Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har nå vært sammen i litt over ett år. Vi har det kjempefint sammen og er veldig glade i hverandre. Ses kjempeofte, og bor et kvarters kjøretid fra hverandre.

Men vi ringer hverandre aldri. Vi sender masse meldinger hver dag, og jeg tror vi begge syns det er fint sånn. Jeg har ikke noe behov for å prate i telefonen med ham - vi ses da så ofte at å tjatre utenom ser jeg på som unødvendig.

MEN..alle rundt oss reagerer - syns det er rart at vi aldri ringer hverandre, og jeg tror de ser på forholdet vårt som ganske useriøst pga dette. Men det er det jo ikke - jeg har aldri vært i et forhold som er så bra som dette før.

Egentlig ingen problemer her..men er bare nysgjerrig på hva dere mener om temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri ringt noen av mine ekser, men så har jeg telefonskrekk også :P

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis dere likevel treffes ofte så skjønner jeg at dere ikke ringes.

Skrevet
Hvis dere likevel treffes ofte så skjønner jeg at dere ikke ringes.

Har bare inntrykk av at mange kjærestepar snakker flere timer i telefonen selv om den ene gikk hjemmefra bare for en time siden..har aldri skjønt den greia der.. :klø:

Skrevet

vi har vært sammen i over to år, men bor ikke sammen. jeg har hybel med ligger over til ham nesten hver natt. Om vi er fra hverandre en dag eller natt, så ringes vi og ier god natt og ellers om det er noe vi lurer på. Sender mld også, men vil gjerne høre stemmen hans hver dag, om det så er bare for et minutt.

Gjest Labellamia
Skrevet

Vi snakket mye i telefonen, blant annet hver kveld for å si godnatt. Men vi bodde da ca 25 mil fra hverandre, vi snakket også lenge i telefonen hver ettermiddag. Men hadde han bodd nærmere så hadde vi antagelig ikke brukt telefonen vi heller, liker best å snakke sammen ansikt til ansikt. Nå er vi flyttet sammen og sender hverandre små meldinger om dagen hvis det er noe vi vil si, eller sende bare et kyss. Det må være viktig hvis vi skal ringe. (Vi ringer selvfølgelig hvis den ene blir sen hjem)

Ikke bry deg om andres reaksjoner, så lenge dere trives med det slik dere har det så er det bra.

Har heller aldri skjønt hvorfor kjærester ringer til hverandre bare en time etter at de er gått hvert til sitt. Jeg ville oppfattet det som mas. Kos deg med din kjære og ha det på deres måte uten å føle deg rar. :klem:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Har bare inntrykk av at mange kjærestepar snakker flere timer i telefonen selv om den ene gikk hjemmefra bare for en time siden..har aldri skjønt den greia der..  :klø:

Høres slitsomt ut.

Skrevet
Har bare inntrykk av at mange kjærestepar snakker flere timer i telefonen selv om den ene gikk hjemmefra bare for en time siden..har aldri skjønt den greia der..  :klø:

Vi gjør ikke det. Har da annet å gjøre på jobb enn å prate med hverandre.

Vi ringer for korte beskjeder. Timeslange telefonamtaler hører hjemme hvis en av oss er borte av en eller annen grunn. Men selv da blir de sjelden så lange siden min kjære ikke er så innmari glad i å prate i telefonen...

Gjest Kosejenta-ikke pålogget
Skrevet

Ikke bry deg hva andre mener!!!! Er å i et forhold hvor vi ALDRI har ringt hverandre mye. I begynnelsen var det en del sms,men da vi bodde nær hverandre ble det lite prating i tlf hvis det ikke var noe praktisk....

Nå bor vi sammen og har 2 barn, men har fortsatt ikke trang til å ringe ham hele tiden.....

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å ringe/smse el. kjæresten HELE tiden.....

Syns det høres forferdelig slitsomt ut, sånn som en del holder på, med sms i tide og utide + telefonsamtaler + at man fysisk er sammen.... :sjenert:

Vet jeg hadde blitt smårar av en sånn tilværelse.

nå er jeg i den situasjonen at kjæresten og jeg bor ca 2 timers flytur unna hverandre.... Mao: ikke så veldig ofte vi får til å møtes. Vi smser stort sett daglig, men ringer ikke mer enn 2-3 ganger i uka. Ikke har vi kontakt på msn, og mailer begrenser seg til mer eller mindre festlige linker (stort sett). Funker bra for oss, og jeg vil påstå at ingen andre har noe med å vurdere vårt forhold ut fra hvor ofte/skjeldent vi har kontakt!

Det handler for meg også litt om at nå er livet mitt her og jeg vil være tilstede her. Da kan jeg ikke "hele tiden" ringe/smse kjæresten som er et annet sted og faktisk har livet sitt der.....

Skrevet

Vi ringes vel bare dersom det er noe som må avklares der og da, og som er enkelere å ta over telefon enn sms.

Skrevet

Vi ringer hverandre ofte, men skriver veldig sjelden SMS, pga. at vi ser på det som mer praktisk og vil gjerne ha et svar der og da. Dessuten synes jeg det er mer hyggelig. Men for all del, det betyr ikke at det er negativt med å sende SMS i stedet for ringing. Tror ikke du bør henge deg opp i det.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Før vi flyttet sammen ringte vi hverandre aldri faktisk. Sendte meldinger hver dag vi ikke var sammen, men snakket aldri med hverandre. Vet noen syns vi var rare, men det bryr jeg meg ikke om. De jeg kjenner som må ringe hverandre hver dag og snakke leeenge, oppfatter jeg som overdrevent avhengige av hverandre (dette gjelder de jeg kjenner, snakker ikke nødvendigvis om alle som ringer hverandre ofte).

Vi er glad i å være sammen, men vi er ikke totalt avhengige av hverandre. Selv om vi er veldig nære, er vi begge personer som har behov for å være litt for oss selv. Derfor trenger jeg ikke alltid å drasse med meg ham når jeg skal treffe mine eller felles venner (sånn som noen jeg kjenner). Vi er tross alt ikke én person, og jeg klarer meg uten ham noen timer eller dager, selv om jeg selvfølgelig savner ham om han er borte fra meg over lengre tid.

Skrevet

Der har jeg mange forskjellige erfaringer. Min siste mann ringte i ett, gjerne 4-5 ganger i løpet av arbeidstiden. Til tider utrolig irriterende da jeg ble avbrutt i ting. Hadde også en kjæreste som var sånn, vi bodde ikke sammen og han ville gjerne skravle 2-3 timer på telefonen hver kveld.

Stort sett har jeg snakket med kjærester hver kveld for å si god natt, men ikke mer enn 15 minutter. Jeg synes det er koselig å høre stemmen til den jeg er glad i en gang om dagen, men trenger ikke timer på telefonen.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Hvis dere ses ofte, hvorfor skal dere ringes da?

Skrevet

Synes heller ikke det er rart. Eks og jeg snakket nesten heller aldri på telefon - kun hvis en av oss hadde en beskjed å gi og det hastet litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...