Gå til innhold

Når skal jeg kjøpe kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg kjøpe den nå kanskje??

Er nesten 2 mnd på vei..

Da kan jeg vel sy den ut ettersom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he det er vanskelig å si. Mye kan skje i et svangerskap. Snakker fra førstehåndserfaring. :ler:

(Jeg kjøpte en kjole mens jeg var gravid, men måtte bare glemme å bruke den ihvertfall)

Jeg endte opp med å kjøpe en kjole 4 uker før bryllupet.

Jeg gikk opp VANVITTIG mye i svangerskapet, tett opp mot 30 kg. :overrasket: Raste ned 15 kg på 4 dager etter fødsel. De neste 7 gikk på 1 mnd og de siste 7 kg tar TID :sur:

Går ned litt etter litt hele veien, så for meg var det best å vente lengst mulig. Uansett er det lettere å sy inn enn ut, så kjøp ihvertfall ikke for liten er min anbefaling.

P.s Jeg gifter meg når babyen er 7 mnd.

Lykke til med baby og bryllup :klem:

Skrevet (endret)

Så all teksten i topic nå. *redigere innlegget*

Vanskelig å si gitt. Har du sett på noen kjoler? Noen kjoler har 4mnds ventetid, og kanskje enda lenger.

Endret av darkness|
Skrevet

Forrige gang gikk jeg opp 17 kg, og pent og pyntelig nedover året etter.

MEN, jeg har jo ikke et år på meg denne gang... :overrasket:

Må nok regne med en litt større størrelse enn planlagt i allefall! ;)

Har funnet en kjole jeg ønsker meg, men jeg må sjekke hvordan det er med inn og utsying og bestillingstid osv..

Skrevet

:) Gratulere så mye med graviditeten. Kjolen tror jeg nok jeg ville ventet litt med.

Kan nok hende du må opp en størrelse eller to.Ville kansje valgt en kjole som det kansje er lett å komme til hvis du skal amme.For jeg regner med at den nye babyn skal være i nærheten av mor og far. he he

Lykke til med svangerskapet.

:klem: Bire

Skrevet

Ville ikke det mest logiske være å enten gifte dere nå om en måneds tid før du får mage eller utsett bryllupet til et års tid etter at babyen er født?

Skrevet
Ville ikke det mest logiske være å enten gifte dere nå om en måneds tid før du får mage eller utsett bryllupet til et års tid etter at babyen er født?

I all verden??!?!

--

Jenta mi var to måneder i går, og jeg fikk for første gang på meg de vanlige buksene mine når jeg prøvde dem denne uka. Og jeg gikk opp 25-26 kg... Ganske umulig å si hvordan det vil blir for deg, man kan jo gjette, men...

Men hvis du velger en kjole der du vet det er god plass til å sy ut litt burde det vel være greit å kjøpe nå? Kan jo bli like "feil" om du skaffer kjole to måneder etter fødsel, du kan jo gå ned mye eller stå helt i ro den siste måneden der uansett...

Skrevet
I all verden??!?!

Hva? :overrasket:

Jeg bare kom med et par forslag. Selv ville jeg valgt det første.. For for meg er det viktigere å være gift før man får barn enn å han en eller annen stor fest... Og det må det vel være lov til å si, vel?

Men her er et annet forslag;

"korsettliv" med snøringer bak som kan tilpasses flere størrelser. Kjolen min kunne brukes av folk som var minst en str større/mindre enn meg pga muligheten for å "snøre" den mer/mindre.

Skrevet
Hva?  :overrasket:

Jeg bare kom med et par forslag. Selv ville jeg valgt det første.. For for meg er det viktigere å være gift før man får barn enn å han en eller annen stor fest... Og det må det vel være lov til å si, vel?

Men her er et annet forslag;

"korsettliv" med snøringer bak som kan tilpasses flere størrelser. Kjolen min kunne brukes av folk som var minst en str større/mindre enn meg pga muligheten for å "snøre" den mer/mindre.

Vi har et barn sammen fra før, så akkurat dét er ikke noe problem for oss..

Vi gifter oss for å feire at vi er glad i hverandre, vi! :ler:

Men korsett er en smart greie!!

Får kanskje ringe brudesalongen å høre litt også - hva de anbefaler..

Skrevet

Jeg la på meg 17 kg da jeg gikk gravid med snuppa men allerede da hun var 2.5 mnd var jeg 2 kg lettere enn før jeg ble gravid (helt uten å prøve å slanke meg.)

Jeg tror jeg ville valgt en kjole med snøring i ryggen som noen andre sier. Min Maggie Sottero kjole er str 38 men kan også bruker av 36 og 40. Om du er noen kg tyngre eller lettere enn nå burde kjolen likevel sitte godt. Kjolene fra MS (og sikkert andre) har også godt korsett inni og jeg kjenner ei som giftet seg i en slik kjole med store ammepupper og hun trengte ikkebruke BH engang...kjolen satt som støpt på henne :)

*Emma* ikke innlogget

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min da jeg var 5 mnd på vei. Gifter oss når babyen er 2 mnd og en uke. Han er 3 uker nå, og jeg har igjen 2,5 kg til utgangspunktet. Gikk opp nesten 14 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...