesker tjener penger på noe som er tuftet på så mye lidelse som dyrehold som er det virkelige problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Sauer er vel de dyrene som har det absolutt frieste livet-ut tiiidlig på våren,og får tråkke rundt som de vil til uti septober en gang. Så sauer har jeg ikke noe problem med verken å ta ulla til,eller å spise. Griser og hønder,derimot,har et stykke å gå før man kan snakke om livskvalitet.

Men det var vel kanskje ikke meningen at dette skulle skli fullstendig ut og bli en dyrevernstråd.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
noen som har sett den jakka???????

Hvis det er en kort jakke med store knapper så hadde de den på H&M i Lillestrøm i hvertfall (de hadde også kåpa med de tre store knappene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

kåpa med 3 knapper har jeg fått kjøpt! :)

nå er det den korte jakken jeg vil ha!!!

du som har sett den i lillestrøm, hvilke farger var den i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kåpa med 3 knapper har jeg fått kjøpt!  :)

nå er det den korte jakken jeg vil ha!!!

du som har sett den i lillestrøm, hvilke farger var den i?

Kva farge kjøpte du kåpa i? og var den litt stor i størrelsen?

Kan du linke til den korte jakka? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

det er bilde av jakken i nyeste costume bladet side 23.

kåpen kjøpte jeg i sort, vanlig størrelse på den, satt som et skudd, er så fornøyd at jeg derfor også ønsker jakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vokst opp på gård, så jeg vet hva dyrehold innebærer. ;) Men tankerekken din er i beste fall mangelfull. Vi har sauene fordi vi vil ha ulla deres. Altså hadde det ikke vært noen underkua sauer å klippe dersom vi ikke hadde dem nettopp for å klippe dem. (Og spise dem. Og ta skinnet deres.)

Jeg har store problemer med industrielt dyrehold, men innrømmer at jeg ikke er perfekt, dvs. hundre prosent konsekvent, i hva jeg bruker pengene mine på. Men jeg gjør i alle fall hva jeg kan uten å gå for mye på akkord med min egen komfort. Jeg er veganer og handler mye økologisk. Og da synes jeg jammen jeg kan få være imot ullindustrien uten at folk skal snakke til meg som om jeg ikke har tenkt over standpunktet mitt.

Det forklarer saken -

er jo enig med deg at industrielt dyrehold har mange svake sider, og har personlig mer sans for småskaladrift og utegangersauehold. Nå er vel mesteparten av den ulla vi bruker fra gårder av samlebåndslaget, f.eks. fra New Zealand. Vi får støtte alternative metoder i landbruket både når det gjelder mat og ull er jeg enig med deg i. Likevel syns jeg ull generelt sett er et mindre onde enn bomull, og ulla har bedre isolerende egenskaper enn alle andre materialer.

Beklager hvis jeg tråkket deg på tærne, men kunne ikke dy meg - det har vært liknende tråder på mat og drikke-forumet med bytupper som mener rare ting om mat og dyr uten å skjønne elementære biologiske greier.... og jeg antok at dette var noe slikt....

Og herved melder jeg meg av utglidningen, og går tilbake til hovedtemaet:

Klærne er fine ( med et sideblikk til graviditetsforumet må dette vel være perfekte fødeavdelingsklær), men AKRYL STINKER!

Endret av hera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss.Chanel

kansje noen her som er litt svette? :legrine:

jeg har aldri merket noe tetthet og lukt med akryl.

jeg er akrylfan, synes det er så bløtt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje noen her som er litt svette? :legrine:

jeg har aldri merket noe tetthet og lukt med akryl.

jeg er akrylfan, synes det er så bløtt  :klem:

ikke le din heldige gris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kosedressen fra Harmony-kolleksjonen så kjempedeilig ut. Pokker at de bare har den i rosa, jeg har ikke noe spesielt ønske om å se ut som et forvokst sukkerspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kosedressen fra  Harmony-kolleksjonen så kjempedeilig ut. Pokker at de bare har den i rosa, jeg har ikke noe spesielt ønske om å se ut som et forvokst sukkerspinn.

:ler:

Det samme tenkte jeg.. Kan ikke HM lage noen kosedresser som ikke kommer i pastellfarger og IKKE har den forbanna Snoopyen på seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...