Gå til innhold

Dra ut kontakt på varmtvannstanken?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi drar snart på 2 ukers bryllupsreise (:hoppe:), burde vi dra ut kontakten til varmtvannstanken før vi drar? Det er vel ikke noe vits at den står på...? Sparer vi noe strøm på det?

Endret av Cupcake
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke si dette helt sikkert, men jeg tror ikke dere sparer noe strøm på å dra ut kontakten. Så lenge dere er vekke og ingen bruker varmt vann hos dere vil det bare være en termostat som holder vannet så varmt som dere har stilt inn tanken på. Dersom dere trekker ut kontakten vil ALT vannet i tanken bli kaldt og det tar lang tid og mye strøm å varme alt det vannet opp igjen.

Skrevet

Jeg ville ikke dratt ut kontaketen. Tenker på bakterer osv..

Skrevet (endret)

Det er termostat på tankten så jeg tror ikke det er noe poeng i å trekke ut kontakten.

Har derimot hørt om en lurifaks som like godt tok hovedsikringa da han dro på 14 dagers ferie - skulle spare strøm..... :hoho:

Endret av Havfrua
Skrevet

Tror ikke det er nødvendig. Derimot ville jeg ha trukket ut kontakten til kaffetrakter og andre kjøkkendingser, pc og tv og klesvaskemaskin. Og skrudd av vanntilførselen til samme vaskemaskin.

Ikke for å spare strøm, men for å forhindre skader ved vannlekkasje eller tordenvær.

Skrevet

Bakterieveksten vil eksplodere om du slår av varmen på varmtvannstanken. Ikke gjør det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...