Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mulighet til å få en god jobb i firmaet der samboeren til søsteren min jobber. Det er ikke på samme avdeling engang, men i samme etasje da... Men dette er ikke ok for søsteren min. Samboeren hennes er nemlig en kamerat av meg, som jeg bodde sammen med i kollektiv da de ble sammen. så hun synes ikke dette er greit.

:tristbla:

Er det bare å droppe det da? hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde sagt til min søster at hun skulle skjerpe seg!! Hvis hun er så sjalu at hun ikke stoler på sin egen søster og samboer en gang bør hun sette i gang å gå litt inn i seg selv...

... hvis hun ikke har noen grunn til å være sjalu da?? Har dere hatt noe på gang noen gang? Men - uansett, slike premisser hadde jeg ikke tålt at søsteren min hadde satt.

Skrevet
Tror jeg hadde sagt til min søster at hun skulle skjerpe seg!! Hvis hun er så sjalu at hun ikke stoler på sin egen søster og samboer en gang bør hun sette i gang å gå litt inn i seg selv...

... hvis hun ikke har noen grunn til å være sjalu da?? Har dere hatt noe på gang noen gang? Men - uansett, slike premisser hadde jeg ikke tålt at søsteren min hadde satt.

Jeg vet, dette er dritkjipt!! Nei, vi har ikke hatt noe på gang. det hadde vært uaktuelt...

Det verste er at hun har tatt fra meg en kamerat :tristbla: jeg kan ikke gjøre noen ting med han lenger... meg og han snakker aldri sammen lenger, og når vi først gjør det får jeg som regel store problemer med henne etterpå. ååå :(

Skrevet

Hvorfor syntes ikke søsteren din det er greit??? Ville pratet med henne. Hvis dette er en god sjanse for deg å få en god jobb tror jeg at jeg hadde stått på mitt. Hvis hun har problemer med at dere jobber på samme sted bør hun kanskje gå i seg selv litt......

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Helt enig med Suzie. Du kan ikke la deg styre av at søsteren din har så urimelige krav.

Fordi du er en venninne av samboeren hennes?? Er det virkelig et argument fra hennes side? Hvis du er en venninne burde det vel støtte deg, for du er vel ikke interessert i å legge deg etter en kompis - som attpåtil er din søsters samboer.

Fortell henne at dette er totalt uholdbart, og at hun bør gå i seg selv angående sykelig sjalusi.

Hadde argumentet hennes derimot vært at samboeren hennes hadde vært utro mot henne med deg, ville jeg forstått at det var problematisk for henne.

Skrevet
Jeg har mulighet til å få en god jobb i firmaet der samboeren til søsteren min jobber. Det er ikke på samme avdeling engang, men i samme etasje da... Men dette er ikke ok for søsteren min. Samboeren hennes er nemlig en kamerat av meg, som jeg bodde sammen med i kollektiv da de ble sammen. så hun synes ikke dette er greit.

:tristbla:

Er det bare å droppe det da? hva hadde dere gjort?

Sier du at du virkelig er villig til å la søstra di bestemme over din jobb ????

HÆ ?

Skrevet
Jeg vet, dette er dritkjipt!! Nei, vi har ikke hatt noe på gang. det hadde vært uaktuelt...

Det verste er at hun har tatt fra meg en kamerat  :tristbla: jeg kan ikke gjøre noen ting med han lenger... meg og han snakker aldri sammen lenger, og når vi først gjør det får jeg som regel store problemer med henne etterpå. ååå :(

Huff - høres ikke noe særlig. Jeg hadde nok ikke funnet meg i dette, men heller tatt en prat med henne og fortalt at hun er helt urimelig, og at hun har ingenting å frykte. Hvis hun bestemmer at dere ikke skal være venner lenger og kompisen din aksepterer det, så er jo det bare noe du må godta (sjøl om han ikke burde godtatt det...). Men at du skal la denne jobben gå fra deg synes jeg absolutt ikke!

Det er ikke bra for noen å ha så mye makt over de rundt seg at de kan bestemme slikt som dette...

Men - skjønner at det ikke er så enkelst altså... Lykke til :klem:

Skrevet

Nei.,.. men hun er deprimert og sånn om dagen, det er det som gjør det så vanskelig. vet hun sliter og går litt stille i dørene som regen liksom. men det blir veldig til at alt alle vi rundt henne gjør er galt for tia føler jeg :tristbla:

Skrevet

Det er søstra di som har et problem her. Ta jobben du!

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde tatt den jobben jeg.

Jeg hadde faktisk ikke tatt hensyn til en søster som er sjalu for ingenting og som ikke engang stoler på sin egen søster!

Men du bør jo snakke med henne, for å se om hun gir seg.. Hvis ikke så bør du ta jobben uansett.

Skrevet

Kan du ikke ta jobben da. Og sette deg ned å snakke med søstra di om hva problemet hennes er. Og eventuelt vise henne at dette ikke kommer til å bli et problem. Jeg skjønner at du ikke vil bli uvenn med søstra di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...