Gjest Lanyah Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hva skal jeg egentlig si...? Jeg blir alltid så tom..., eller alt blir så rotete, fordi jeg ikke vet hva jeg egentlig skal si...! Endret 23. august 2006 av Lanyah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg pleier bar4e å ta den vanlige leksa om sivil status, interesser og sånt. Blir vel en monolog på et minutt eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 23. august 2006 #3 Del Skrevet 23. august 2006 Sier at jeg ser på meg selv som en positiv, snill og tålmodig jente som liker å være sammen med barna mine, og er mye sammen med familie og venner (selv om det er en liten hvit løgn for tiden) Forteller om intresser osv. Syns det er vanskelig selv jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lanyah Skrevet 23. august 2006 #4 Del Skrevet 23. august 2006 Det er spesielt vanskelig når jeg ikke har noen faste interesser...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 23. august 2006 #5 Del Skrevet 23. august 2006 Det jeg syns er smart er å "øve" seg litt på forhånd til jobb intervjuet. Så derfor har jeg funnet denne siden med spørsmål som arbeidsgiveren kan komme til å spørre deg om eller som du kan fortelle om deg selv;P http://www.navnett.com/jobb/ Håper linken virker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 23. august 2006 #6 Del Skrevet 23. august 2006 Glemte å si: TRykk der det står "arbeidsgivers spørsmål" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane How Skrevet 24. august 2006 #7 Del Skrevet 24. august 2006 Fortell litt om utdanning, erfaringer osv. Det vanlige pjattet om hva du trives med på fritiden, familie, venner etc. Det verste er jo å fortelle om sine positive og negative sider, det bør du bestemme deg for på forhånd. Legg gjerne vekt på hva du har lært gjennom tidligere erfaringer, hvordan det har utviklet deg.. At du glad i å ta i et tak, lærevillig og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #8 Del Skrevet 24. august 2006 Jeg fikk tips av svogeren min, som jobber på aetat å selge meg selv mest mulig. Det er ikke lett å sitte der å prate om seg selv. Jeg hater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koriander Skrevet 26. august 2006 #9 Del Skrevet 26. august 2006 Jeg har sittet som potensiell arbeidsgiver under en del intervjuer, og det slår meg stadig at delen "fortell om deg selv" egentlig sjelden bringer noe nytt av facts, men det gir personen en mulighet til å vise frem seg selv som person. Snakker hun gjerne og lenge eller er hun taus og usikker. Humoristisk eller gravalvorlig osv. De fleste relevante detaljer står jo i CVen, og er det noe arbeidsviger lurer på er det jo deres ansvar å spørre, så dette er mer din sjanse til å vekke deres interesse for deg og å gi et inntrykk av hvordan du omgås andre. Det hjelper ikke at du sier at du er kjempesosial hvis du knapt får frem et ord i denne delen. Hvis man ikke har gjort eller driver med så mye spesielt, slik at man ikke har så mye å si, er det bedre å snakke om "hvorfor velger jeg å bo der jeg gjør" eller "jeg setter pris på at folk jeg omgår er slik og slik" enn å holde munn. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå