Gjest gjest millus Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 jeg har en type som slenger dritt om meg når vi er blant folk, sier nedverdigende tinger som : ja, hun kan ikke lage mat , mann ser at hun har ammet 2 stykker , hun prøver å bake , osv osv osv... jeg er drit lei hele greia...han sier at han bare prøver å være humoristisk.. og alle skjønner at han bare tuller.. er det noen som kan noen GLOSER som jeg kan kaste tilbake til han ? Ellers har vi det ganske bra p.s dette er mest når vi er ute på fest
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Ta igjen med samme mynt for så å konfrontere han med sin "mobbing"?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Tror nok glupe kommentarer er bortkastet på en fyr med så uutviklet sosial intelligens. Jeg tror jeg ville sagt noe sånt som: "Jeg synes ikke det er morsomt at du snakker sånn om meg, og jeg tviler på at de andre synes det er gøy heller." Så hadde jeg gått, og tatt inn hos en venninne eller familie en natt eller to. Hadde han ikke lært etter å ha fått den reaksjonen en gang, hadde vi nok hatt et stort problem.
Tiit Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Kjenner til den der formen for "humor" ja, og det er en heller pinlig greie... Det er neppe mange i forsamlingen som syns sånt er morsomt. Det som ofte frustrerer meg når jeg hører slikt, er samspillet mellom paret. Ofte forsøker den som blir "rammet av humoren" å dekke over det pinlige, eller "spille med" og late på en fortvilet måte som om hun (oftest) er med på spøken. Det blir enda mer ubehjelpelig og pinlig.. Derfor støtter jeg deg veldig på å finne måter å stoppe gubben på! Det kan kanskje føre et skritt på vei å snakke med ham når dere er hjemme og har en fin stund sammen. Si ifra at det sårer deg at han gjør seg morsom på din bekostning, og at du ikke vil finne deg i det lengre. Men ofte kan det være innarbeidede humør-reflekser hos gubben som slår inn når han er i godt lag, og da trenger du å møte det i den sosiale settingen på en måte som gjør at han får det i fleisen selv. Kanskje noen av disse kommentarene kan sette deg på sporet av din egen løsning: -"frys situasjonen" ved å se alvorlig og rolig på ham (du må kanskje øve i speilet alene) og si noe slikt som: Jeg aksepterer ikke at du forsøker å gjøre deg morsom på min bekostning, så det må du slutte med. Dessuten er det du selv som fremstår som lite begavet når du slenger ut så mye skitt om meg. -og så kan du jo forlate området for godt eller for en stund. Dersom du har en annen mann som du kommer godt overens med, og som er din kompis, kan du si til din mann: "Dine morsomheter sårer meg, og jeg søker trøst i armkroken til min venn som virkelig verdsetter meg for den jeg er." Og så setter du deg godt tilrette i armkroken hos din kompis. (kanskje lurt å avtale med kompisen på forhånd) Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 (endret) Hvis det er kjæresten din som behandler deg sånn, kan du vel forklare ham at du blir lei deg når han sier slikt? Det høres ut som en skikkelig uvane, men han gjør det vel neppe for å ramme deg. Endret 23. august 2006 av Kosemose
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Hvis det er kjæresten din som behandler deg sånn, kan du vel forklare ham at du blir lei deg når han sier slikt? Det høres ut som en skikkelig uvane, men han gjør det vel neppe for å ramme deg. ← jeg trur ikke han gjør det for å såre meg. men når han er i lystig lag kommer de som pæler på en snor.. Jeg har selvfølgelig prøvd å prate med han men han skjønner d ikke.Så jeg trur det beste hadde hvert vist jeg hadde slengt en spydig komentar tilbake...Er det noen som kommer på noe?
Nelle Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 jeg trur ikke han gjør det for å såre meg. men når han er i lystig lag kommer de som pæler på en snor.. Jeg har selvfølgelig prøvd å prate med han men han skjønner d ikke.Så jeg trur det beste hadde hvert vist jeg hadde slengt en spydig komentar tilbake...Er det noen som kommer på noe? ← Jeg synes de andre rådene her er mye bedre enn å synke ned på hans nivå og slenge en spydighet tilbake. Greit nok at han ikke går inn for å såre deg, men det sårer deg allikevel. Du skal rett og slett ikke akseptere det!
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Hadde aldri vært i nærheten av en slik person. Call me "posh", men dette er hårreisende, etter min standard.
Gjest La Guapa i.i Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 En venninne av meg hadde en ex som var sånn. Hun parerte ham alltid med spøker om hvor liten penis han hadde Slo ham lett på låret og sa: "ja, ja litj-kuken...du skal vel egentlig være glad du har klart å skaffe deg et kvinnfolk" Han holdt som regel kjeft da....elllers la hun ut om hans sviktende ereksjoner og manglende evne til utholdenhet Må legge til at jeg ikke hadde orket et sånt kjør sjøl....jeg hadde blitt lei meg, jeg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 En venninne av meg hadde en ex som var sånn. Hun parerte ham alltid med spøker om hvor liten penis han hadde Slo ham lett på låret og sa: "ja, ja litj-kuken...du skal vel egentlig være glad du har klart å skaffe deg et kvinnfolk" Han holdt som regel kjeft da....elllers la hun ut om hans sviktende ereksjoner og manglende evne til utholdenhet Må legge til at jeg ikke hadde orket et sånt kjør sjøl....jeg hadde blitt lei meg, jeg. ← jeg klarer fint å trøkk på meg et smil å sei at du litj kuken min....Den synes jeg var mega bra, da tar jeg han på sengen . han kommer til å dø...hehehe *skal slå han ned i støvla*
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #11 Skrevet 24. august 2006 jeg klarer fint å trøkk på meg et smil å sei at du litj kuken min....Den synes jeg var mega bra, da tar jeg han på sengen . han kommer til å dø...hehehe *skal slå han ned i støvla* ← lol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå