Gå til innhold

Vetet sengen, i voksen alder

Fremhevede innlegg

Gjest ikkepåloggetnånei
Skrevet

Har aldri hatt dette problemet før, men i natt vetet jeg sengen to ganger! Jeg er en voksen kvinne! Andre gangen la jeg meg aldri igjen.. Kjenner jeg må på do nå, men greier det ikke. Går siste dagen på penicillinkur nå mot bronkitt, og har reseptbelagt hostemedisin. Men skjønner da ikke at dette skal ha noe å si.

Er dette vanlig?

Hva er galt med meg?

Hva kan jeg gjøre for å hindre det fra og skje igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være noe søvndyssende eller muskelavslappende i noen av medisinene du tar?

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det kan jo veldig godt ha vært et engangstilfelle, fordi du sov uvanlig dypt denne natta f.eks. Er du spesielt sliten for tiden?

Det trenger ikke å være noe galt med deg av den grunn. Antar at du selv kan tenke ut forholdsregler som å ikke drikke rett før sengtid osv. Men tror ikke at det å stresse med det gjør saken noe bedre (selv om jeg skjønner at det er vanskelig å la være).

Hvis det så skulle skje igjen, så syns jeg ikke du skal tvile med å søke hjelp for dette. Vet faktisk om en annen voksen dame som hadde slitt med sengevæting hele livet. Etter noen timer hos psykolog var hun kurert. Vet ikke konkret hva de gjorde, men det gikk så greit at det var for dumt at hun hadde gått så lenge og skammet seg over dette.

Skrevet

Jeg tror ikke det er så veldig "unormalt". Det kan skje de beste!

Jeg husker enn gang da jeg var veldig sliten, og kjente en natt at jeg måtte noe inmari på do. Det var både kaldt og mørkt ute og jeg orket ikke tanken på å stå opp akkurat der og da (altså jeg var i halvsøvne). Jeg tenkte bare at "jaja, jeg kan holde meg", men i og med at jeg måtte så fælt på do drømte jeg faktisk at jeg satt på do og så vips så tisset jeg på meg i sengen :forvirret::forvirra: Sist gang jeg tisset på meg var sikkert da jeg var rundt fire år, og den gangen var jeg 20 eller noe sånt :sjenert:

Gjest bente85
Skrevet

Du får bare følge med å se hva som skjer.

Hvis dette fortsetter etter at du er ferdig med medisinen, kan du jo kontakte legen din.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Det har skjedd meg en gang i voksen alder etter en svært traumatisk opplevelse. Det har ikke skjedd igjen, så det kan være en engansforeteelse.

Skrevet

Det kan jo være at du har fått en urinveisinfeksjon?

Hadde det selv for et halvt år siden. Voknet plutselig midt på natten av at jeg var i ferd med å tisse, det kom heldigvis bare noen dråper før jeg våknet og fikk gått på do.

Legen din kan ta en urinprøve som du får svar på umiddelbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...