Gå til innhold

Ny David Lynch-film!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Leonarda_*
Skrevet

Snart komer Lynch`s neste: "Inland Empire".

Booo-hooo! Hold on tight, fellow fans.

Men for å korte ned ventetiden- Hva er din favoritt-Lynch-film?

Min er "The Straight Story", definitivt. :) og "Mulholland Drive" dersom jeg har selskap...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... favoritt? Jo, det er Wild at Heart.

Har alle filmene hans, og liker dem SVÆRT godt, vanskelig å bestemme hvilke jeg liker best, egentlig.

Blue Velvet er en av de beste filmene som er laget,

Lost Highway er skremmende og inspirerende... Men det er noe med Lula og Sailor i Wild at Heart som gjør at jeg setter den filmen høyest. Sukkk...Sailor :hjerter_rundt: My Man!! :sjarmor:

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vanskelig å plukke ut en favoritt. Har ikke sett The Straight Story, men de andre filmene hans er jo så varierende - ikke i kvalitet, men hvorvidt de er engasjerende. Noen scener er superengasjerende, og andre er mindre engasjerende.

Eraserhead har hvertfall virkelig satt sine spor hos meg.

Skrevet

Har ikke sett så mange (bare 2 og en halv :grine: ) men jeg liker mulholland drive veldig godt. Satte sine spor, som en annen sier her oppe!

Skrevet
men jeg liker mulholland drive veldig godt

Moi aussi :) Etter Wild at Heart gav jeg ham egentlig opp så den (Mulholland Drive) blei en kjempeoveraskelse.

Takk for tipset om å se framover, gjest_leonarda ;)

Skrevet (endret)

Jeg venter bare på mer Twin Peaks jeg. Hmpf.

(I 2016 har jo muligens Cooper sittet i venterommet i 25 år, så jeg gir ikke opp før det året passerer uten mer TP!)

Edit: Skrivefeil

Endret av Sweet Jane
Gjest leonarda
Skrevet

(I 2016 har jo muligens Cooper sittet i venterommet i 25 år, så jeg gir ikke opp før de året passerer uten mer TP!)

:ler:

Skrevet

Twin Peaks! men føkk Fire Walk With Me som ikke fortalte meg at jeg ikke burde sett den før jeg så andresesongen av TP :frustrert: Hvor mange sesonger er det enkli? Har hørt at det bare er den første og andre som er bra?

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Jeg har kun sett Lost Highway. Sånn umiddelbart konkluderte jeg med at filmen bare var bullshit, men det er vel en av ytterst få filmer som faktisk har festet seg i sinnet mitt, og som jeg husker, veldig detaljert, scener fra. Er alt av Lynch like "svevende"?

Skrevet
Jeg venter bare på mer Twin Peaks jeg. Hmpf.

Edit: Skrivefeil

Me too! siste jeg "hørte" var at den skal komme til høsten...

Well.....

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig!!!! Argh, blir sur når jeg tenker på det :sur:

Skrevet
Twin Peaks! men føkk Fire Walk With Me som ikke fortalte meg at jeg ikke burde sett den før jeg så andresesongen av TP  :frustrert: Hvor mange sesonger er det enkli? Har hørt at det bare er den første og andre som er bra?

Det ble dessverre spilt inn kun to sesonger. Det er veldig mange som synes serien tapte seg drastisk etter at Laura Palmers morder ble avslørt, men jeg liker hele serien. Enkelte historier fra andre sesongen kunne jeg riktignok klart meg uten, men jeg elsker likevel TP fra begynnelse til slutt. Og den siste episoden er jo gull! :hår:

Skrevet
Me too! siste jeg "hørte" var at den skal komme til høsten...

Well.....

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig!!!! Argh, blir sur når jeg tenker på det :sur:

Mulig jeg gleder meg litt for mye (til noe som ikke kommer), når jeg får tilløp til tårer i øynene av tanken på at du har "hørt" riktig. ;)

Utenom TP tror jeg forresten jeg foretrekker Elefantmannen. Den er enkel og grei og vakker.

Skrevet

Alle... Nesten!

David Lynch <3

Skrevet

Mulholland Drive er vel favoritten, men jeg har ikke sett alle filmene (og bare èn sesong av Twin Peaks - som var strålende). Ellers liker jeg Eraserhead og Straight Story godt.

Wild at Heart har jeg faktisk aldri tort (orka?) å se ferdig. Får ta en ny runde med den, Lost Highway og Blue Velvet som jeg alle har et ambivalent forhold til.

Gjest Hilde79
Skrevet

Har ikke sett sååå mange filmer av Lynch, men husker veldig godt Eraserhead. Det er den særeste filmen jeg har sett... og husker at jeg selv fikk lyst til å lage film etterpå... selv om det ikke ble noe av(er nå mer en teater-dame), så er det godt å tenke på at det går an å bli inspirert såå sterkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...