Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vanvittig forelsket i en mann som er 23 år eldre enn meg og han er også forelsket i meg. Vi er begge voksne og skilt begge to. Tenker ikke over aldersforskjellen så mye, men den er jo der. Han er redd jeg skal forlate ham for en yngre mann etter en stund. Vi er veldig samstemte og har det veldig deilig sammen på alle vis. Er det noen flere der ute som har erfaring med stor aldersforskjell?

Skrevet

Litt relevant å vite hvor gamle dere er. Forskjell på 23 års forskjell hvis man er 22 og 42...

Gjest Gjest_orange_*
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann som er 15 år eldre enn meg i 12 år nå. Jeg traff ham da jeg var 24 og han 39. Det er klart at aldersforskjellen er der men det er ikke ofte jeg tenker på det. Det handler mer om hvor man er i livet enn antall år man har levd. De problemene vi har er mer relatert til at vi er forskjellige personer med ikke alltid sammenfallende synspunkter på ting - akkurat slik alle andre har det.

23 år er en forholdsvis betydelig forskjell - når du er 40 er han 63. Det kan bli et problem med tanke på barn og andre ting. Etterhvert som han blir eldre orker han kanskje ikke - eller har ikke behov eller overskudd til de samme tingene som du har. Men jeg ville ikke ta disse problemene på forskudd!

Kos deg med ham og lykke til! :)

Skrevet

Jeg er gift med en mann som er 12 år eldre enn meg! Jeg er 24 og han er 36! Vi har det utrolig bra sammen! Kan ikke si at vi merker så mye til aldersforskjellen,men det kan jo selvfølgelig komme! Mamma også gift med en som er 12 år eldre enn seg,og de har vært sammen i snart 20 år!

Skrevet

det går nok bra. når du 90 er han 113, da vil nok ikke forskjellen føles så stor hvertfall

Skrevet

Jeg har rotet meg borti en som er noen år yngre enn meg, og det passer meg helt perfekt :sjarmor:

Gjest Bellatrix
Skrevet

23 år er en veldig stor aldersforskjell, men det er dere som må finne ut av om dere har det bra sammen som par.

Skrevet

Klart det er en veldig stor aldersforskjell, men fungerer det for dere så er det jo greit. Det eneste jeg ville tenkt litt på er hvis dere har planer om barn etterhvert. Blir dere gravide nå vil han være 70... når dette barnet fyller 18...

Men samtidig det er 10 år mellom mine besteforeldre, og hun virker eldst i dag grunnet sykdom. Så er ikke sikkert aldersforskjellen blir så vesentlig når dere blir eldre...

Skrevet

Det viktigste er vel hvor dere er i livet, og at dere tenker likt. Ville tro det er viktig å ha tenkt litt rundt dette med barn. Det kan hende at en på 51 føler seg ferdig med småbarnsperioden mens du på 28 vil ha barn.

Jeg hadde en 9 år eldre kjæreste for noen år siden, og det tok slutt fordi han var på et helt annet stadium i livet enn meg. 7 år eldre enn meg på papiret, men minst 5 år yngre enn meg i hodet.

Ellers må dere være forberedt på reaksjoner fra familie og venner. Han har kanskje barn på din alder? Han kan bli bestefar før du blir mor? Han er kanskje på alder med foreldrene dine? Du må jo også være forberedt på at det kan bli mange år der du er sprek mens han blir gammel og skral.

Kvinner blir jo eldre enn menn, så du kan vel regne m å leve nesten 30 år etter at han er død, (Men da kan du jo finne deg en ny ;) ) . Tror nok det værste er fasen der han blir en eldre mann mens du fremdeles jobber, ønsker å reise osv.

.. men det er lenge til da!!

Skrevet

Er enig i at man må tenke på at man er på forskjelige stadier i livet, men å tenke på hva familie og venner vil mene om forholdet synes jeg blir feil.

Skrevet

Min bestevenninne hadde en far som var 20 år eldre enn moren. Når hun ble født så var faren 55. Han døde før hun ble 15... Så om dere ønsker barn, så bør dere kanskje tenke litt på dette.

Noe litt mer uvesentlig, men som venninna mi faktisk var veldig flau over var hvor mye eldre enn de andre foreldrene faren hennes var. Hun hatet foreldremøter blantannet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vaske-Bakke gifter seg med en som er 28 år yngre. Når kjendiser kan så kan vel "vanlige" folk også?

Skrevet

Så lenge man har det bra sammen og ikke tenker på å få barn, så er det helt greit å være sammen med en som er 23 år eldre.

Men om dere planlegger barn engang i fremtiden, synes jeg det er egoistisk.

La oss si at dere får barn når du er 35 og han er 58... når barnet da fyller 15 er da mannen din 73... :overrasket:

Synes veldig synd på dette barnet da ja.. Faren kunne jo ha vært bestefaren!

Ikke bra :riste:

Skrevet
vi er 28 og 51....

Jeg er 34 og mannen min er 52. Altså 18 år mellom oss. Alderen merkes ikke i det daglige, vi har vært sammen i 8 år. Men jeg tenker selvsagt frem i tid.....hva når jeg er 50 og han 68, eller når jeg er 55 og han 73....hvis jeg er heldig og holder meg i form, mens han er uheldig med genene og blir raskt gammel....jeg tenker av og til at jeg må være forberedt på kanskje å oppleve mannen min som peietrengende eller også at jeg kan bli en ung enke.

Jeg kjenner et par hvor hun er 55 og han er 68. Det er 13 år mellom dem. Hun er nå på topp karrierermessig, ettertraktet til styreverv ol., mens han er pensjonist, har begynt å høre litt dårlig osv og vil helst sysle med hus/hytte og andre "nære ting" ...tror ikke et det så kjekt hele tiden.

For dagen i dag tror jeg ikke alder har så mye å si, men alle blir vi gamle en gang og det kan være greit å se for seg alderdommen før man evt gifter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...