Gjest Tante Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 Jeg kommer de neste 4 månedene til å ha hovedansvaret for min niese. Hun er 5 år gammel og går i barnehage. Hvis hun blir syk, kan jeg da skrive egenmelding og dra og hente henne? på skjemaene vi har på jobb står det jo at det for sykdom hos eget barn.. Vil ikke gå nærmere inn på det, men mamman er uaktuell som omsorgsperson de neste 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Skulle tro at om du er den som har ansvaret for barnet, så kan du ta fri om hun er syk. Spør på jobb for å være sikker, mulig de vil kreve noen form for dokumentasjon på at du er barnets omsorgsperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solskinn Skrevet 23. august 2006 #3 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Jeg vet om en mormor som ikke fikk dette, og kommunen var relativt strikse på dette. Eller egenmelding kan du jo ta, men det er noe som heter omsorgspenger eller noe, om at man har ekstra rettigheter ovenfor syke barn eller foreldre som man må ta seg av. Dette gjelder bare ens egne barn, eller foreldre, ikke barnebarn nieser og lignende. Men det kan jo hende de ikke er like strenge fra kommune til kommune. Ville ringt sosialkontoret og hørt hvordan dette fungerer i kommunen din. Ville legge til at dersom du har formelle papirer på at du har omsorgsret for niesen din forandrer nok det på saken. Endret 23. august 2006 av Gyngestol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 24. august 2006 #4 Del Skrevet 24. august 2006 Siden du skal ha ansvaret for henne vil jeg tro du stiller på lik linje med en fostermor så da burde du ha rett på egenmelding hvis hun skulle bli syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #5 Del Skrevet 24. august 2006 Du må skaffe papirer på at du har omsorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå