Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med håndklærne når de er skitne?

Vi har skittentøyskurv hvor vi legger skitne klær frem til de blir vasket, mens håndklærne som oftest havner på gulvet foran kurven fordi de er våte. Blir så ekkelt å legge våte håndklær oppi med klærne for hvis de ikke blir vasket kjapt, så blir det jo sur lukt. Men det blir jo veldig rotete på vaskerommet når håndklærne blir liggende på gulvet frem til vi vasker dem. Og om jeg kjøper egen skittentøykurv til håndklær, så kan det jo bli sur lukt i dem når de ligger sånn sammen?

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våte håndklær henges over dusjkabinettet til de enten tørker eller jeg vasker dem.

Skrevet

de henges til tørk her også enten til jeg vasker de, eller til de er helt tørre og jeg kan putte de i skittentøyskurven. ....men nå er vi foreløpig bare 2 i familien her da, så da har jeg plass til tørking på den måten.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. De henger på kroken og brukes til jeg vasker dem, da går de rett i maskinen og nye henges opp.

Skrevet

Jeg har snor i taket i vaskekjelleren, henger håndklærne der hvis jeg ikke har nok til å sette på en kokvask.

Skrevet
Våte håndklær henges over dusjkabinettet til de enten tørker eller jeg vasker dem.

:enig:

Skrevet

Jeg henger håndklene på kabinettet, mens sambo slenger dem på gulvet... Så jeg henger vell egentlig opp hans også...

Skrevet
Jeg ser ikke helt problemet. De henger på kroken og brukes til jeg vasker dem, da går de rett i maskinen og nye henges opp. 

:enig_anim:

Skrevet

På vaskerommet har vi Elfa-kurvsystem (dvs. stativ med kurver stående mellom vegg og vaskesøyle - en kurv er ca. 1-2 vasker).

Enkelte ganger havner halvvåte håndduker der, men har aldri vært plaget av sur lukt eller mugg. Andre ganger tørker vi de med elektriske håndkletørkerne (har to på badet).

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi henger dem over kanten av skittentøyskurven til de tørker. Nå er vi bare to da, så det fungerer foreløpig. Orker ikke tanken på våte håndklær oppi kurven med alt det andre.

Skrevet

Vasker meg! (eller hiver håndklærne på gulvet og vasker dem når det passer)

Skrevet

Samma her...

Skrevet

Det samme gjør vi, og det fungerer veldig bra :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

henger de opp på badet til de tørker, og slenger de til vask.

Gjest BagLady
Skrevet

Tørker dem før jeg enten slenger dem i skittentøyet eller i vaskemaskina.

Skrevet
Hva gjør dere med håndklærne når de er skitne?

Vi har skittentøyskurv hvor vi legger skitne klær frem til de blir vasket, mens håndklærne som oftest havner på gulvet foran kurven fordi de er våte. Blir så ekkelt å legge våte håndklær oppi med klærne for hvis de ikke blir vasket kjapt, så blir det jo sur lukt. Men det blir jo veldig rotete på vaskerommet når håndklærne blir liggende på gulvet frem til vi vasker dem. Og om jeg kjøper egen skittentøykurv til håndklær, så kan det jo bli sur lukt i dem når de ligger sånn sammen?

Hva gjør dere andre?

Henger de på kanten av skittentøyskurven på vaskerommet.

Skrevet

Jeg har to skittentøy-beholdere på badet. Den ene er for klær, den andre for håndklær og undertøy i bomull. Skittentøybeholderne er stålben med skittentøysekker i plast festet med borrelås. Enkelt å løsne borrelåsen og bære dem ned ¨på vaskerommet når det er dags for vasking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...