Gå til innhold

Lånekassen...igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått kun vgs tidligere, og ønsker nå å ta to år på nks (deltid) ved siden av fulltidsjobben..

Jeg har kikket på sidene til lånekassen, men synes ikke jeg får noe særlig svar der.. Jeg lurer på om jeg som tjener 220 000 i året ikke får støtte i det hele tatt, eller er den inntektsgrensa kun ment som en mal i forhol til hva som blir gjort om til stipend ved bestått eksamen?

Er nemlig avhengig av å få støtte til skolepenger, men er ikke SÅ nøye om de blir gjort om til stipend etterpå.. (Hadde jo såklart vært fint, men jeg velger jo selv å jobbe fulltid i tillegg :P)

Har sendt lånekassen mail idag, men av erfaring kan det ta llitt tid i disse dager, så lurte på om noen vet?=)

Endret av loren
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lilli_*
Skrevet

Det går fint an å ha krav på lån selvom du ikke har krav på stipend...

Sjekk støttekalkulatoren på lanekassen.no

Skrevet (endret)

Får du studiepoeng for deltidstudiene? Det er mulig du kan få lån, men du får nok ikke stipend.

Dersom studiene dine er "godkjent" av lånekassen, så mener jeg ganske bestemt at inntektsgrensen kun gjelder stipend, og ikke lån. Altså skal ikke inntekten din påvirkes av hvor mye du tjener.

Endret av darkness|
Gjest LilSweetie
Skrevet

Du kan få lån uansett hvor mye du tjener (så vidt jeg har skjønt). Så det avgjørende er vel om skolen din er godkjent av Lånekassen som støtteberettiget.

Skrevet

Og hvis du ikke studerte i våres, har du rett på stipend for det du tar i høst, siden inntektsgrensa går på kalenderåret. og du kan tjene mer enn 220.000 når du kun får støtte for et halvt år :)

Men sjekk ut lånekassas sider du :)

Skrevet

Heisann :)

Jeg har nettopp søkt lån, og har vel igrunn gjort det samme som du.. har gått vgs og skal nå begynne å studere hos aof. dette er et deltidsstudie (sannsynligvis det samme hos nks), og jeg fikk innvilget 29920,- pr halvår.. Har jobbet fulltid i år, og kommer igrunn til å fortsette med det. Dette hadde visst ingenting å si. Ringte de idag, og fikk ikke mer i støtte pga det er deltidsstudie.. (ikke at jeg klager da) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...