Gå til innhold

Mistrives på jobben...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg jobber ved siden av journalisthøyskolen som tilkallingsvakt i en av landets ti største aviser. I en bransje hvor det nesten ikke finnes faste jobber å få, er jeg en av de heldige som får jobbe som journalist...

Men jeg trives ikke her! Føler ikke at jeg mestrer jobben, er usikker på hvor jeg har sjefen, og synes ikke at jeg får noen tilbakemelding på hvordan det går. Det har blitt så ille at jeg gruer meg til å gå på jobb.. Og sånn skal det vel ikke være?????????

Men hva skal jeg egentlig gjøre?? Det er en "fin" jobb i en "bra" avis, som jeg vet at mange andre sikler etter. Men er det nok til at jeg skal holde ut??

Jeg vet at mange av dere her inne sliter med å finne dere jobb, så kanskje er det jeg som er kravstor???

Hva tenker dere andre? Tviholder dere på jobben deres nå som tiden er magre og arbeidsledigheten høy?? Noen råd?? Jeg grubler så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du hadde jobba på Rimi, så hadde jeg mest sannsynlig rådet deg til å slutte og å finne en ny jobb.

Men denne jobben er jo sååå viktig for utdannelsen din. Ville nok ikke gitt meg før det var helt nødvendig. Prøv heller å gjøre noe med trivselen.

Snakk med sjefen og spør om tilbakemeldinger. Prøv å få kontakt med kollegaene dine og spør noen hvis du er usikker på jobben. Hvis ingenting nytter og du fortsatt hater det, så bør du jo vurdere å finne noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, jeg jobber i samme bransje som deg. Gikk ut av journalisthøyskolen for et par år siden og vet veldig godt hvor vanskelig det er å få jobb. (Selv har jeg vært utrolig heldig. For alt jeg vet kanskje du er en kollega av meg... )

Derfor synes jeg ikke du skal slutte uten videre før du vet om du kan få en jobb et annet sted. Når det gjelder tilbakemeldinger synes jeg du bør spørre kolleger eller en overordnet. I store aviser er det jo flere du kan snakke med. Det må da vel være noen vaktsjefer eller reportasjeledere som du liker.

Du skriver at du ikke mestrer jobben. Det er nok ganske vanlig å føle det innimellom. Man kan ikke være på topp hele tiden dessverre. Men du skriver ikke hvorfor du føler det slik. Får du ikke spennende nok oppdrag? Får du ikke noe særlig på trykk? Blir sakene dine endret for mye?

Vel det var ikke så mye råd og hente her, men jeg tror du kommer til å angre hvis du slutter nå. Det kan jo hende det bedrer seg. Hvis du blir der som tilkallingsvakt har du mye større sjanse for å få sommervikariat når du er ferdig på skolen, og da øker sjansene igjen for å få fortsette videre. Gjør det beste ut av det. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid en har valgt rett yrke. Eller at dette avismiljøet absolutt ikke passer deg.

Nå kjenner jeg ikke dette miljøet, er ikke journalist, men har hatt denne følelsen av å ikke mestre jobben. En veldig ekkel følelse. En går liksom rundt å er redd for å bli "avslørt" at en ikke kan det en bør kunne. Selv om en lærer jo underveis.

Har etterhvert skjønt at jeg var litt på feil hylle, ikke så veldig feil, men jeg måtte gjøre noen endringer. Har nå to jobber som er svært forskjellig, og jeg går nå å grubler på hva jeg bør satse på. Fordeler og ulemper veid opp mot hverandre i det uendelige...

Kanskje det er selve miljøet i avisen som er feil og ikke yrke? Ellers trodde jeg journalister var ettertraketede som informasjonsmedarbeidere i ulike bedrifter? Er det mulig å bruker utdanneldes til andre ting?

Håper du finner ut av det. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...