Gjest minna Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Jeg har først vært sykemeldt for en sak, så var jeg tilbake på jobb før jeg ble syk igjen med noe annet tre måneder senere. Jeg fikk da rehabiliteringspenger, og har nå gått på det et år. Jeg er fortsatt under utredning ved sykehuset, og ingen av legene kan med sikkerhet si hva som feiler meg. Får jo rehabiliteringspenger et år til, men føler at jeg ikke gjør annet enn å fly etter legene for å skaffe mer dokumentasjon. Rehabiliteringspengene må jo fornyes hver annen måned. Dette tærer på meg psykisk og fysisk. Jeg blir dårligere ved stress, og tanken om at jeg kanskje ikke har inntekt neste måned pga legens sommel stresser meg. Min fastlege mener nå at det bør søkes tidsbegrenset uføretrygd for to år slik at jeg har sjanse til å bli ferdig utredet og behandlet. Og deretter få tid til å bygge opp kroppen igjen etter flere år med sykdom. Saksbehandler på trygdekontoret mener at jeg ikke kan få dette fordi jeg ikke er ferdig behandlet Det eneste jeg ønsker er psykisk ro slik at jeg også får overskudd til å komme meg fysisk. Jeg har fortsatt et år igjen med undersøkelser på sykehuset, og deretter skal jeg behandles (operasjon) med rekovalens etter det. Jeg selv vil jo forterst mulig tilbake i jobb, men slik det er nå klarer jeg ikke. Så noen som har fått tidsbegrenset uføretrygd på et slikt grunnlag?
Gjest Bellatrix Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Det står på trygfdeetaten sine sider at behandling skal være prøvd før man får uføretrygd. Likevel må man ofte behandles hele livet om man er kronisk syk. Du får bare søke så ser du hva som skjer. Må du søke om rehabiliteringspenger annenhver måned? Jeg trodde man kunne få det over lengre tid hvis man var under utredning.
Montezuma Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Synes også det var rart at du må søke rehab. så ofte... jeg fikk for et halvt år, og neste gang får jeg enten for et halvt år til. men saksbehandleren min sier at det er mulig at vi søker uføretrygd like gjerne allerede da. Jeg er ikke lenger akkutt og livstruende syk, men får behandling for den sykdommen som man ikke vet når/om jeg blir frisk av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå