Gjest Annonyma Skrevet 9. januar 2003 #1 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei! Jeg skal gifte meg i juli, og etter en ny utregning fant jeg i går ut at mensen kommer 2 dager før bryllupsdagen! :o Krise! Jeg bruker Trionetta, en trefaset p-pille, og ønsker nå å forskyve mensen 2 uker i løpet av våren. Jeg vet at jeg kan gjøre det ved å fortsette med de gule pillene (de siste på brettet). På hvert brett er det 10 stykker av disse, så mensen kan max utsettes med 10 dager. Jeg lurer på hva som er lurest med hensyn til utsetting av mens, og hva jeg kan vente når jeg gjør dette? Er det lurest å ta 7 dagers utsettelse ved slutten av 2 brett (ei ekstra uke med piller per brett) eller om jeg skal dele de 14 pillene ut på flere omganger? Er det lurt å ta en ordinær runde (med 4 ukers syklus) i mellom de to utsettelsesrundene (5 ukers syklus)? Noen med erfaringer? Hilsen et rotehue som i fjor regnet ut at bryllupsdatoen var laaangt unna mensen, men som åpenbart har regna fullstendig feil! Arrrg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #2 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har ved et par anledninger utsatt mensen med Trionetta uten store problemer. Hvordan du fordeler dem trur jeg ikke er så viktig, plasser det da heller slik at mensen ikke kommer i veien for noe annet underveis... Jeg har aldri utsatt den mer enn ti dager, en gang fordelte jeg dette over to uker, nå sist tok jeg det i ett (for jeg ville ikke ha den i jula nei). Det eneste jeg anbefaler er at du ikke driver "utsetting" på den tida brylluppet er. Jeg opplever nemliv av og til at jeg blir litt "pms-prega" i den perioden jeg driver utsettelse, og det vil du jo ikke ha da. Bli ferdig med det før den tid. Ellers trur jeg det er det samme når og hvordan du gjør det. Lykke til. (Og takk for at du minnet meg på at jeg også skal justere dette litt i løpet av våren, skal ikke gifte meg enda jeg da, men det er jo dumt å få den akkurat på 2. årsdagen vår også, og være sur og grinete og ha vondt da!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*trulte* Skrevet 9. januar 2003 #3 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei Kjenner til problemet... :x Jeg gikk til legen og fikk noe som heter Primolutt, den har jeg brukt mange ganger og er helt ufarlig. Den tar du 3 dager før forventet mens og tar 3 ganger daglig i 10 dager. Mensen kommer da etter 3 dager etter sluttet. Neste mens kom til vanlig... Tenk å ha mens bryllups natten :o Anbefales!!!!!! Lykke til *trulte* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 9. januar 2003 #4 Del Skrevet 9. januar 2003 Så lenge hun går på p-piller, så bruker hun disse til å utsette mensen, ikke andre piller. p-piller utsetter mensen helt greit, og hun vet også hvordan hun gjør det. Dette ornder seg. Å bruke andre preparater er da totalt unødvendig når de pillene hun uansett spiser gjør jobben.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #5 Del Skrevet 11. januar 2003 Pul i dusjen! Øyvind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2003 #6 Del Skrevet 11. januar 2003 Lite konstruktivt innlegg det da (vi har jo sånnsett allerede løst problemet hennes, har vi ikke?) Men poenget er at hun vel ikke ønsker å ha slike problemer akkurat denne dagen. Da ønsker man å kunne nyte livet sammen med den man har gifta seg med, uten slike "problemer". Man ønsker å slippe å ha vondt i magen, og for all del: Tenk deg å skulle skifte bind/tampong under en diger brudekjole!!! Nei, det er jo klart at du ikke aner hva en kvinne går gjennom disse dagene. antakelig ønsker hun ikke å plages av pms de siste dagene før den store dagen heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå