Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her med adsl som har ip-telefon?

Hvilket abonnement?

Og er det stabilt? Her jeg bor har vi ikke mobildekning, så jeg er avhengig av en fasttelefon som ikke svikter... Har hørt at ip-telefon kan være litt ustabile, men det var kanskje helt i begynnelsen?

Vi har liksom ikke tenkt på ip-telefon noe særlig før. Men hvis det er billigere og bedre (eller like godt) som vanlig fasttelefon, så vil jeg gjerne vurdere det! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke ip-telefon selv, men foreldrene mine har. Litt usikker på hvilket abonnement...

På plussiden er det jo billig. Ellers kan det være litt kjedelig at telefonen ikke virker ved strømbrudd (sånn hvis man er avhengig av den og mobil ikke er et alternativ). Jeg synes også det "suser" endel i røret når man snakker, altså at det ikke fungerer helt optimalt enda.

Skrevet (endret)

Har IP-tlf gjennom Telio og det funker yyyyyytmerket!! Superenkelt å koble sammen også. Ip-modem kobles til pc - ledning fra modem til tlf...vips: ferdig!

Koster lite gjør det også. Men, det finnes så klart andre leverandører så det er nok å sjekke markedet/ringe etter tilbud.

Har hatt ip-tlf nå i snart 8-9 mdnr og jeg har ALDRI fått kutta samtale, eller hatt dårlig forbindelse.

Edit: kjøpte oss trådløs tlf. Snopvint altså :)

Endret av Scorpina
Skrevet

Har NextPhone fra NextGenTel.

Det finnes både billigere og bedre alternativer.

Koster 58 øre i oppstart, har ikke opplevd at det er ustabilt, men det er muligens fordi vi også har bedbånd via NGT (det reklameres med at man bør ha IP-telefon og bredbånd fra samme leverandør for at det skal fungere optimalt, men om det stemmer vet jeg ikke...)

Skrevet
Har NextPhone fra NextGenTel.

Det finnes både billigere og bedre alternativer.

Koster 58 øre i oppstart, har ikke opplevd at det er ustabilt, men det er muligens fordi vi også har bedbånd via NGT (det reklameres med at man bør ha IP-telefon og bredbånd fra samme leverandør for at det skal fungere optimalt, men om det stemmer vet jeg ikke...)

Har akkurat det samme og telefonen fungerer perfekt. Det har hendt jeg har hørt noe piping og en eller to ganger har telefonen vært død pga oppdateringer gos NGT, men ikke noe annet enn det.

Skrevet

Vi har ip telefon og det funker fiint. Vi har IP talk og betaler 139 kr og ringer gratis til hustelefon og har ingen oppkoblings avgift. husker ikke i farten hva det koster å ringe til mobil. De gangen vi har hat prob med telefonen er når nettet er nede..

Skrevet

Vi har IPtelefon fra Eidsiva, som også er vår ADSL-leverandør, og merker ingen forskjell på kvaliteten nå og før. Kvaliteten er imidlertid avhengig av hastigheteen på linja. Den største forskjellen merker vi på nettforbindelsen når telefonen er i bruk. Den blir merkbart tregere.

Tilkoblinga er superenkel: Modemet i telefonkontakten, PC/nettverksruter og telefon i modemet.

Prisen er OK. Vi betaler kr 29 pr mnd i abonnement, 70-80 kroner i tillegg på ADSL-fakturaen fordi vi ikke har fasttelefon, og de samme ringeprisene som Telenor har.

Vi vurderte mange alternativer, men denne løsninga ble desidert billigst for oss, fordi vi ringer lite til fasttelefon. Vi ringer mobilt til mobil, fra fasttelefon til fasttelefon. Strengt tatt kunne vi kutta ut fasttelefonen, men valgte IPtelefon for innkommende telefoner fra familien.

Har ikke merka tekniske problemer overhodet, og møter et menneske på servivetelefonen i løpet av 20 sekunder (seriøst!!) om det skulle være noe.

Skrevet

Vi har hatt telio i snart 2 år. Kjempe fornøyd! :)

Skrevet

Har også Telio, og det funker supert! :) Veldig enkelt og greit, og har du venner familie i utlandet ringer du gratis til mange land. I tillegg har du jo selvsagt gratis til fast telefon i Norge.

Skrevet

Problemet blir vel om det skulle være problemer med oppkoblingen for da må dere jo ringe support fra mobil og være i nærheten data/telefon-utstyret. Så om mobil ikke fungerer i det hele tatt så kan det by på problemer

Skrevet
Problemet blir vel om det skulle være problemer med oppkoblingen for da må dere jo ringe support fra mobil og være i nærheten data/telefon-utstyret. Så om mobil ikke fungerer i det hele tatt så kan det by på problemer

Jeg ser ikke på det som noe problem, sjansen for at mobilen ikke fungerer (?) samtidig som oppkoblingen til nettet ikke fungerer som den skal, og at dette skjer samtidig, er vel nærmest minimal....

Man ringer jo fra sin ip-telefon hjemmefra akkurat som med vanlig hustelefon, så om det ikke fungerer og man oppdager det så er man som regel uansett i nærheten av data og telefon-utstyret....

Og mobilen fungerer da iallfall alltid her hjemme hos meg....så å få ringt support skulle ikke by på problemer....

Har man ikke mobil, er jo saken en annen, men de fleste i en husstand har vel som oftest det.

Ser ikke helt den problemstillingen jeg...

Skrevet
Jeg ser ikke på det som noe problem, sjansen for at mobilen ikke fungerer (?) samtidig som oppkoblingen til nettet ikke fungerer som den skal, og at dette skjer samtidig, er vel nærmest minimal....

Man ringer jo fra sin ip-telefon hjemmefra akkurat som med vanlig hustelefon, så om det ikke fungerer og man oppdager det så er man som regel uansett i nærheten av data og telefon-utstyret....

Og mobilen fungerer da iallfall alltid her hjemme hos meg....så å få ringt support skulle ikke by på problemer....

Har man ikke mobil, er jo saken en annen, men de fleste i en husstand har vel som oftest det.

Ser ikke helt den problemstillingen jeg...

Hvis du leser innlegget til trådstarter, så ser du at hun skriver at det ikke er mobildekning der hun bor.

Skrevet
Hvis du leser innlegget til trådstarter, så ser du at hun skriver at det ikke er mobildekning der hun bor.

:ler: Sånn er det når øya står i veien !

Skrevet

Så er det bare å overbevise sambo! ;)

Skal sjekke ut de selskapene dere nevner.

I dag har vi trådløs telefon, og de gangene strømmen går, så har vi mistet telefontilgang også, men det har aldri vært noen krise. ;)

Er det ikke sånn at hvis man har ip-telefon hjemme, så kan man ta den med seg når man skal ut og reise (til f.eks. Spania) og koble den opp der (så fremt det er tiljnytning for ip-telefon der man skal bo)? Også har man fortsatt samme nummeret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...