Gå til innhold

Hva er det feteste møbelet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et bord hjemme med 3 etasjer og fontene :ler:

Det er ovalt, og "bak" så er det en etasje, og et til oppå der, etasjene er dekket av stein, så det er jo ubrukelig til å sette ting på det..

Første etasjen, der er det en grønn fatbolle og oppi der sitter en gulldame på huk med en krukke i hånden.

Jeg fyller på vann, plugger i kontakten og vann renner ut av krukken :ler:

Det er så fet det bordet..

Jeg har det ståendes på garasje loftet, og jeg kommer aldri til å kvitte meg med det..

Jeg fikk det av naboen min, som hadde kjøpt det på et loppe market for å ha i stua si(!) må nevnes at hun er litt spesiel, hehe :sjenert:

Når hun vr lei av det kom hun til meg, for jeg MÅTTE ha det, det var jo så typsik meg :ler:

Så hva er deres kuleste møbel?

eller som dere har sett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har igrunn ikke så mange "kule" møbler, men denne stolen jeg sitter på nå er igrunn ganske så nyttig og litt morsom.. kan snurre rundt og justere høyden opp/ned :)

har kjøpt den på ikea..heter Vitamin faktisk, måtte titte under stolen..hehe..

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...productId=11432

Men min er helt mørekgrå, den er ikke avbildet (den er tre år gammel). Så deilig stol når man blir vant til å sitte uten ryggstøtte! bra for ryggen også, man må selv rette seg opp og styrker skjelettet :) Bruker denne hver dag, og jeg sitter på den nå foran pcen ;)

Skrevet

den var pen!

Vi hadde sånn i klasserommet vårt.

Stoler som var bra for ryggen.

Man satt på en kontorstol uten rygg, og forsiden av leggene la man ned på en pute, og føttene stakk ut bak..

Veldig behagelige

Skrevet (endret)

jeg vet akkurat hvordan den ser ut den stolen du beskriver! den er utrolig deilig å sitte på! hadde nemlig en slik stol på vgs (tegning/form/farge) som ble litt byttet på eller første mann til mølla :)

endret pga jeg glemte "vet" i første setning..hehe.. dette er tegn på at jeg bør sove nå! (man skulle tro jeg var full og ikke kjempetrøtt når det kommer 100 skrivefeil etterhverandre ;) er ikke så ille nå, men på tide å sove uansett! ;))

Endret av SunAndMoon
Skrevet

Hmm...mye! Elsker auksjoner og gamle anti-IKEA-møbler.... Hjemme har vi en sofa som veier et tonn, som er fra 20-tallet. Jeg elsker den. Ellers så har jeg mye annet gammalt ræl jeg er glad i. Nuff said. :ler:

Skrevet

Salongbordet mitt som jeg har arva etter bestevennen min, som flytta i mindre leilighet, og et gammelt skap i flammebjerk, som har vært min bestemors.

Men jeg ELSKER den innebygde bokhylla mi!!!! Det ligger bilde av den i galleriet et sted

Skrevet
jeg vet akkurat hvordan den ser ut den stolen du beskriver! den er utrolig deilig å sitte på! hadde nemlig en slik stol på vgs (tegning/form/farge) som ble litt byttet på eller første mann til mølla :)

Ja, jeg gikk å på tegning, form og farge :)

så langt jeg vet er det bare den linja som har hatt sånne stoler..

allmenn har jo tendens til å bare ha hare trestoler, så skjønner ikke hvorfor g\flere skapffer seg disse!

Jeg lurer på hvor man kan kjøpe sånn stol, jeg har så lyst på!

Skrevet

Jeg digger Eames-stolene våre og Pantonlampa vår :)

Skrevet

Vet ikke om det regnes som et møbel akkurat, men vi har en gammel veggklokke. Den klinger så sakralt hver halvtime når den går, at jeg blir glad om hjertet mitt. :)

Skrevet

Sengen vår, spisebordet og salongbordet :)

Sengen er en fryd å se på og ikke minst å ligge i - den er bare perfekt.

Spisebordet er i heltre bjørk - fint og praktisk.

Salongbordet er i glass fra nederst til øverst - nesten usynlig.

Skrevet
den var pen!

Vi hadde sånn i klasserommet vårt.

Stoler som var bra for ryggen.

Man satt på en kontorstol uten rygg, og forsiden av leggene la man ned på en pute, og føttene stakk ut bak..

Veldig behagelige

Er det Stokke Variable Balans du tenker på? http://www.movement-by-stokke.com/inuse.as...=Variable&nr=01

Eller evt. Stokke Multi Balans? http://www.movement-by-stokke.com/function...O&p=Multi&nr=01

(Stokke Thatsit har ryggstø: http://www.movement-by-stokke.com/product....la=NO&p=Thatsit

Den første stolen som blir linket til fra Ikea. Stokke har i årevis hatt en som ligner - Move, http://www.movement-by-stokke.com/product....ove&la=NO&na=NO (Vi har den - jeg sitter på den nå...).).

(Jobber ikke for Stokke - er kun fan av produktene deres.).

Skrevet

enten spisebordet eller salongbordet.

spisebordet er i skikkelig gulnet treverk, har to "føtter" med en støtte mellom, og på hver av bena er det en "ruter"formet metallpynt. er fra før krigen og er arvegods fra besteforeldrene mine. 6 stoler i samme treverket med skinnseter i brunlig skinn.

salongbordet er høyt, mørk brunt lakket med rødskjær, har en fot på midten som er et lite skap i. arvegods fra samme besteforeldrene. det er eldre enn spisebordet, men nøyaktig hvor gammelt og hvor det kommer fra er det ingen som vet.

og begge bordene er håndlaget, finnes flere som likner men ingen er like.

elsker bordene mine.

Skrevet

Jeg har to italienske glassbord i tykt, grønt glass formet som en slags bølge i ett stykke som jeg er veldig glad i. Fikk Verket Interiør til å bestille dem for meg for noen år siden og de kostet vel en normal månedslønn pr. stk., men jeg har aldri angret! Blir imidlertid aldri helt sikker på hvordan de skal plasseres og de utfordrer meg stadig...

Hadde også et "anfall" som student og en høst (Etter å ha sittet vondt i mange år...) kjøpte jeg en enorm ørelappstol i skinn for halve studielånet. Jeg har senere prøvd å bli kvitt den mange ganger, men den "forfølger" meg (Ingen har hjerte til å kaste den...)! Nå står den her hos meg igjen og nå tror jeg den får bli siden den faktisk er enormt god å sitte i og dessuten er like fin som da den var ny.

Samboeren min har dessuten et utrolig stygt, tungt gammelt furubord som vi har utallige timer ved og som rommer mange minner. Det får også bli med videre...

Ellers har jeg tre små veggskulpturer støpt i bronse (Kanskje ikke møbel akkurat, men...) og kjøpt i fylla på vernisage som jeg ikke skiller meg av med for alt i verden.

Skrevet
Ja, jeg gikk å på tegning, form og farge :)

så langt jeg vet er det bare den linja som har hatt sånne stoler..

allmenn har jo tendens til å bare ha hare trestoler, så skjønner ikke hvorfor g\flere skapffer seg disse!

Jeg lurer på hvor man kan kjøpe sånn stol, jeg har så lyst på!

Vi hadde også en sånn på TFF.. Men våres sto alltid ledig, vi synes den var rar å sitte i.

Gjest -eline-
Skrevet

Vi har 6 høyryggede Skandia jr-stoler som kostet en formue, men som er utrolig flotte og vanvittig gode å sitte på :)

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Vi har en 100 år gammel salong. En sofa og fire tunge stoler som er gode å sitte i, men dessverre et helvete å holde rene og støvfrie.

Skrevet

Ja sånn, men den som var i klasserommet, var på hjul..

Jeg har sålyst på en sånn en, veldig gode.

LIke den nedersete, som "følger" etter.

Gjest splæsj
Skrevet

Jeg er veldig glad i et gammelt spisebord jeg fikk av mamma da jeg kjøpte leilighet.

Og senga mi. For første gang fikk jeg plass til en dobbeltseng, og jeg eeeelsker den! :sjarmor:

Skrevet

Jeg er også fan av Stokke, og ett år da jeg fikk ustyrtelig mye penger igjen på skatten så endte det med Balans Gravity . Et annet møbel jeg er veldig glad i er et gammelt gebrekkelig skap jeg har pusset opp og malt selv. Det er så gammelt at glasset i dørene har seget nedover. (Dog ingen antikvitetsverdi siden det har vært malt ørten ganger og mishandlet i generasjoner.)

Skrevet

Den hadde jeg lyst på!

ååå, jeg var i møbelbutikken hvor de selger sånne(visste ikke det før nå), og der skal jeg igjen å se på de :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...