Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 jeg klarte nettopp å søle rødvin på min svart hvit stripete bomullsgenser... jeg har nå helt masse salt på flekkene. hvor lenge skal det bli liggende og hva gjør jeg etterpå hvis flekkene er der ennå?
brumma* Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg har hørt det er en myte at salt er den beste løsningen... Men gjort er gjort! Jeg pleier å skylle under lunket vann, spraye på noen form for flekkfjerner og så slenge det i vaskemaskinen fortest mulig. Det funker stort sett veldig bra- og det er sikkert ikke for sent for genseren din! Håper det går bort! Endret 23. august 2006 av brumma*
Gjest Kanelia Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Jeg vet ikke hvor lenge saltet skal ligge på, men har et annet bra tips: Spray på blå JIF (den man bruker på speil, vinduer etc). Gjenta etter en stund. Vask deretter plagget i vaskemaskin. Vanish vaskepulver er også bra for å fjerne rødvinsflekker.
Gjest AGF Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Mannen min presterte å hele rødvin på en lyse grå sofa. Jeg fuktet en klut og tok på vanish pulver og gned noen få ganger og vips så var flekken helt vekke. Jeg trodde ikke mine egne øyne. Vet ikke om det fungerer like bra på klær siden de er laget av et annet materiale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå