*Lillian* Skrevet 8. januar 2003 #1 Skrevet 8. januar 2003 Noen som har et godt tips til hvordan jeg kan komme igang med ting jeg må gjøre? Har et brev jeg fikk i oktober som må besvares, men det er så mye som skal forklares og jeg ser bare på det med slitne øyne... Har 5 skiltbestillinger som jeg må komme igang med, et par av dem ble bestilt før jul, og et annet MÅ være ferdig til april... Men orker ikke begynne på dem... Har 4 mailer jeg MÅ få besvart ganske kjapt, men jeg orker ikke riktig tanken på det heller akkurat nå... Er så lat for tiden... Vil bare kose meg og ikke gjøre noe fornuftig, jeg... Og i dag har jeg allerede vært flink og vasket klær, tatt oppvasken og støvsugd..... Noen som har noen smarte kom-igang-tips til meg? Jeg trenger virkelig å få starte motoren....Men hvordan? Den lar seg ikke starte så lett om dagene.... Lillian - lenge leve latskapen!
Gjest Lea Skrevet 8. januar 2003 #2 Skrevet 8. januar 2003 Jeg er vel ikke den rette til å dra folk i gang.. . Er ganske sløv og bedagelig selv om dagen. Men det som ofte skjer med meg er at det blir så MANGE ting. Så lurer jeg på hvor jeg skal begynne, ofte begynner jeg på alt.. skriver et halvt brev, en kladd til en mail, begynner på et skilt (dine eksempler altså). Til slutt er alt bare rot! Det beste er å sette seg mål for en og en ting. Hva er fort gjort? Hva haster mest? Hva er viktigst? Jeg ville begynt med mailene, så brevet og til slutt skiltene.. gjerne med god tid. Innen den og den datoen skal ETT skilt være ferdig osv. Dette er ofte min eneste redning. Kjøkkenet skal vaskes mandag, badet på tirsdag osv. Når det blir så mange ting blir jeg bare lat og deppa. Tenk deg bare: I dag må jeg vaske heeele huset. DET er mye jobb det!! Men kjøkkenet er jo unnagjort på en time.. muligens orker jeg badet også!! Skjønner du hva jeg mener?
wondergirl Skrevet 8. januar 2003 #3 Skrevet 8. januar 2003 Kan du ikke skrive en liste med det du skal ha gjort, og så stryke ut etterhvert? Så får du følelsen av å ha gjort noe ferdig. Sier jeg som alltid har ti halvferdige ting på gang.... Kanskje jeg skal ta mitt eget råd til etterretning?
*Lillian* Skrevet 8. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2003 Wondergirl, jeg skriver ALLTID lister, jeg... Kontrollfreak... hehe.. MÅ skrive lister så jeg ikke glemmer noen ting, jeg... Vel, jeg kan jo si såpass som at jeg har begynt nå da! Jeg tok meg selv i nakken gitt... Skrevet 3 mailer allerede, faktisk. Så en mail til, og så kan jeg starte på brevet... Jeg har også ofte halveferdige brev, men jeg begynner alltid på nytt da. Orker ikke fortsette å skrive på et brev jeg begynte på i forigårs, liksom. Det MÅ være nytt, ja... *litt rar* Men jeg er i gang!! Jippi!!! Thanks, selv om jeg klarte det selv....hihi Koz, Lillian
Englepusen Skrevet 8. januar 2003 #5 Skrevet 8. januar 2003 Kjenner meg veldig godt igjen jeg..har alltid vært den som gjør ting i siste liten og utsetter så lenge jeg kan og helst enda litt til... :oops: Gjett hvem som satt oppe natten før innleveringsfristen og skrev stil når hun gikk på ungdomsskolen... Det beste er selvsagt å gjøre ting med en gang, ikke la det ligge og hope seg opp. Gjør du det blir det jo bare enda verre å få gjort noe..Men det er jo selvsagt ikke så lett å komme igang med hvis du er som meg..men jeg prøver ihvertfall. (mitt nyttårsforsett, hehe) Kjøkkenbenken er ikke stappfull av skitten oppvask lenger ihvertfall Ellers så har jeg veldig stor tro på mosjon, enten det er en gåtur eller en time på treningssenter. Merker på meg selv at jeg blir mer opplagt og energisk etter å ha svettet litt!
waco Skrevet 9. januar 2003 #6 Skrevet 9. januar 2003 Man må utsette for da forsvinner problemene av seg selv. Veldig lurt og veldig nyttig dersom man vil ha et rikt og meningsfult liv. W
*Lavendel* Skrevet 9. januar 2003 #7 Skrevet 9. januar 2003 Godt å høre at jeg ikke er aleine om å være "treig" med å komme igang. Jeg er så sliten for tiden, orker ingenting, jeg ser jo at ring hoper seg opp,men det er så TUNGT å komme igang. Veldig godt når det er gjort, men..... Tror kanskje batteriet er flatt!
Megan Skrevet 9. januar 2003 #8 Skrevet 9. januar 2003 Kan du ikke skrive en liste med det du skal ha gjort, og så stryke ut etterhvert? Så får du følelsen av å ha gjort noe ferdig. Sier jeg som alltid har ti halvferdige ting på gang.... Kanskje jeg skal ta mitt eget råd til etterretning? Er egentlig imot lister og planlegging osv, men den følelsen når du kan stryke ut enda en ting fra lista di er kjempegod! Pleier faktisk å lage liste i eksamensperioden, med oversikt over hva jeg skal lese hver dag osv. Er deilig å se lista skrumpe inn.
Kosepia Skrevet 9. januar 2003 #9 Skrevet 9. januar 2003 Hei Sett på noe musikk med litt fart i! Slå av TV og datamaskin (trenger kanskje litt mer ro når du skal skrive mailer?) Begynn så med litt "kosehusarbeid", som å tørke litt støv her og der. Vræl av full hals til musikken! så blir du litt sliten av å gjøre husarbeid og synes det kan være koselig å sitte å gjøre noe litt annet? Da kan du sette deg ned med skiltene Ingenting er som å pusle med hobbyer når man synes man har vært flink til å gjøre husarbeid Lykke til! Klem fra Kosepia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå