Lib Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Jeg har i det siste tenkt på å oppløse BSU kontoen min, og bruke pengene på å betale renter på boliglånet på eksisterende leilighet. Ut i fra den informasjonen jeg kan finne, så bryter ikke dette med avtalevilkårene for BSU konto. Er det noen som har gjort dette som kan si meg hvorvidt det går an ?
Usikker Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Så lenge BSU-kontoen er åpnet før du kjøpte denne boligen, så kan du gjøre dette. Kontoen MÅ være åpnet FØR anskaffelse av boligen! Men når du bryter BSU-kontrakten, så har du brutt den forever................ man kan bare ha èn BSU-konto i løpet av livet!
Lib Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 Så lenge BSU-kontoen er åpnet før du kjøpte denne boligen, så kan du gjøre dette. Kontoen MÅ være åpnet FØR anskaffelse av boligen! Men når du bryter BSU-kontrakten, så har du brutt den forever................ man kan bare ha èn BSU-konto i løpet av livet! ← Takk for svar ! Kontoen er opprettet før leiligheten ble kjøpt,ja. Noen som har gjort dette ?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Takk for svar ! Kontoen er opprettet før leiligheten ble kjøpt,ja. Noen som har gjort dette ? ← Eeh, hva er problemet, egentlig? Det er jo bare å ta ut pengene og betale, det!
Kykkelikokos Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Det er ikke bare å ta ut pengene, nei. Du må gå i banken og få det gjort. Kontoen vil jo bli stengt også, og da må du nok skrive under noen papirer.
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg løste inn min BSU for å finansiere nytt boligkjøp i år. Gjorde det hos banken, ikke noe problem. Men som noen sier over her, du kan bare ha en BSU konto. Så hvis du ikke har spart så mye ville jeg tenkt meg godt om før jeg løste den inn. Du får jo ganske bra skattefradrag for kontoen. (Jeg har hørt flere som har angret for at de løste den inn for tidlig...)
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Det er ikke bare å ta ut pengene, nei. Du må gå i banken og få det gjort. Kontoen vil jo bli stengt også, og da må du nok skrive under noen papirer. ← Jada, selvfølgelig, men jeg holder nå på at dette går under å "ta ut pengene" jeg da. Banken forteller deg jo hva du må gjøre når du kontakter dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå