Gjest Gjest_Silja_* Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Bare lurer litt på hvordan dere opplever det?
Gjest Hilde79 Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 For min del går det helt greit. De har barn sammen og jeg ser det som en nødvendighet. Alt avhenger av livssituasjon.
Titti72 Skrevet 24. august 2006 #3 Skrevet 24. august 2006 Hans x hører til i venneflokken vår så (selvom vi ikke sees så ofte) det faller seg helt naturlig. Vi har vært sammen i snart 10 år, de var sammen i 2-3 år. Hun er gift i dag. Må legge til at hun er en super dame og jeg finnes ikke sjalu på henne overhodet. Andre forhold før det var nærmest ungdomskjærester så de bryr jeg meg ikke om.
Gjest 4 Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Kontakt kan jo være så mangt.. Jeg hadde nok ikke jublet om kjæresten min var veldig god venn med eksen... Men at de hilste på hverandre og snakket en gang i blant hadde vært greit. Nå har hverken jeg eller kjæresten min kontakt med noen ekser. Ingen av oss føler vel noe behov for det (mine ekser vil vel ikke se meg heller).
Morea Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Kjæresten min har også et barn sammen med ekskona, og da er hun jo der da. Og slik bør det jo være for barnets skyld. De er jo voksne, og møtes nesten utelukkende ifb med ting som har med barnet å gjøre. Dessuten er hun jo en grei dame, noe som er betryggende for meg. Noe annet er det kanskje dersom det er mangel på å stole på hverandre i et forhold. Men da har man kanskje et problem i utgangspunktet. De meldingene fra enkelte her inne som er svært unge og hvor typen sover over hos eksen under ulike påskudd... Da hadde jeg nok ikke vært så blid....
Montezuma Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 Jeg er veldig god venn med min eks, og min mann gjennom 10 år godtar vennskapet. Vi får gjøre ting sammen, besøke hverandre etc. Det tar jeg ikke som en selvfølge, og setter umåtelig pris på denne tilliten fra min mann, for jeg tror ikke jeg hadde godtatt det andre veien. Jeg er egentlig veldig fornøyd m at han ikke har noe kontakt med sine ekser.......
Gjest Hilde79 Skrevet 24. august 2006 #7 Skrevet 24. august 2006 Det tar jeg ikke som en selvfølge, og setter umåtelig pris på denne tilliten fra min mann, for jeg tror ikke jeg hadde godtatt det andre veien. ← Bare nysgjerrig... hvorfor ikke?
Montezuma Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Bare nysgjerrig... hvorfor ikke? ← I utgangspunktet fordi jeg er litt sjalu. Også har jeg ikke fått så godt inntrykk av de eksene hans jeg har møtt tidligere. Noen av dem fortsatte å "legge seg etter ham" flere år etter at vi hadde stiftet familie. Veldig unge, umodne jenter som ikke hadde særlig respekt for oss som familie. Det er jentene jeg ikke kunne stole på, ikke han (selv om det kan høres rart ut ).
Gjest Hilde79 Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Noen av dem fortsatte å "legge seg etter ham" flere år etter at vi hadde stiftet familie. Veldig unge, umodne jenter som ikke hadde særlig respekt for oss som familie. Det er jentene jeg ikke kunne stole på, ikke han (selv om det kan høres rart ut ). ← Det skjønner jeg Da ville nok ikke jeg heller vært så fleksibel....
Gjest Bare innom Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 (endret) Kontakt med, absolutt! Vennskap, helt greit! Men ikke som en "sjelesørger", eller for å ha noen å "gråte på skulderen til". Har han kontakt med en eks, så skal ikke vårt privatliv blandes inn i deres vennskap. Jeg orker ikke tanken på at han skal utlevere meg, mine uvaner og negative sider til sin eks! Heller ikke at han skal fortelle om vårt samliv og eventuelle problemer. Han fortsetter å være intim med henne på denne måten, og det liker jeg ikke! Endret 24. august 2006 av Bare innom
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Jeg hadde ikke likt det. De har ingen barn sammen, hadde et eviglangt brudd (nesten like langt som forholdet), har ingen felles kjente, ingen felles intessert, og bor på hver sin kant av landet. Så det hadde bare blitt merkelig. Heldigvis brøt de kontakten et par år før jeg møtte han, så det er ikke noen problemstilling.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Man skal respektere kjæresten sin om han eller hun har et problem med at man har kontakt med en tidligere kjæreste. Men da er det viktig å fortelle den tidligere om dette også syns jeg. Si det som det er, at jeg skulle gjerne hatt mer kontakt med deg, men kjæresten min blir så sjalu og jeg vil ikke såre han - eller noe liknende. Det er ikke lett for eksen heller om han eller hun faktisk savner personen som venn.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #13 Skrevet 25. august 2006 For min del går det helt greit. De har barn sammen og jeg ser det som en nødvendighet. Alt avhenger av livssituasjon. ← hvor ofte har de kontakt da?
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #14 Skrevet 25. august 2006 Er det barn innblandet har den "nye" INGEN ord med i saken. Så enkelt er det. De er mor og far til et barn de har fått sammen. Det vil ALDRI noen gang forrandre seg og de vil omgås som mor og far for ALLTID og ALLTID.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #15 Skrevet 25. august 2006 Er det barn innblandet har den "nye" INGEN ord med i saken. Så enkelt er det. De er mor og far til et barn de har fått sammen. Det vil ALDRI noen gang forrandre seg og de vil omgås som mor og far for ALLTID og ALLTID. ← DET ER DA EN SELVFØLGE.
Gjest Hilde79 Skrevet 25. august 2006 #16 Skrevet 25. august 2006 hvor ofte har de kontakt da? ← Et par ganger i uka.. eller mer... kommer an på hva som er aktuelt i forhold til barna eller andre sosiale events. Men for å si det sånn; hun og jeg har like ofte kontakt. Hun har blitt en god venninne av meg. Vi kan møtes uavhengig av min kjære.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2006 #17 Skrevet 25. august 2006 Hos oss er det ikke noe problen - eksene ble vi ferdige med før vi traff hverandre for snart 20 år siden.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2006 #18 Skrevet 25. august 2006 DET ER DA EN SELVFØLGE. ← Forhåpentligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå