Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #1 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg mistrives i jobben jeg har, og har i grunn ikke trivdes noe særlig i de jobbene jeg har hatt, da jeg droppet studier etter ett år med økonomistudier. Får ikke jobber jeg trives i eller "drømmejobben", og jeg har ikke valgt rett utdanning. Vurderer nå å starte på nytt -igjen (begynte på språkstudier etter VGS, det gikk heller dårlig pga sykdom -er frisk nå. Begynte deretter på økonomi, og brukte lang tid på å ta de fagene jeg har , fordi jeg ikke var/er motivert, har jobbet ved siden av studiene) Tenker å begynne på noe helt annet, men er redd for å miste motet og mislykkes -igjen. Har mann og ett barn, vi vil ha flere barn, og vi sleit med å få nr 1.... Føler vi må prøve å få ett barn til før jeg begynner på 3-årig studie. Tror jeg vil miste gløden om jeg må hoppe av studiene igjen, for å starte etter ett års avbrekk med ett barn til å ta hånd om. Når sant skal sies er mannen min svært skeptisk, siden jeg ikke akkuat imponerte med innsatsen på øk.studiene.... Jeg må ta fag fra VGS, 3 eller 4 stk. Tenker på å melde meg opp snarest etter å ha lest på egen hånd, mens vi prøver på å få barn nr 2, ta permisjon mens jeg evt tar resten av fagene jeg mangler (Blir tøft!) Men..... da blir jeg 33 år når jeg starter på en bachelor!! Jeg føler jeg må gjøre noe med livet mitt, siden jeg mistrives i jobbene jeg får, og ikke har nubbesjangs på å få en jobb jeg ville trives i pr. i dag... Innspill og evt støtte mottas med takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 24. august 2006 #2 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg studerer på Blindern, og der er det mange studenter som er over 30! Er endel som er over 40 eller over 50 også (og det er sikkert sånn på andre universiteter og høgskoler også, men Blindern jeg har førstehåndskunnskap om ) Det er bare positivt, og mitt inntrykk er at mange av dem klarer seg bedre enn de som kommer (nesten) rett fra videregående, siden man gjerne lærer seg å bli mer effektiv med årene. Mens jeg f.eks har brukt hele dagen på Blindern og drukket mye kaffe og studert ganske lite, er mitt inntrykk at de litt eldre med familie er flinke til å lese effektivt 5 timer, og så gjøre andre ting. Go for it! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 24. august 2006 #3 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg syns du skal prøve deg! Det er mange som er mye eldre enn deg der jeg studerer og mange av de har mann og barn. Kanskje du kan høre med andre som er i samme situasjon om hvordan de mestrer å ha en familie og studere samtidig? Det er heller ikke sikkert at du trenger å delta på alle forelesninger, du kan kanskje lese en del hjemme. Hør med skolen eller tidligere studenter (kanskje lurere å høre med tidligere studenter) om hvordan studiene er lagtopp Det er også mange studier som er på deltid, da tar det jo lengre tid, men du vil få mer tid med familien. Der jeg studerer finnes det både heltids og deltids studier, de deltids studentene jeg har snakket med sier at de faktisk kunne valgt heltid, fordi vi har så mange forelesninger som vi ikke er pliktige til å møte opp på. Jeg sys så absolutt du skal gjøre et forsøk, hvis du er missfornøyd i den situasjonen du er i nå er du nødt til å gjøre noe for å endre den. Og hvis du finner ut at de ikke fungerer, så ikke ta det som et nederlag, da har du i hvert fall prøvd! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 24. august 2006 #4 Del Skrevet 24. august 2006 Go for it. Selv startet jeg på Blindern denne uka, skummelt når jeg er blitt "gammel røy" over 30 Men studiene interesserer meg, så da skal jeg virkelig gjennomføre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #5 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg begynt på sykepleien da jeg var 34. Kommer til å være nesten 37 når jeg er ferdig. Ikke noe problem,det er MANGE i mitt kull på denne alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 24. august 2006 #6 Del Skrevet 24. august 2006 Skriver under på det de andre sier. Å studere som "eldre" er ingen sak, tvert imot. Jeg begynner å forstå verdien av både arbeids- og livserfaring. Jeg er 44, så jeg er betydelig eldre enn deg. Til eksamen nå ivår fikk jeg bare A'er, uten å ha lagt spesielt mange timer i studiene, tvert imot tar de atskillig mindre tid enn en heltidsjobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #7 Del Skrevet 24. august 2006 Trådstarter her: Ååååå, svarene her var gode å lese nå!! Har nettopp vært til innkjøp av Matteboka.. Tror alt står og faller på matten nemlig, så jeg får begynne med det som er vanskeligst å motivere seg for å lese på, nå som jeg er "gira". Har faktisk åpnet boka og løst noen oppgaver også! :lese: Tuuuuusen takk dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Märtha Skrevet 24. august 2006 #8 Del Skrevet 24. august 2006 Min bestemor begynte å studere da hun var 60 år, så da kan jo alle andre det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #9 Del Skrevet 25. august 2006 Bare å kjøre på det. Man er ikke gammel før man føler seg gammel. Læreren min fra vgs. hadde full jobb, mann, barn og er vel rundt 50 nå, og hun studerte på Blindern. Hun elsket det. Var liksom hennes greie, hun gjorde det for sin del. Så stå på! Matte er forresten ikke så lett å lære seg alene har jeg erfart - med mindre man er veldig flink, da. Det finnes jo voksenopplæring f.eks. De har vel timer både på dag og kveldstid. Bare et forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #10 Del Skrevet 25. august 2006 jeg er ikke flink i matte, nei... Jeg skal melde meg opp til matteundevisning med nettgymnas, var planen. Jeg skal få det til!!! Sliter skikkelig med matte, men det er mere frykt for å ikke skjønne det som stopper meg, enn selve faget.... Tror det er en vanlig barriere når det gjelder mattefag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. august 2006 #11 Del Skrevet 25. august 2006 Jeg har valget mellom fysikk, matte eller kjemi for å komme inn på det studiumet jeg vil, og jeg har valgt fysikk. Jeg hadde en sperre for matte da jeg gikk på vgs, men den har gått over. Ellers så vet jeg også om flere over 50 som har tatt utdanning. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. august 2006 #12 Del Skrevet 25. august 2006 Masse lykke til! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #13 Del Skrevet 25. august 2006 jeg er ikke flink i matte, nei... Jeg skal melde meg opp til matteundevisning med nettgymnas, var planen. Jeg skal få det til!!! Sliter skikkelig med matte, men det er mere frykt for å ikke skjønne det som stopper meg, enn selve faget.... Tror det er en vanlig barriere når det gjelder mattefag. ← Da er vi to. Hvor bor du? Hehe. Vi kunne startet vår egen lille kollokvie-gruppe med den matten. De har nettkurs i matte via Bjørknes og på voksenopplæring. Håper det ordner seg! Man blir aldri for gammel til å lære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde79 Skrevet 25. august 2006 #14 Del Skrevet 25. august 2006 Min bestemor begynte å studere da hun var 60 år, så da kan jo alle andre det også. ← Jeg digger sånne folk!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #15 Del Skrevet 26. august 2006 Da er vi to. Hvor bor du? Hehe. Vi kunne startet vår egen lille kollokvie-gruppe med den matten. De har nettkurs i matte via Bjørknes og på voksenopplæring. Håper det ordner seg! Man blir aldri for gammel til å lære! ← Jeg bor i Trøndelag, ellers hadde jeg slått til på tilbudet! Skal ta 2MX... Deretter 3MX - om jeg ikke mister motet etter første runde da (Nei, ikke tenke sånn! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #16 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg bor i Trøndelag, ellers hadde jeg slått til på tilbudet! Skal ta 2MX... Deretter 3MX - om jeg ikke mister motet etter første runde da (Nei, ikke tenke sånn! ) ← Skulle gjerne også tatt matte, men tør ikke. 16 år uten matteundervisning og redselen den gang har satt sine spor. Tøft av deg å ta dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #17 Del Skrevet 26. august 2006 Stå på!! Kjempebra valg Vi heier på deg vi! :klappe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2006 #18 Del Skrevet 26. august 2006 For en flott gjeng!!!! Tusen takk for støtten, jeg trengte det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå