Flarn Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg går på en bachelor i statvitenskap med 60 frie studiepoeng, altså ett års studier. Har veldig lyst å ta dette året i USA, og om mulig gjerne ha med meg samboeren min. Dette er ennå helt i idefasen, har tenkt på det kun et par dager, men kjenner på meg at det virker spennende. Har tusen spørsmål i hodet, og det jeg finner lite informasjon om er angående samboeren min, siden jeg har hørt lite om mulighetene til å få arbeid i usa. Vil samboeren min vil kunne få seg noen jobb der, og hvor man kan finne ledige jobber i usa osv, og om det er fryktelig mye papirarbeid for å få til dette? vi snakker jo godt engelsk, og han arbeider nå i en butikk. Er det mulig å få til tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Mener man må ha jobb før man kommer til usa for å få arbeidstillatelse/visum. De slipper ikke inn arbeisløse som skal søke jobber mens de er der. Dette er ihvertfall det jeg har hørt. For deg er det jo greit, du får studentvisum (men kan ikke jobbe såvidt jeg vet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flarn Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Ja, jeg tenkte meg nesten at det var noe sånt. Finnes det mulighet annet enn kontakter for å skaffe seg jobb i USA da? Kan hende jeg får reise alene og heller få besøk av samboeren min. Endret 25. august 2006 av Flarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brumma* Skrevet 23. august 2006 #4 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Hmmm... Jeg har sett noen annonser i aviser og sånn, store firmaer som søker medarbeidere som skal jobbe i usa. Men jeg tror nok dessverre det er folk med spesiell kompetanse de søker... (Sikkert veldig vanskelig å få, og krever at kjæresten din har den utdannelsen de er ute etter.) Jeg anbefaler at du sjekker dette nærmere med noen som vet sikkert, for jeg føler jeg beveger meg på litt tynn is her... Kanskje dere må gifte dere? Uansett kan du jo reise og få besøk ja! Endret 23. august 2006 av brumma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prrrr Skrevet 23. august 2006 #5 Del Skrevet 23. august 2006 Det er ikke lett å få jobb i USA. Veldig vanskelig faktisk. Jeg kjenner flere som har tatt doktorgrad i USA, men som har hatt samboere/ektefeller som enten ble hjemme eller bodde i USA uten å jobbe (mange får forskningsstipend som dekker opphold for to personer). Som laveregradsstudent så ville jeg nok belaget meg på å bo i USA alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mismo Skrevet 24. august 2006 #6 Del Skrevet 24. august 2006 Hei! Jeg studerte selv Statsv. USA og da kunne jeg jobbe bare man leverte noe social service papirer, men mener man kun kunne jobbe innenfor skolens avdelinger med dette. Det er svært vanskelig å skaffe samboeren din jobb, vi prøvde og det bare ga vi opp! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ruku Skrevet 24. august 2006 #7 Del Skrevet 24. august 2006 Som andre sier; For deg er det ikke noe problem, du får studentvisum, men kan ikke jobbe med dette (annet enn ekstremt begrensede timejobber knyttet til skolen). Samboeren din kan dere bare glemme, med mindre han har råd til å ta seg ett års ferie der borte, for jobb uten spesialisert utdannelse får han nok ikke (altså, det kan jo være han får det når dere først kommer dit, men han får ikke visum til å kunne jobbe). Han kan jo melde seg på Green Card Lottery da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flarn Skrevet 25. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 25. august 2006 Så greit å få litt orden i dette, tusen takk! tror nok det blir en ordning med besøk av samboeren da. Litt reising etter eksamen eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 25. august 2006 #9 Del Skrevet 25. august 2006 Vel, han kan jo alltids prøve å få seg jobb på epcotsenteret i Orlando da, eller som au-pair (ja, det finnes faktisk mannlige au-pair'er ), men det er kanskje ikke helt noe sånt han har tenkt seg? Han er i såfall i hvert fall på samme kontinent som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå