Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Hei! Har pusset opp flere rom hjemme, og en slurvete maler (meg.. ) har greid å få noen malingsflekker på parketten som jeg ikke får bort. De er ikke store, men nok til at det ikke ser pent ut.. Noen som har tips til hvordan å få det bort? Har prøvd både å gni med whitesprit og skrape det vekk,men foreløpig uten hell..
Titti72 Skrevet 24. august 2006 #2 Skrevet 24. august 2006 Jeg har selv ligget på knærne en hel dag og brukt mine pene negler til å skrape med. Det fungerte godt på størknede dråper og dårligere på tynne "flekker". Jeg hadde mye malingssprut og lange negler, når kvelden var omme hadde jeg såre knær, korte negler med såre fingre og nesten ingen malingsflekker på gulvet. Neste gang så dekket jeg til gulvet og tapet papiret. Lykke til. Det er en dritt jobb.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Hva med å bruke en sånn skrape til keramisk topp?
Titti72 Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Hva med å bruke en sånn skrape til keramisk topp? ← Lagde riper i min rådyre parket. Jeg var kanskje litt for hardhendt og har muligens litt for mykt treverk i gulvet. Du kan også bruke et fint pussepapir. ← No no. Det gjorde jeg på dørterskelen bare og den måtte faktisk lakkeres igjen. Og hvis noen lurer. Ja jeg sprutet og sølte noen inni hælvete. Dekkepakken stå pent stablet i et hjørne før jeg slang noen biter hit og dit.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg har akkurat malt et skap og det ble mye malingsprut på laminatgulvet. Angrer sånn på at jeg ikke dekket til. Har sittet på knærne i flere timer å skrapet med neglene og brukt microfiberklut. Fy flate for en jobb.
Leo Skrevet 25. august 2006 #7 Skrevet 25. august 2006 (endret) Fukt forsiktig med en bomullsdott dyppet i whitesprit/vann (Avhengig av type maling) og bruk "Magic Eraser" fra Swiffer eller tilsvarende fra 3M. Begge tilsvarer ekstremt fint pussepapir, så vær forsiktig! (Kan dog ikke sammenlignes med vanlig sandpapir). Bruker du whitesprit må du også huske å vaske gulvet godt etterpå med fettløsende såpe (Ikke salmiakk!) som f.eks. Zalo. Endret 25. august 2006 av Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå