Gjest "Marsvinbestemor" Skrevet 24. august 2006 #1 Skrevet 24. august 2006 Kan man ta med marsvin på tur til og fra Sverige uten noen "formaliteter". Vi skal på helgetur snart og har ikke barnepike!
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Er litt usikker, egentlig tror jeg det går greit, men ring en dyrlege og hør! det er mulig det må ha vaksiner e.l?
Trampe Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Jeg har gjort det mange ganger - har tatt med marsvin både til og fra Sverige. Har kjøpt et par av mine marsvin i Sverige også. Det var ingen restriksjoner på marsvin før, men det er et par år siden sist jeg dro. Jeg vet at om du skal til Finland må du ha papirer på dyret, men det skal gå greit til Sverige. Men jeg ville nok ringt en veterinær og spurt, for sikkerhets skyld. Ikke spesielt morsomt å bli stoppet på grensen og ikke få med seg dyret hjem....
Gjest Marsvinbestemor Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Takk for svar! Jeg prøvde å lese litt på mattilsynets sider, men ble egentlig ikke så veldig mye klokere. Jeg har sendt en e-post dit, så da får vi se om jeg får svar. Hvis ikke snakker jeg med en veterinær. Kan jo ikke risikere å bli et marsvin mindre !
Trampe Skrevet 25. august 2006 #5 Skrevet 25. august 2006 Bare ring veterinæren og spør, du. Det koster jo ingenting, og de vet garantert. Og om du skulle treffe på en som ikke vet, kan du jo ringe en tollstasjon eller noe. De vet ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #6 Skrevet 25. august 2006 det er i hvert fall restriksjoner på import av dyr fra Sverige, man må øke mattilsynet. Hvorddan det er når man tar med dyret på freie vet jeg ikke. Husker noen venner av meg pleide å ta med hunden på hytta i Sverige, men der ordnet de sikkert med papirer selv - en av dem er veterinær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå