Gå til innhold

Strømsparing

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nå skal ikke jeg klage og syte..........Litt på sidelinjen

Men jeg skulle ønske at vi hadde våknet i Norge, og faktisk satt i gang med utbygging av miljøvennlige gasskraftverk.

Vi har evig gass nok, og det må være bedre å produsere denne kraften her, og selv vite hvordan det gjøres, hvor mye det forurenser, enn å importere fra andre land som ikke har miljøvennlige saggkraftverk og atomkraftverk.

Det er ikke pr. idag aktuellt å bygge et "miljøvennlig" gasskraftverk. Altså et gasskraftverk med Co2 rensing. Grunnen til det er kort og godt at det vil bli så heidundrande dyrt at ingen er interesserte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare husker jeg så et innslag med en som prøvde hvor mye han sparte med sparedusj en gang... (Litt lenge siden...)

Men han oppdaget at de faktisk brukte mer vann med sparedusj fordi de ble stående lenger i dusjen før de følte seg rene...

:ler::ler::ler:

Ja, da går jo vinninga opp i spinninga, for å si det sånn...

Men i dag er det fullt mulig å få tak i en god sparedusj med bra trykk. Jeg har sparedusj hjemme og jeg trenge ikke stå lenger i den enn i dusjen hjemme hos foreldrene mine (som ikke har sparedusj).

Skrevet

Bind strømmen nå. Vi gjorde det for 14 dager siden, og allerede nå har det gått opp nesten 20 øre pr. kwt.

Vi har budet strømmen i alle år etter siste strømkrise, og selv om det har godt litt opp og ned, så har vi tjent tusenvis.

Og vi fyrer ikke engang så veldig mye med strøm. Litt, men ikke mye. Mest ved og parafin.

For oss har det iallefall lønt seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...