Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre her inne som er skikkelige fysne paa melk? Synes jeg blir bare mer o mer glad i melk, drikker hvertfall en liter om dagen. Ca. 4 glass er visst bra, for man trenger jo kalsiumet, men er det skadelig aa drikke mer enn det? Drikker lettmelk, men tror jeg skal gaa over til skummet....

Skrevet

Ingen ernaeringseksperter her inne, eller noen som har bittelitt peiling? :sjenert:

Skrevet

KAn ikke tenke meg at det er skadelig før man inntar betraktelig større mengder enn det. Man tror jo at sånne diller kan komme av at kroppen trenger et eller annet, så kroppen din prøver vel å si at den vil ha kalsium, da...eller noe.

Jeg ville gått over til skummet melk, sånn som du sier.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg vet ikke om det er "farlig" eller ikke bar åf å i seg for mye melk om dagen...

jeg har også fått et stort melkebehov. når jeg først blir tørst på melk kan jeg drikke nesten hele literen med det samme.... Jeg drikker bare skummetmelk. Alt annet er som fløte for meg... Hører mange som har dilla på sjokomelk, men den har ikke kommet til meg.... klarer ikke tanken (men før jeg ble gravid var det godt med sjokomelk)

Skrevet

Ja, faar satse paa skummet. Her borte er det mye oekologisk melk, saa vi kjoeper bare det, ikke at det har saa fryktelig mye aa si kanskje...Men den er nesten like god som den norske melken.

Skrevet

jeg var og er helt gal etter melk,

når jeg gikk gravid og oppdaget at det var kun nok til ett glass så nektet jeg de andre i huset og drikke,det var også pga hvis jeg fikk halsbrann :ler:

men nå etter at jeg har født så gjør det ingenting om det er tomt for melk til frokost,men jeg må ha det i løpet av dagen.

jeg drikker lett melk og ekstra lett,varierer.

begge mine barn er frisk og fin

Skrevet

Så morsomt! Trodde det bare var jeg som hadde hatt melkedilla under graviditeten, jeg! Men så viser det seg altså at jeg ikke var så "unormal" likevel. :)

Drakk sikkert minst en liter hver dag. Synes også at det hjalp mot halsbrann.

Nå etter fødselen har melkebehovet normalisert seg igjen. Heldigvis.

Skrevet

Jeg har ikke drukket melk på mange år, men etter at jeg ble gravid har lysten på melk kommet tilbake. Drikker nå en del skummet melg. JM har også bedt meg drikke litt melk for å få kalsium, så kanskje det er kroppens måte å si fra om at dette er noe vi trenger.

Skrevet

Drikker normalt med melk jeg hver dag. Pluss at jeg spiser endel brunost..namme!! :) Så jeg får nok i meg det jeg trenger av kalsium vil jeg tro. Skummamelk hater jeg som pesten. Fytterakker'n! Vann med melkessens...blæhhh!!

Hehe..godt smaken er delt jenter ;)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på drikkeyoghurt! Kunne bøtte innpå en halvliter bringebær drikkeyoghurt!! Ikke rart jenta mi er glad i yoghurt nå hæ? :ler:

Skrevet

Fikk skikkelig melkedilla selv. Jordmor sa det var pga økt kalsium behov. Og du skal drikke mye melk for å dekke opp for et dagsehov på 1000-1200 mg kalsium. Jeg begynte å ta kalsium tilskudd for være sikker på at jeg fikk i meg nok. (Viktig med tanke på benskjørhet når du blir eldre. Fostret tærer på dine reserver)

Skrevet

Da fortsetter jeg melkedrikkingen med god samvittighet! :)

Skrevet

Eg syns også det er frykteleg godt med melk for tida! :)

Gjest mzluze i.i
Skrevet

Jeg drikker -mye- melk, også utenom graviditet, og har fått beskjed av legen om å kutte ned til et glass eller to om dagen.

I mitt tilfelle er det fordi jeg har høyt blodsukker, og det er visstnok mye sukker i melk.

Jeg :grine: for jeg elsker melk....

Men har man høyt blodsukker så har man, så dietten er innført her....lite melk, nada godis, ørsmå mengder frukt, men desto med grønnsaker. Og brus er selvfølgelig bannlyst, men det er greit nok, det får jeg bare halsbrann av uansett..

Skrevet

Voksne mennesker skal visstnok ikke drikke så mye melk. Hvorfor er jeg ikke sikker på.

Skrevet

sjokolademelk... iskald skummet melk med nesquik!! :hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...