Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Hva faen betyr "machine wash cold"? Det står det i en jakke jeg har. Kan den bare vaskes på 30 grader eller?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Og hvor kaldt er "kaldt"...? ← 30 grader burde den i hvert fall tåle.. Husk at klær ofte undermerkes
Leo Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Kaldt som i kaldt vann fra kranen. Regner med at dette er ett plagg som er merket etter amerikansk standard og der har mange vaskemaskiner tre temperaturvalg; "Cold", "warm" og "hot". Uten at jeg vet det med sikkerhet, har jeg eksperimentert meg frem til følgende løsning; cold = 0 - 30 grader, warm = 40 - 60 grader og hot = 60 - 95 grader. Nå tror jeg imidlertid at disse maskinene aldri vasker i vann som er varmere enn det som kommer fra varmtvannstanken siden de aldri ser ut til å bruke tid på å varme opp vannet (En vask tar typisk ca. 20 min.).
Gjest itla Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Jeg har kommet frem til det samme som Leo når det gjelder temperaturspennet for cold, warm og hot.
Spirito Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Jeg har kaldt og 30 grader som valgmuligheter på ullprogrammene mine, så det er ikke uvanlig i Norge heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå