Gjest Blanca Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Jeg har stor interesse av musikk, men sjangeren elektronika har jeg av en eller annen grunn styrt litt unna. Men nå er ny i Thom Yorke - The Eraser. Hører knapt på noe annet. Er derfor spent på om noen har noen anbefalinger i denne sjangeren. Jeg liker ikke plink-plonk-elektronika (tror jeg...), men alle forslag taes i mot takk. Vær gjerne litt utfyllende med tanke på referanser, tekster, produksjon osv om du har lyst.
Gjest beekeeper Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Jeg liker lamb veldig godt, jeg vet ikke om du har hørt de? Du kan ivertfall sjekke ut plata what sound, "gabriel" er en av favorittlåtene derfra. Men nå er jeg dritdårlig på sjangre jeg, kan godt være at det går under noe annet Ellers, om du liker the eraser så kanskje du vil like Bjørk også? Synes det er mye likheter der..
Gjest beekeeper Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Sigur Ros er jo også knall, men det er post-rock da! Sjekk ut!
Gjest Blanca Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Sigur Ros blir litt for svevende for meg, og Bjørk liker jeg ikke av forskjellige årsaker. Jeg har plater med begge. Men jeg skal sjekke ut Lamb. Takk for svar
Gjest Vilja :-) Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Jeg har blitt veldig veldig glad i Imogen Heap sin musikk. Litt mer pop-inspirert electronica kanskje. Duverden så bra det er! Sjekk ut plata Speak For Yourself. Kan også nevne Frou Frou, som var duoen (?) Imogen Heap spilte i før hun gikk solo. Frou Frou hadde en hit med låta Let Go, fra filmen Garden State. Åhh, det er så bra musikk
Gjest Blanca Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg har blitt veldig veldig glad i Imogen Heap sin musikk. Litt mer pop-inspirert electronica kanskje. Duverden så bra det er! Sjekk ut plata Speak For Yourself. Kan også nevne Frou Frou, som var duoen (?) Imogen Heap spilte i før hun gikk solo. Frou Frou hadde en hit med låta Let Go, fra filmen Garden State. Åhh, det er så bra musikk ← Høres spennende ut Skal absolutt sjekkes ut, takk for tips!
Fashion.Faux.Pas Skrevet 25. august 2006 #9 Skrevet 25. august 2006 Le Tigre er bra... Prøv også Hot Chip (sååå bra!!) Cut Copy (sååå bra!!) The Presets Daft Punk
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Vil bare tipse deg om http://www.nrk.no/djfriendly/ En glimrende måte å oppdage elektronika på, og den eneste grunnen til å stå opp "tidlig" i helgene
Gjest gjesten Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Det som dukker opp i hodet mitt er: Robert Miles Jean-Michael Jarre Daft Punk Modjo Stardust Moloko Ralph Myerz and the Jack Herran Band Shapeshifters Scent Lasgo In-Grid Depeche Mode Gorillaz Annie Spiller Massive Attack Basement Jaxx Moby Hva slags elektronika er du ute etter? Det er jo ganske vidt felt.
Gjest Blanca Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 Vil bare tipse deg om http://www.nrk.no/djfriendly/ En glimrende måte å oppdage elektronika på, og den eneste grunnen til å stå opp "tidlig" i helgene ← Takk. Jeg hører på dette programmet i halvsøvne før jeg står opp. Ser det er et program på torsdagskvelder som jeg bør få med meg også.
Ciara Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Jeg har blitt veldig veldig glad i Imogen Heap sin musikk. Litt mer pop-inspirert electronica kanskje. Duverden så bra det er! Sjekk ut plata Speak For Yourself. Kan også nevne Frou Frou, som var duoen (?) Imogen Heap spilte i før hun gikk solo. Frou Frou hadde en hit med låta Let Go, fra filmen Garden State. Åhh, det er så bra musikk ← Signerer denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå