Gjest Annonyma Skrevet 9. januar 2003 #1 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei! Jeg skal gifte meg i juli, og etter en ny utregning fant jeg i går ut at mensen kommer 2 dager før bryllupsdagen! :o Krise! Jeg bruker Trionetta, en trefaset p-pille, og ønsker nå å forskyve mensen 2 uker i løpet av våren. Jeg vet at jeg kan gjøre det ved å fortsette med de gule pillene (de siste på brettet). På hvert brett er det 10 stykker av disse, så mensen kan max utsettes med 10 dager. Jeg lurer på hva som er lurest med hensyn til utsetting av mens, og hva jeg kan vente når jeg gjør dette? Er det lurest å ta 7 dagers utsettelse ved slutten av 2 brett (ei ekstra uke med piller per brett) eller om jeg skal dele de 14 pillene ut på flere omganger? Er det lurt å ta en ordinær runde (med 4 ukers syklus) i mellom de to utsettelsesrundene (5 ukers syklus)? Noen med erfaringer? Hilsen et rotehue som i fjor regnet ut at bryllupsdatoen var laaangt unna mensen, men som åpenbart har regna fullstendig feil! Arrrg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samurai Skrevet 9. januar 2003 #2 Del Skrevet 9. januar 2003 Hva er egentlig problemet? Er det selve brylluppet kombinert med menssmerter, tampongskifte osv som uroer deg, eller er det bryllupsnatta med blod på feil steder? Siden innlegget ligger her, regner jeg med at det er det siste som er problemet. Personlig, siden jeg har utovertiss, har jeg av naturlige årsaker ikke særlig mye erfaring med hvordan følelsen av å ha mensen er, men det jeg vet, er at noen av de villeste sexopplevelsene jeg har hatt, har vært når samboeren har matt mensen. Lykke til med bryllupet. :kgblunk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annonyma Skrevet 9. januar 2003 #3 Del Skrevet 9. januar 2003 Gode argumenter mot mensen på bryllupsdagen: - magen er oppblåst - ikke pent i brudekjole - kramper i livmora = menssmerter = veldig vondt, selv etter smertestillende... - selve kombinasjonen av mens og hvit/lys brudekjole er ikke noe særlig, og jeg har dessverre hatt to uhell med fossblødninger i fbm mensen - begge i offentlige anledninger, der det passet svært dårlig (og i utlandet) - jeg føler meg dårlig (kvalm) - jeg mister humøret - sex er mulig, men det er ikke min optimale tid for å si det slik... Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 9. januar 2003 #4 Del Skrevet 9. januar 2003 Spør en gynekolog (eller jordmor ?), de har sikkert mer peil på utregning og sånnt enn oss her inne. Selv om det sikkert er mange her inne som har gjort dette før deg, så er det så lett for å oppstå mistforståelser. Evt. hør på Dr. Online, der de har ordentlige doktorer som svarer. Men du kan også prøve Primolut. Det utsetter mensen i en uke. Er ikke sikker på hva det gjør med kroppen din når du egentlig skulle hatt mensen etc. Men du skal i hvertfall slippe å blø, og sikker slippe en del smerter også. Skjønner godt at du ikke vil ha mensen rundt bryllupet!!! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 9. januar 2003 #5 Del Skrevet 9. januar 2003 Skjønner godt at du ikke vil ha mensen på bryllupsdagen, men at det er krise er jeg ikke helt enig i. Det veldig lett å forskyve mensen når du går på piller. Selv om du ikke hadde gått på piller hadde det vært en smal sak å gjøre noe med. Ingen grunn til panikk altså. Les feks denne artikkelen: http://www.femme.no/helse/0209163019.cfm Her står det du trenger å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå