Kosepia Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Hei! Både jeg og samboer har utrolig lyst på en kattepus. Vi har lov til å ha det her i borettslaget Vi er ikke interessert i rasekatter som vi å betale i dyre dommer for. Det vi vil ha er en korthåret kattunge som vi kan elske så lenge den lever! Og om den har en huskatt til mor og en hvilken som helst annen katt til far, så vil vi elske katta like høyt! Problemet er: Hvordan i alle dager skal vi finne denne kattungen? Har prøvd å se etter annonser i aftenposten morgenutgave, men der er det sjelden noe spennende... Noen som har noen tips? Klem fra Kosepia, som blir kjempeglad for svar!
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2003 #2 Skrevet 9. januar 2003 Prøv å kontakte dyrebeskyttelsen, de får daglig henvendelser om katter som trenger et hjem, både småpuser og voksne puser. Lett å søke på dyrebeskyttelsen på nettet. De blir glad for mennesker som deg og din samboer. (Jeg liker dere oxo) zadine
Labella Skrevet 9. januar 2003 #3 Skrevet 9. januar 2003 På Dyrenett kan du finne katteannonser. Ellers kan du også kontakte Foreningen for omplassering av dyr - de pleier å ha mange katter til omplassering. Hvis du ikke absolutt må ha en liten kattunge er sjansen stor for å finne en katt nå. Kattunger er det lett å få tak i sent på våren/sommeren.
Englepusen Skrevet 9. januar 2003 #4 Skrevet 9. januar 2003 Heldige deg som kan ha katt! Er litt av en katteelsker selv og har vokst opp med katt. Men mannen min ble for 2 år siden plutselig fryktelig allergisk mot katter så det er helt umulig for oss Har du prøvd www.finn.no ? Der finner du alt mulig, også dyr, som selges eller gis bort over hele landet. Eller du kan prøve http://www.kattehuset.org/ = foreningen for omplassering av dyr. Lykke til med pusekattjakten ;-)
Kosepia Skrevet 10. januar 2003 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2003 Hei! Takk for svar Mange vil nok ikke like dette, men vi er ikke interessert i å få oss en halvvoksen-voksen katt. Jeg synes de som vil gjøre det må være fantastiske mennesker! Jeg bare vil ha muligheten å bli kjent med katten når den er ca 10-12 uker (synes 8 uker er aaaalt for tidlig å sende vekk kattungene på) Jeg har vært i kontakt med FOD og de sa til meg at de sjelden har kattunger inne, så da får jeg bare fortsette å lete da. Er innom finn.no hver dag.. Og Dyrenett. Noen som vet om noen lokalaviser i Oslo hvor de har annonser om katter? Klem fra Kosepia
Labella Skrevet 10. januar 2003 #7 Skrevet 10. januar 2003 Da jeg bodde i Oslo-området pleide jeg å annonsere kattunger i Dagsavisen, tror det er flere katteannonser der enn i Aftenposten. Det kan nok være litt vanskelig å finne kattunge på denne årstiden, men hvis du følger godt med kan du jo være heldig :D Du kan jo også prøve å legge inne "kattunge ønskes"-annonse på Dyrenett.
Englepusen Skrevet 10. januar 2003 #8 Skrevet 10. januar 2003 Du må nok bare smøre deg med tålmodighet*sender over en krukke* :cry: Savner pusen min som døde før jul, 16 år gammel.... :cry: Hilsen en englepus som er grønn av misunnelse
blå Skrevet 10. januar 2003 #9 Skrevet 10. januar 2003 Nå vet ikke jeg hvordan det er med Aftenposten, men jeg har litt følelsen av at i lokalaviser litt utenfor Oslo området står det "kattunger gis bort" hele tiden, det gjorde i alle fall det før i tiden. Hva med Aftenpostens aftennummer??? Det står ikke mer sånt der da? Kanskje jeg ikke er riktige person til å svare......
Kosepia Skrevet 11. januar 2003 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2003 Hei igjen! Vet dere.. i går kom jeg over en annonse som akkurat var satt inn på finn.no om noen kattunger som skulle gis bort. Så jeg ringte, og hun hadde enda alle kattungene. Altså hun hadde ikke lovet bort noen. Så.. da har hun en liten søt hunnkatt som vistnok er kjempekosete og skjønn. Renslig er hun også nå. Skal se på kattungene i morgen. Gleder meg masse! Kattungene er bare 5 uker nå, så får jo ikke den før om en måned, men det er jo greit Får håpe dette går seg til KLem fra Kosepia
Labella Skrevet 11. januar 2003 #11 Skrevet 11. januar 2003 Så fint at du fant kattunge da :D Lykke til i morgen! Det er jo så koselig med kattunger! Også så søte som de er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå