Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jente, skal jeg tørre å fri? Jeg har alltid drømt om at han skal fri, men må vel nå innse at skal det skje noe så må jeg gjøre det selv. Hva er deres tanker om dette? Har dere gjort det? Jeg er ikke så sikker på om han har lyst å gifte seg.... (han vil være sammen med meg, har han sagt da, men det er bryllup han ikke er så gira på) Hva skal jeg gjøre? Hvordan i så tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Fri kan du bare gjøre, men ikke gjør det før du er veldig sikker på å få et ja.

Skrevet (endret)

Jeg har fridd. Men jeg var rimelig sikker på å få ja. Det lå i korta at det kom til å skje, og så en dag bare plumpet det ut av munnen min.

PS: Går an å gifte seg uten svært bryllup. Trenger ikke være mer enn dere to, et par vitner og en som kan vie dere. Kan være vel så romantisk det som et Brudzilla-scenario.

Endret av Spinone
Skrevet
Jeg har fridd. Men jeg var rimelig sikker på å få ja. Det lå i korta at det kom til å skje, og så en dag bare plumpet det ut av munnen min.

PS: Går an å gifte seg uten svært bryllup. Trenger ikke være mer enn dere to, et par vitner og en som kan vie dere. Kan være vel så romantisk det som et Brudzilla-scenario.

Man blander ofte sammen dette med vitner og forlovere (ikke så rart, siden forlovere og vitner gjerne er samme personer, men de behøver ikke være det). Det minste man trenger foruten brudeparet er en vigsler og to forlovere. I de tilfeller forloverne ikke er til stede ved vigselshandlingen, da trenger man i tillegg to vitner.

Skrevet
Man blander ofte sammen dette med vitner og forlovere (ikke så rart, siden forlovere og vitner gjerne er samme personer, men de behøver ikke være det). Det minste man trenger foruten brudeparet er en vigsler og to forlovere. I de tilfeller forloverne ikke er til stede ved vigselshandlingen, da trenger man i tillegg to vitner.

Slik du forklarer det høres ut for meg som det er vitner som er nødvendige, ikke forlovere? Siden forlovere er vitner, og uten forlovere trengs det vitner. Ergo kan du ha et bryllup uten forlovere, men ikke uten vitner?

Men det er jo litt på siden av debatten her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...