Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

OK.

Min kamerat har snerpete foreldre.

De prøver å tvinge han til og bytte linje ellers må han jobbe med lekser 2 timer hver dag (vi har ikke fått lekser enda, så han må gå igjennom fjorårets pensum!), han får ikke internett og han må lage middag. Ergo: De presser han til å bytte linje.

Han er lei! Jeg er lei! Gutten har jo ikke fritid!

Nå har han gjort opprør mot dem og de sier han skal flytte til faren sin, noe han ikke vil. Han har fått tilbud om å bo hos kameraten sin og kan heller bo her.

Så det jeg lurer på er, kan de tvinge han til å flytte til faren sin?!

De skryter ALDRI av han, BARE syter og klager hele tiden. Han har malt hytte for dem og de sa ikke takk engang. Istedet fikk han mindre penger fordi han hadde tatt for lange pauser.

Han er 17 år (snart 18) og vet da selv at han ikke vil flytte dit for pokker! Jeg blir så sint, for foreldrene (mor og stefar) er konstant sure og økonomifreakerrrr. :frustrert:

Endret av d'Arc
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_d'Arc_*
Skrevet

Er det ingen som vet om de har rett til å tvinge han eller ikke?

Skrevet

Ingen kan tvinge han til å bytte linje, det er jo hans fremtid det er snakk om. Dårlige foreldre...

Skrevet

Det er jeg helt enig i, de er aldri støttende og de bare klager. Når han først gjør noe bra, er de likegyldige :forvirret:

Men kan de tvinge han til å flytte?

De er nå så spydige at de ikke vil la han bo hos kameraten sin, bare sånn at de kan gjøre noe de vet han ikke vil. Sånn ER de. Og de mener de kan tvinga han til å flytte til faren, mot hans vilje.

Skrevet

Flytt til far til han blir 18. da kan han flytte hvor han vil uten at noen kan bestemme noe annet

Skrevet (endret)

Men far bor jo i hutteheita og da må han bytte skole, for et halvt år? :(

Dette blir jo bare teit, at de ikke kan ville gjøre han NOE godt ;(

Men uansett, takk for svar. Jeg setter pris på flere.

Endret av d'Arc
Skrevet

Det er jo ikke bare bare å bytte linje heller da! Ei heller skole. Mulig rådgiveren på skolen kan gi han noen tips.

Skrevet

Kan han ikke bare bo hos kameraten da? De kan ikke nekte han det og gjør de det, så kan jo han bare pakke sakene sine og gå ut av døren.

De kan heller ikke tvinge han til å bytte linje eller skole. Det er sikkert en lang prosess og masse greier. Få han til å snakke med rådgiveren på skolen om hva han skal gjøre. Han kan fortelle om foreldrene sine som nekter han å ta sitt eget valg når det gjelder framtiden sin og at de truer med å kaste han ut siden han ikke gjør som de vil.

Eller så kan han vel kanskje ta kontakt med andre i familien hvis han har noen. Eller så kan han ta siste utvei, nemlig å ta kontakt med barnevernet og/eller sosialkontoret og fortelle hvordan situasjonen er. Og disse foreldrene trenger seg en aldri så liten "wake up call".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...