Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 Hva rapporterer lærestende til lånekassen om en ikke møter til eksamen. Styk, eller "ikke møtt"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 kvalifiserer ikke "ikke møtt" til stryk da? Vil tro det, dersom du har meldt deg opp, og ikke stiller uten evt legeerklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2006 #3 Del Skrevet 23. august 2006 Hva de rapporterer er revnende likegyldig, du får ikke stipend for den eksamenen uansett. De rapporterer forøvrig bare inn hvor mange studiepoeng du faktisk har bestått, ingenting annet.b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #4 Del Skrevet 24. august 2006 Det er vel litt relevant når jeg skal bruke av "sparekontoen" med studiepoeng hos lånekassen. De kan dekke for eksmaner en stryker i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 24. august 2006 #5 Del Skrevet 24. august 2006 "Sparekonto"???????? Tror du må forklare litt bedre. Om jeg har tatt 3 år med høyskoleutdanning før jeg begynner å søke lån til en annen utdanning, så ligger ikke disse studiepoengene på noen "sparekonto". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 24. august 2006 #6 Del Skrevet 24. august 2006 Enkelt sagt: De vet ikke at du ikke møtte opp, de vet bare at du ikke besto den eksamenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #7 Del Skrevet 24. august 2006 "Sparekonto"???????? Tror du må forklare litt bedre. Om jeg har tatt 3 år med høyskoleutdanning før jeg begynner å søke lån til en annen utdanning, så ligger ikke disse studiepoengene på noen "sparekonto". ← Under "Hvis du har tatt noen ekstra studiepoeng" på denne siden hos lånekassen kan du lese om "sparekonto". Kort fortalt har jeg tatt en del ekstra fag gjennom utdanningen, og dermed har jeg flere studiepoeng enn jeg burde/skulle hatt. De har ennå ikke blitt brukt til omgjøring av lån, og jeg har derfor en "sparekonto" med studiepoeng hos lånekassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 24. august 2006 #8 Del Skrevet 24. august 2006 Under "Hvis du har tatt noen ekstra studiepoeng" på denne siden hos lånekassen kan du lese om "sparekonto". Kort fortalt har jeg tatt en del ekstra fag gjennom utdanningen, og dermed har jeg flere studiepoeng enn jeg burde/skulle hatt. De har ennå ikke blitt brukt til omgjøring av lån, og jeg har derfor en "sparekonto" med studiepoeng hos lånekassen. ← Virkelig??? Da syns jeg det begynner å bli merkelig. For det er jo til hjelp for at folk skal ha mulighet til å studere. Kanskje jeg også skal samle opp min høyskoleutdanning og få utbetalt studielån og stipend for det - billig huslån liksom. Går det virkelig ann å spare studiepoeng? Hva er da vitsen med studielån under studietiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2006 #9 Del Skrevet 24. august 2006 Virkelig??? Da syns jeg det begynner å bli merkelig. For det er jo til hjelp for at folk skal ha mulighet til å studere. Kanskje jeg også skal samle opp min høyskoleutdanning og få utbetalt studielån og stipend for det - billig huslån liksom. Går det virkelig ann å spare studiepoeng? Hva er da vitsen med studielån under studietiden? ← Jeg skjønner ikke helt hva du reagerer på. Det blir vel ikke brukt til annet enn stipend for folk som studerer heller? En må faktisk være student for å få studielån. Kan ikke tjene over en viss grense, må ta studiepoeng, osv. Jeg skal studere denne høsten. Lurte bare på hvordan det hele fungerte. Jeg kan da fortsatt være student selv om jeg ikke møter til eksamen. Mange studenter som spekulerer i å ta konte, eller eksamen neste år i stedet for om belastningen blir for stor ett år. Jeg vet jeg får en hard høst studiemessig, og lurte i den forbindelse på hvordan rapporteringen til ånekassen fungerte om en ikke møtte til eksamen. Kanskje det er bedre å møte og stryke? Dette har jeg gjort før, og tidligere studiepoeng har "erstattet" de som egentlig skulle omgjort lånet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 24. august 2006 #10 Del Skrevet 24. august 2006 Virkelig??? Da syns jeg det begynner å bli merkelig. For det er jo til hjelp for at folk skal ha mulighet til å studere. Kanskje jeg også skal samle opp min høyskoleutdanning og få utbetalt studielån og stipend for det - billig huslån liksom. Går det virkelig ann å spare studiepoeng? Hva er da vitsen med studielån under studietiden? ← du har misforstått totalt. de ekstra studiepoengene gir INGEN utelling økonomisk for studenten som eventuelt skulle ha tid og energi nok til å ta ekstra poeng. De samles i en "poeng-konto", slik at hvis denne samme studenten skulle stryke i noen fag, vil de andre beståtte eksamenene (som i utgangpunktet var overskuddspoeng om alle fagene ble bestått) gjør at han/hun får stipend. Det er ikke ekstra penger å hente noe sted, bare et rettferdig system som gjør at folk som kanskje tar på seg for mye har de samme rettighetene som alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 24. august 2006 #11 Del Skrevet 24. august 2006 du har misforstått totalt. de ekstra studiepoengene gir INGEN utelling økonomisk for studenten som eventuelt skulle ha tid og energi nok til å ta ekstra poeng. De samles i en "poeng-konto", slik at hvis denne samme studenten skulle stryke i noen fag, vil de andre beståtte eksamenene (som i utgangpunktet var overskuddspoeng om alle fagene ble bestått) gjør at han/hun får stipend. Det er ikke ekstra penger å hente noe sted, bare et rettferdig system som gjør at folk som kanskje tar på seg for mye har de samme rettighetene som alle andre. ← Ja, det var sannelig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå