Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, den er visst holdbar til sept 06. har fortsatt en del igjen, og tenker å bruke den over tida. eller er det ikke så lurt?

det er forresten id pudder, sånn dekkende foundation.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan mineralsminke, som visstnok bare skal bestå av mineraler kan bli ødelagt..

Jeg kommer til å bruke min etter at den går ut. Skal bare se etter fargeforandring.

Gjest Huldali
Skrevet

Det er en mulighet for at produsenten skriver på en holdbarhetsdato bare for at kundene skal kjøpe nytt produkt når det går ut på dato. Slik tjener de mer penger.

Honning kan vistnok vare i flere hundre år, men honning har også en holdbarhetsdato.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror de er pålagt å sette en holdbarhetsdato.

Det er visstnok funnet spiselig honning i egyptiske gravkammere fra et par tusen år tilbake...

Skrevet

Du kan trygt bruke den leeenge! Datoen er der kun pga solfaktoren!!! Den er jo ikke evigvarende, men pudderet i seg selv er like godt som nytt. Kun solfaktoren som har gått ut på dato!!!

Skrevet

Sniker inn et lite spørsmål her: Er det solfaktor i all mineralsminke? Pure Luxe også? Jeg har på veldig lite mineralfoundation om gangen, så jeg kan liksom ikke se for meg at det kan være solbeskyttelse nok...

Skrevet

takk for svar jenter! :)

da bruker jeg den til siste rest.

Skrevet
Sniker inn et lite spørsmål her: Er det solfaktor i all mineralsminke? Pure Luxe også? Jeg har på veldig lite mineralfoundation om gangen, så jeg kan liksom ikke se for meg at det kan være solbeskyttelse nok...

De fleste tester av solfaktor i sminke viser at den ikke hjelper så veldig mye. Da må du i såfall ha et tykt lag overalt i ansiktet. Så hvis du skal være trygg bør du bruke solfaktor under sminken. Men nå er det ikke så sterk sol ute lenger da.

Skrevet
Du kan trygt bruke den leeenge! Datoen er der kun pga solfaktoren!!! Den er jo ikke evigvarende, men pudderet i seg selv er like godt som nytt. Kun solfaktoren som har gått ut på dato!!!

Men det er jo de knuste mineralene som utgjør solfaktoren...hvordan kan det da plutselig bli borte?

Jeg stiller meg uforstående til utløpsdatoen. Hadde den enda vært laaangt frem i tid, men min foundation varer visstnok bare i 2 år.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg tror de er pålagt å sette en holdbarhetsdato.

:enig:

Skrevet

Uansett, jeg tror nok ikke jeg ville har brukt en foundation som er over 2 år. ;)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke hatt så store problemer med å bruke en gammel mineralfoundation som en klassisk en. Så lenge den føles fin på huden og man ikke har dyppet skitne koster rett ned i pudderet, skulle det vel gå helt greit? :)

Skrevet
Uansett, jeg tror nok ikke jeg ville har brukt en foundation som er over 2 år. ;)

Vet du strengt tatt hva mineralfoundation er..? Høres ikke slik ut.

Skrevet

Allikevel...to ÅR. Til og med sement blir til mugg da.

Skrevet
Allikevel...to ÅR. Til og med sement blir til mugg da.

Huffameg, da må du informere alle sminkeprodusenter om at de må gjøre noe med holdbarhetsdatoen på pudder. Hint: det er lengre enn 2 år. Mye lengre..

Også mugg da...gosj ass. På et ikke-organisk materiale. Æææsj.

Skrevet

:klappe::ler:

Jo, det gjør jeg. Jeg bruker aldri produkter som er over to år gamle - uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...